15. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 15. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Sid Meier's Civilization V: Nowy Wspaniały Świat
Strategiczne 9 lipca 2013
Drugi po Sid Meier's Civilization V: Bogowie i Królowie pełnoprawny dodatek do bestsellerowej strategii Sid Meier's Civilization V. Rozszerzenie stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games wzbogaca bazową wersję gry o 9 nowych cywilizacji (w tym również polską pod przywództwem króla Kazimierza Wielkiego), a także nowe ustroje społeczne i technologie, kolejnych osiem cudów świata, złożony system ideologii oraz możliwość pielęgnowania kultury.
Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku
Strategiczne 2 maja 2013
Samodzielny dodatek do przebojowej gry strategicznej Might & Magic: Heroes VI. Rozszerzenie wyprodukowane zostało przez studio Virtuos, znane przede wszystkim z dokonań w zakresie grafiki komputerowej (współpracowało m.in. przy tworzeniu NBA 2K13, MLB 2K13 oraz Generator Rex: Agent of Providence). Głównym atutem Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku jest nowa frakcja – Lochy. Dodatek wprowadza również dwie nowe kampanie z Raelagiem w roli głównego bohatera.
Anno 1404: Wenecja
Strategiczne 25 lutego 2010
Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.
Rise of Nations: Rise of Legends
Strategiczne 9 maja 2006
Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.
Pizza Connection 3
Strategiczne 22 marca 2018
Kolejna, po Pizza Syndicate z 1999 roku i wydanego rok później Pizza Connection 2, odsłona cyklu strategii ekonomicznych, w których gracz wciela się w szefa pizzerii. Zadaniem, jakie zostaje przed nim postawione, jest przeobrażenie skromnego biznesu w wielką sieć restauracji z lokalami na całym świecie.
War Mongrels
Strategiczne 19 października 2021
War Mongrels to gra polskiego studia Destructive Creations, twórców Ancestors Legacy. Tytuł jest nastawioną na skradanie taktyczną strategią, inspirowaną serią Commandos. Produkcja zabiera nas na front wschodni II wojny światowej.
Shadow Gambit: The Cursed Crew
Strategiczne 17 sierpnia 2023
Utrzymana w pirackich klimatach taktyczna strategia czasu rzeczywistego od studia Mimimi Games. Tak jak w dwóch poprzednich grach dewelopera – czyli Shadow Tactics: Blades of the Shogun i Desperados 3 – duży nacisk położono w niej na skradanie się.
Don't Kill Them All
Strategiczne 2026
Humorystyczna strategia, w której próbujemy nauczyć klan orków życia napędzanego przez pasje i samodoskonalenie. W Don't Kill Them All wznosimy obóz i pomagamy zielonoskórym w samorealizacji, a także udajemy się na wyprawy i toczymy turowe potyczki.
Sid Meier's Civilization III
Strategiczne 31 października 2001
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych. Za jej powstanie odpowiada założone przez Sida Meiera po odejściu z Microprose studio Firaxis Games. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, w Civilization III obejmujemy pieczę nad wybraną cywilizacją, a naszym zadaniem jest poprowadzenie jej poprzez kolejne ery rozwoju, począwszy od roku 4000 p.n.e. aż do czasów współczesnych. Do naszych obowiązków należy m.in.
King's Bounty: Mroczna Siła
Strategiczne 14 sierpnia 2014
Kolejna z odsłon popularnego cyklu strategii fantasy, uważanego za protoplastę słynnej serii Heroes of Might & Magic. Jej autorem jest po raz kolejny odpowiadające za restart marki studio Katauri Interactive. W odróżnieniu od poprzednich części gry, tym razem otrzymujemy szansę opowiedzenia się po stronie zła. W warstwie fabularnej tytułu splatają się losy trzech bohaterów: legendarnego przywódcy orków, nowo wybranej królowej demonów oraz spadkobiercy klanu wampirów.
0 A.D.
Strategiczne 2025
Dostępna w modelu free-to-play strategia RTS autorstwa studia Wildfire Games, złożonego z deweloperów i graczy pracujących za darmo w czasie wolnym. Początkowo gra miała być modyfikacją Age of Empires II, lecz finalnie przeniesiono ją na nowy silnik i udostępniono jako samodzielną produkcję. Głównym zamiarem twórców było zaś zaprezentowanie najważniejszych cywilizacji, żyjących na Ziemi w okresie od V wieku p.n.e. do V wieku czasów nowożytnych. W grze 0 A.D.
