52. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 52. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Horde: The Northern Wind
Strategiczne 3 listopada 1999
Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

Historyline: 1914 - 1918
Strategiczne 8 lutego 1993
Turowa strategia osadzona w realiach pierwszej Wojny Światowej. Jest to jedna z pierwszych produkcji niemieckiego zespółu Blue Byte.

Civil War: The Game
Strategiczne 16 stycznia 2003
Gra strategiczna, której celem jest przedstawienie graczowi Amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Można stać się dowódcą wojsk Konfederatów lub też Unii i swymi działaniami na polu walki doprowadzić do tryumfu jednej ze stron konfliktu.

Airline 69: Powrót do Casablanki
Strategiczne 30 października 2003
Airline 69: Return to Casablanca kontynuuje ideę słynnej gry o wybitnym zabarwieniu erotycznym, zatytułowanej Wet: The Sexy Empire i wydanej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcję osadzono w gorącym klimacie północnoafrykańskim.

SimFarm
Strategiczne 13 czerwca 1993
SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.

Medieval Lords: Buduj, broń, zdobywaj
Strategiczne 29 października 2004
Strategia ekonomiczna, w której gracz staje przed obowiązkiem zarządzania średniowiecznym miastem. Musi dbać o prawidłowy rozwój metropolii obejmujący warstwę ekonomiczną i technologiczną (polityka wewnętrzna), a także bronić jej przed atakami sąsiadów.

Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.

XIII Wiek: Śmierć lub Chwała
Strategiczne 12 października 2007
XIII Century: Death or Glory to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.

Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Strategiczne 8 października 2004
Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.

Tycoon City: New York
Strategiczne 21 lutego 2006
Tycoon City: New York to produkcja strategiczno-ekonomiczna, gdzie zadaniem graczy jest zbudowanie własnego imperium biznesowego na obszarze „miasta, które nigdy nie śpi”, czyli tytułowego Nowego Jorku.

Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.

Transport Giant
Strategiczne 9 czerwca 2004
Strategia ekonomiczna stworzona przez JoWooD Entertainment AG. Akcja rozpoczyna się w 1850 roku, w okresie wielkiego boomu gospodarczego. Gracz wciela się we właściciela firmy zajmującej się przewożeniem surowców oraz pracowników fabryk i zakładów przemysłowych. Jego zadaniem jest zapewnienie firmie dynamicznego rozwoju, by na przestrzeni dwóch kolejnych stuleci przekształciła się ona w prawdziwe transportowe imperium.

Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.

Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.

Combat Mission 3: Afrika Korps
Strategiczne 28 listopada 2003
Trzecia cześć słynnej już wojennej serii Combat Mission osadzonej w realiach II wojny światowej. Combat Mission 3: Afrika Korps pozwala graczom uczestniczyć w walkach w Północnej Afryce, we Włoszech, na Sycylii i na Krecie, na przestrzeni pięciu lat, począwszy od roku 1940, a skończywszy na roku 1945.

Reunion
Strategiczne 12 kwietnia 1994
Reunion to gra strategiczna opracowana przez węgierskie studio Amnesty Design, która pozwoli wcielić Ci się w rolę przywódcy pierwszej pozaziemskiej kolonii. Stawiane przed Tobą zadanie nie jest proste: musisz zbudować samowystarczalną bazę, wydobyć surowce pozwalające opracować nowe technologie oraz stworzyć solidną armię.

Earth 2150: Lost Souls
Strategiczne 7 stycznia 2002
Kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Do zagłady naszej planety zostało już bardzo mało czasu - czy zdążysz wywalczyć sobie miejsce w kosmicznych wahadłowcach stanowiących jedyną ucieczkę z Ziemi?

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

Cezar
Strategiczne 15 czerwca 1993
Pierwsza gra strategiczno ekonomiczna z bardzo popularnej serii budowania i zarządzania starożytnymi miastami. W grze Caesar zaczynając od małej prowincji Imperium Rzymskiego, pniemy się w hierarchii aż po tytuł Cezara.

Rage of Mages II: Necromancer
Strategiczne 10 lipca 1999
Rage of Mages II: Necromancer to druga część gry strategicznej, łączącej elementy RTS i cRPG, autorstwa studia deweleporskiego firmy Nival. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie, a gracze mają okazję zmierzyć się z przeszło 80 różnymi potworami w 43 zróżnicowanych misjach. Poza trybem zabawy solowej, gra oferuje również opcję rozgrywki multiplayer, w której uczestniczyć może do 16 osób.

Supreme Ruler 2020
Strategiczne 17 czerwca 2008
Supreme Ruler 2020 jest kolejną częścią rozbudowanej gry strategicznej opracowanej przez Battlegoat Studios. Podobnie jak poprzedniczka, produkcja pozwala nam przenieść się w niedaleką przyszłość do pogrążonego w chaosie świata.

Cities XL
Strategiczne 8 października 2009
Strategia, w której budujemy i zarządzamy miastami (tzw. „city builder”). Produkcja zawiera kilka scenariusz - najwięcej frajdy sprawia zbudowanie własnej metropolii od podstaw. Podczas tego procesu określamy układ ulic, stawiamy budynki i organizujemy komunikację, a później dbamy o zadowolenie mieszkańców. W dniu premiery atrakcją gry był także tryb online, dzięki któremu mogliśmy odwiedzać miasta innych graczy.

Crusaders: Twoje królestwo
Strategiczne 27 marca 2008
Crusaders: Thy Kingdom Come jest RTS-em osadzonym w czasach tytułowych Wypraw Krzyżowych, którego realizacji podjęło się węgierskie studio Neocore Games. Jest ono również twórcą hybrydy turowej strategii i RTS-a King Arthur.

East India Company
Strategiczne 28 lipca 2009
Opracowana przez fińskie studio Nitro Games turowa gra strategiczna, łącząca rozbudowaną warstwę ekonomiczną z elementami typowych strategii morskich. Akcja tytułu rozgrywa się w XVIII wieku, a gracze stają na czele jednej z ośmiu nacji by poprowadzić ją do dominacji na morskich szlakach Europy, Afryki i południowo-wschodniej Azji. Sama rozgrywka przebiega dwutorowo.