Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

55. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 55. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Ziemia Obiecana
Ziemia Obiecana

Strategiczne 11 lipca 2012

Casualowa gra strategiczna z elementami przygodowymi. W poszukiwaniu legendarnego Źródła Wiecznego Szczęścia, przybywamy wraz z grupką kolonistów na niezbadaną dotąd wyspę. Naszym zadaniem jest uczynienie z niej tytułowej ziemi obiecanej i zamienienie w tętniącą życiem osadę.

Sheltered
Sheltered

Strategiczne 15 marca 2016

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości survivalowa gra strategiczna, będąca efektem współpracy niezależnego studia Unicube ze znaną z serii Worms firmą Team 17. W grze stajemy na czele grupy ocalałych, ukrywających się po katastrofie nuklearnej w ponurym podziemnym schronie. Zabawa rozpoczyna się tuż przed uderzeniem pierwszych bomb, a my dysponujemy ograniczoną ilością czasu na zgromadzenie zapasów, które zabezpieczą pierwsze tygodnie życia pod ziemią.

Company of Heroes 2: Armie Frontu Zachodniego
Company of Heroes 2: Armie Frontu Zachodniego

Strategiczne 24 czerwca 2014

Pierwszy duży i jednocześnie samodzielny dodatek do popularnej strategii wojennej Company of Heroes 2 studia Relic Entertainment. W przeciwieństwie do gry podstawowej, koncentrującej się na zmaganiach rosyjsko-niemieckich na froncie wschodnim II wojny światowej, rozszerzenie przenosi nas na Zachód, dając możliwość zagrania dwoma zupełnie nowymi armiami, które dostępne były wcześniej jedynie w formie dodatków DLC. Możemy więc poprowadzić do boju Armię Amerykańską bądź niemieckie Oberkommando.

King's Bounty: Wojownicy Północy - Lód i Ogień
King's Bounty: Wojownicy Północy - Lód i Ogień

Strategiczne 30 stycznia 2014

Oficjalny dodatek DLC do gry King’s Bounty: Warriors of the North, którego akcja przenosi nas na niewielką, skutą lodem wyspę, zamieszkaną przez rasę Śnieżnych Elfów. Właśnie im rusza z pomocą książę Olaf, bohater poznany w podstawowej wersji gry. Rozszerzenie niesie ze sobą nowe unikalne przedmioty, nowych wrogów, na czele z nieumarłymi Nekrojaszczurami, oraz niewielkie zmiany w systemie rozwoju.

Jagged Alliance: Flashback
Jagged Alliance: Flashback

Strategiczne 21 października 2014

Kolejna pozycja z zapoczątkowanej w 1994 roku serii strategii turowych, skupiających się na działaniach specjalnej grupy najemników, gotowych za odpowiednią cenę podjąć się niemalże każdego zadania. Tym razem tytuł został opracowany przez duńskie studio Full Control, odpowiedzialne m.in. za nową odsłonę klasycznej gry Space Hulk. Pod względem fabularnym mamy tu do czynienia ze swoistym prequelem.

Heroes Chronicles: The World Tree
Heroes Chronicles: The World Tree

Strategiczne 29 września 2000

Trzecia odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: The World Tree główny bohater cyklu – Tarnum – łączy siły z resztkami plemienia, którego zadaniem jest ochrona tytułowego Drzewa Świata. Mimo wysiłków zostaje ono jednak zniszczone przez boga wojny Vorra i jego armię nekromantów.

SpellForce 2: Demons Of The Past
SpellForce 2: Demons Of The Past

Strategiczne 16 stycznia 2014

Kolejne samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy RPG i strategii gry SpellForce 2, wydanej w 2006 roku. Opracowany prze studio Mind Over Matter dodatek kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Na ratunek zagrożonej krainie śpieszy ponownie znany nam już bohater Shaikan, który w trakcie ponad 50 nowych misji odwiedzi pięć nowych lokacji, stawiając czoła nieznanym dotąd przeciwnikom.

Parkitect
Parkitect

Strategiczne 29 listopada 2018

Strategia ekonomiczna inspirowana taką klasyką jak Theme Park czy Rollercoaster Tycoon. W Parkitect wcielamy się w nowo mianowanego zarządcę niewielkiego wesołego miasteczka i naszym zadaniem jest przeobrażenie go w wielki park rozrywki. Realizacja tej misji wymaga przede wszystkim stałej rozbudowy lunaparku. Musimy konstruować różnorodne atrakcje oraz ręcznie projektować kolejki górskie.

Victory and Glory: Napoleon
Victory and Glory: Napoleon

Strategiczne 17 marca 2016

Opracowana przez uznanego twórcę gier planszowych Glenna Drovera turowa gra strategiczna, osadzona w realiach wojen napoleońskich. Podczas zabawy wcielamy się w postać słynnego cesarza Francuzów, który w sześciu zróżnicowanych scenariuszach z lat 1800-1813 stawia czoła koalicji kilkunastu europejskich krajów pod wodzą Brytyjczyków. Mechanika zabawy w Victory and Glory: Napoleon łączy cechy klasycznych strategii turowych z elementami gier planszowych oraz karcianych.

