Gry Strategiczne PlayStation 2 po premierze - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Gry po premierze z gatunku strategiczne na platformę PS2 ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Nobunaga's Ambition: Iron Triangle
Strategiczne 6 marca 2008
Nobunaga's Ambition: Iron Triangle jest strategią turową, której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Japonii. Gracz wciela się w Ody Nobunagiego i obejmuje przywództwo nad jednym z księstw. Jego zadaniem jest stworzenie potęgi gospodarczej i militarnej, która będzie w stanie zjednoczyć Kraj Kwitnącej Wiśni. Deweloperzy z firmy Koei przygotowali 9 historycznych i fikcyjnych scenariuszy, dostępnych w trzech trybach rozgrywki.

Poison Pink
Strategiczne 14 lutego 2008
Połączenie skomplikowanej strategii turowej oraz klasycznego RPG-a. Uczestniczymy w zakrojonych na szeroką skalę bitwach, dowodząc stworzonymi przez siebie armiami oraz pokonując różnorakie demony.

Nobunaga's Ambition: Rise to Power
Strategiczne 5 lutego 2008
Skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, której akcja rozgrywa się w czasach feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, zajmując się także dyplomacją i rozwojem miast.

Star Trek: Conquest
Strategiczne 20 listopada 2007
Połączenie prostej gry akcji oraz strategii turowej, rozgrywane w uniwersum Star Trek. Przejmujemy kontrolę nad jedną z sześciu różnych ras, dążąc do całkowitej dominacji nad galaktyką.

Thrillville: Off the Rails
Strategiczne 9 października 2007
Druga część popularnej strategii ekonomicznej. Ponownie zajmujemy się tworzeniem własnego parku rozrywki. Na uwagę zasługuje obecność ponad dwudziestu rozbudowanych kolejek górskich.

MetropolisMania 2
Strategiczne 14 sierpnia 2007
Dość złożona strategia czasu rzeczywistego, w której zajmujemy się rozwojem tytułowej metropolii. W tym celu stawiamy nowe budynki oraz uważnie przysłuchujemy się zachciankom mieszkańców.

The History Channel: Great Battles of Rome
Strategiczne 8 czerwca 2007
The History Channel: Great Battles of Rome to kolejna odsłona znanej serii gier strategicznych, powstała we współpracy firmy Black Bean oraz popularnego historycznego kanału telewizyjnego. Tym razem użytkownik otrzymuje niepowtarzalną okazję wnikliwego prześledzenia przebiegu największych wojen Imperium Rzymskiego z okresu od IV do I w. p.n.e.

Grim Grimoire
Strategiczne 12 kwietnia 2007
GRiMgRiMoiRe to strategia czasu rzeczywistego, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach konsoli PlayStation 2. Użytkownik otrzymuje w niej szansę na wcielenie się w postać zwaną Lillet Blan, która rozpoczyna naukę w prestiżowej szkole magii. Niestety piątego dnia pobytu w Tower of Silver Star zarówno uczniowie, jak i nauczyciele znikają w niewyjaśnionych okolicznościach.

Darwin
Strategiczne 23 marca 2007
Niezbyt skomplikowana strategia czasu rzeczywistego, w której wcielamy się w postać wodza plemienia. Musimy wydawać stosowne polecenia swoim podwładnym, obserwując ich stopniową ewolucję.

Romance of the Three Kingdoms XI
Strategiczne 6 lutego 2007
Romance of the Three Kingdoms XI to wyprodukowana przez studio deweloperskie Koei strategia turowa, będąca jedenastą odsłoną serii rozwijanej od lat 80. ubiegłego stulecia. Fabuła gry bazuje na motywach XIV-wiecznej powieści "Dzieje trzech królestw". Gracz bierze udział w rywalizacji przywódców państw Wei, Shu i Wu, dążących do przejęcia władzy nad Chinami.

Thrillville
Strategiczne 21 listopada 2006
Thrillville to gra ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Frontier Developments. Podobnie, jak poprzednie wytwory tej firmy (np. RollerCoaster Tycoon 3), również ten produkt podejmuje temat tworzenia lunaparku.