Catan: Pierwsza Wyspa
Catan: Pierwsza Wyspa

Strategiczne 26 kwietnia 2001

Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Universe at War: Earth Assault
Universe at War: Earth Assault

Strategiczne 10 grudnia 2007

Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Army Men: RTS
Army Men: RTS

Strategiczne 28 maja 2002

Strategia czasu rzeczywistego z serii Army Men, w której przejmujemy dowodzenie nad armią plastikowych, zabawkowych żołnierzyków. W tej produkcji mamy za zadanie rozprawić się ze zdrajcą naszej frakcji. Twórcy przygotowali kampanię składającą się z 15 poziomów i 8 różnych aren (umiejscowionych w domu mieszkalnym). W grze pojawia się też rozgrywka wieloosobowa.

Might & Magic: Clash of Heroes
Might & Magic: Clash of Heroes

Strategiczne 22 września 2011

Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę.

Close Combat IV: Battle of the Bulge
Close Combat IV: Battle of the Bulge

Strategiczne 18 listopada 1999

Kontynuacja legendarnej juz serii wojennych gier strategicznych z okresu II wojny swiatowej, pochodzacych z firmy Atomic, znanej milosnikom strategii równiez z serii World at War i V for Victory.

Infinity Empire: Time of Defiance
Infinity Empire: Time of Defiance

Strategiczne 21 listopada 2003

Strategia czasu rzeczywistego nakierowana na zabawę w Sieci. Akcję „Time of Defiance” osadzono na planecie Nespanona, wokół której dryfują niewielkie wyspy. Podstawowym zadaniem, z którym gracz musi się zmierzyć jest ich stopniowe kolonizowanie.

Combat Mission: Beyond Overlord
Combat Mission: Beyond Overlord

Strategiczne 19 czerwca 2000

Combat Mission: Beyond Overlord jest strategią turową w realiach II wojny światowej, stworzoną przez ekipę deweloperską studia Battlefront.com. Twórcy z dużą starannością o zgodność historycznymi realiami odtworzyli front zachodni - od lądowania w Normandii aż po kapitulację III Rzeszy. Gracze mają okazję dowodzić jednostkami na poziomie taktycznym, rozgrywając scenariusze bazujące na autentycznych operacjach militarnych z tego okresu.

Star Wars: Force Commander
Star Wars: Force Commander

Strategiczne 20 marca 2000

Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.

The Settlers III: Misja Amazonek
The Settlers III: Misja Amazonek

Strategiczne 27 października 1999

The Settlers III: Quest of the Amazons jest rozszerzeniem do trzeciej części serii strategii czasu rzeczywistego rozwijanej przez deweloperów z firmy Blue Byte Software. Dodatek wprowadza m.in. czwartą nację - Amazonki, dwie kampanie, a także szereg opcjonalnych map i scenariuszy. Twórcy wzbogacili swoją grę również o nowych bohaterów, budynki, zaklęcia oraz specjalną jednostkę - złodzieja.

Parkan: Iron Strategy
Parkan: Iron Strategy

Strategiczne 16 czerwca 2001

Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.

Sid Meier's Civilization III: Conquests
Sid Meier's Civilization III: Conquests

Strategiczne 4 listopada 2003

Drugi oficjalny dodatek do trzeciej części serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Conquests pozwala graczom wziąć udział w największych podbojach znanych z historii ludzkiej cywilizacji, w tym w Mezopotamii czy Ameryce. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów obejmujemy pieczę nad jedną z nowych nacji (m.in.

SimCity 4: Godziny szczytu
SimCity 4: Godziny szczytu

Strategiczne 22 września 2003

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do czwartej odsłony cyklu Sim City – gier strategicznych typu city builder, nad którymi pieczę sprawuje studio Maxis. Dodatek wprowadza szereg elementów pozwalających na usprawnienie sieci komunikacyjnej miasta znajdującego się pod opieką gracza – do naszej dyspozycji oddano nowe narzędzia umożliwiające śledzenie natężenia ruchu i szybką reakcję na pojawiające się problemy.

Rise of Nations: Thrones and Patriots
Rise of Nations: Thrones and Patriots

Strategiczne 27 kwietnia 2004

Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).

Cold War: Conflicts
Cold War: Conflicts

Strategiczne 11 grudnia 2003

Strategia czasu rzeczywistego twórców serii Sudden Strike. Akcja toczy się w czasie Zimnej Wojny, a dokładniej w latach 1950 – 1973.

Heroes Chronicles: Podbój Podziemi
Heroes Chronicles: Podbój Podziemi

Strategiczne 27 września 2000

Druga odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Podbój Podziemi Tarnum zostaje wysłany przez Przodków na pomoc królowej Allison z Erathii. Aby uwolnić duszę jej ojca z tytułowych Podziemi, nasz protagonista będzie musiał połączyć siły z demonem Deezeliskiem.