Melbourne Cup Challenge
Strategiczne 26 października 2006
Frankie Dettori Racing to gra traktująca o jeździectwie, firmowana nazwiskiem jednego z najpopularniejszych i najlepszych dżokejów świata, Frankiego Dettori.

Car Wash Tycoon
Strategiczne 29 września 2006
Bardzo nietypowa produkcja, w której zajmujemy się zarządzaniem profesjonalną myjnią samochodową. Jest to strategia ekonomiczna, tak więc należy ustalać ceny, dbać o finanse firmy i odpowiednio reklamować swoje usługi.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 marca 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.

The Plan (2006)
Strategiczne 17 marca 2006
Cóż jest tak pociągającego w byciu złodziejem światowej klasy? Czemu lubimy filmy w stylu Ocean’s Eleven? To dobre pytania dla narwanego psychologa. Dla graczy najważniejsze jest to, że fenomen ten zauważyła firma Monte Cristo i wypuściła na rynek grę Th3 Plan. Jest to połączenie strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym z grą akcji i jeszcze na dodatek wysokich lotów przygodówką. Co za dużo to nie zdrowo? Nie w tym wypadku.

Worms 4: Mayhem
Strategiczne 29 lipca 2005
Worms 4: Mayhem to kolejna odsłona popularnej serii traktującej o starciach uzbrojonych po zęby, inteligentnych, gadatliwych i przy tym niezwykle zabawnych tytułowych robaczków. Warto odnotować, iż premiera Worms 4: Mayhem jest w dużym stopniu powiązana z obchodami dziesięciolecia całej serii.

Romance of the Three Kingdoms X
Strategiczne 21 czerwca 2005
Romance of the Three Kingdoms X to strategia turowa rozgrywana w Chinach (historyczna Epoka Trzech Królestw). Planujemy rozwój królestwa, budujemy miasta, tworzymy armie, uczestniczymy w debatach i zdobywamy nowe terytoria.

Sakura Wars: So Long, My Love
Strategiczne 7 czerwca 2005
Sakura Wars: So Long, My Love to utrzymana w stylistyce anime gra z gatunku jRPG autorstwa studia RED Entertainment. Fabuła przenosi graczy do Nowego Jorku z lat XX ubiegłego wieku, gdzie jako młodzieniec o imieniu Shinjiro Taiga muszą stawić czoła armii demonów. Rozgrywka koncentruje się głównie na taktycznych pojedynkach toczonych w systemie turowym.

Kessen III
Strategiczne 22 lutego 2005
Trzecia część bardzo złożonej gry strategicznej, której akcja osadzona została w feudalnej Japonii. Dowodzimy armiami, wydając rozkazy zarówno na mapie globalnej, jak i polu bitwy.

Playboy: The Mansion
Strategiczne 25 stycznia 2005
Pierwsza gra na dużą skalę, powstała na zlecenie wydawcy chyba najsłynniejszego magazynu dla mężczyzn – Playboy Enterprises, Inc, który postanowił poszerzyć swoją ofertę i wejść z nią również na rynek gier video.

The Urbz: Simowie w Mieście
Strategiczne 9 listopada 2004
The Urbz: Sims in the City to tzw. „miejska” odmiana popularnych Simsów. Zamiast przytulnych domków jednorodzinnych i spokojnej egzystencji na peryferiach, gracze kierują tutaj swoimi podopiecznymi, którzy prowadzą wirtualne życie w olbrzymim mieście.

Worms Forts Under Siege
Strategiczne 15 października 2004
Kolejna, po Worms 3D, część bardzo popularnej na całym świecie serii traktującej o zmaganiach wirtualnych robaków. Oprócz specyficznego klimatu i poczucia humoru znanego z poprzednich odsłon, Worms Forts Under Siege oferuje graczom zupełne novum w rozgrywce - tytułowe fortyfikacje.

Ghost Master
Strategiczne 27 sierpnia 2004
Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj.

Front Mission 4
Strategiczne 15 czerwca 2004
Front Mission 4 jest strategiczną grą rozgrywaną w turach, w której najważniejszą rolę pełnią wielkie machiny kroczące zwane mechami. Akcja rozgrywa się w wielu państwach na świecie, zahaczając w pewnym momencie nawet o Polskę.