Disciples III: Reincarnation
Strategiczne 14 lutego 2014
Przygotowana przez rosyjską firmę Akella, odświeżona i poprawiona edycja trzeciej części popularnej serii strategii turowych, Disciples III: Renaissance, wzbogacona zawartością samodzielnego dodatku Resurrection. Do dyspozycji graczy oddano 4 powiązane ze sobą fabularnie kampanie, z których każda poświęcona została innej frakcji. Dało to łącznie 27 misji głównych oraz ponad 70 pobocznych, co zdaniem twórców powinno zapewnić zabawę na min. 200 godzin.
Galactic Civilizations III
Strategiczne 14 maja 2015
Trzecia odsłona popularnego cyklu kosmicznych strategii 4x. Akcja Galactic Civilizations 3 toczy się kilka lat po wydarzeniach znanych z dodatku do części drugiej gry, dzięki czemu do naszej dyspozycji oddano wszystkie znane wcześniej rasy, frakcje i technologie.
998: Pogromcy Ognia
Strategiczne 13 czerwca 2003
Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.
FTL: Faster Than Light
Strategiczne 14 września 2012
Strategia osadzona w realiach sci-fi opowiadająca o samotnym statku próbującym uciec przed olbrzymią wojenną armadą. Trasę przelotu planujemy w trybie turowym, a walki rozgrywane są w czasie rzeczywistym. Ponadto musimy zarządzać załogą i ulepszać naszą jednostkę. Dodatkową atrakcją jest fakt, że przy każdym rozpoczęciu nowej gry świat generowany jest losowo.
Europa Universalis: Mroczne Wieki
Strategiczne 18 kwietnia 2004
Kontynuacja (i zarazem spin-off) wydanej w 2001 roku gry strategicznej Europa Universalis II, koncentrującej się na losach świata w ciągu 400 lat (1419-1820). Pod względem ram czasowych, gra Crusader Kings (dostępna w Polsce pod nazwą Europa Universalis: Mroczne Wieki) stanowi swoisty prolog do wspomnianej pełnoprawnej odsłony cyklu, cofając graczy znacznie wcześniej i pozwalając im pokierować losami mocarstw europejskich w okresie 1066-1419 r.
Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.
Immortal Cities: Children of the Nile
Strategiczne 9 listopada 2004
Strategia ekonomiczna (tzw. „city-building game”) zrealizowana przez studio Tilted Mill Entertainment, założone przez osoby, które niegdyś stanowiły trzon zespołu Impressions Games znanego z takich gier jak: Caesar, Pharaoh i Zeus: Master of Olympus.
Pizza Connection 2
Strategiczne 10 lutego 2001
Strategia ekonomiczna stworzona przez firmę Software 2000. Gracz wciela się w szefów megakorporacji czerpiącej zyski z serwowania tytułowej pizzy. Do stawianych przed nami zadań należy budowa restauracji w centrach wielkich miast, zatrudnianie nowych pracowników (maksymalnie dwudziestu na jedną placówkę) i dbanie o ich wydajność, wynajmowanie firm ochroniarskich, a także przeszkadzanie konkurencji.
Disciples II: Bunt Elfów
Strategiczne 25 listopada 2003
Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.
Celestial Empire
Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od 30 czerwca 2024)
Polska strategia ekonomiczna, w której zajmujemy się budową miasta w starożytnych Chinach. Celestial Empire pozwala zakosztować życia gubernatora prowincji, odpowiedzialnego za rozwinięcie osady w potężną metropolię, opiekę nad mieszkańcami czy też kontakty z bóstwami.
Oddsparks: An Automation Adventure
Strategiczne 24 kwietnia 2024
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i przygodowymi. W Oddsparks: An Automation Adventure tworzymy zautomatyzowane warsztaty oraz eksplorujemy różnorodne lokacje; wszystko to robimy w towarzystwie pracowitych i walecznych istot znanych jako Sparks.
Endzone 2
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od sierpień 2024)
Druga część serii postapokaliptycznych city builderów. W Endzone 2 przejmujemy kontrolę nad grupą osadników, którzy wznoszą kolejne osady w pełnym niebezpieczeństw świecie, starając się zapewnić sobie szansę na przetrwanie.
Play of Battle
Strategiczne 2026
Produkcja z pogranicza RTS-ów i gier typu „grand strategy”. W Play of Battle przejmujemy kontrolę nad dowolnym państwem i prowadzimy je na przestrzeni lat 2008-2025. Podczas zabawy nie tylko podejmujemy decyzje o charakterze strategicznym, lecz także dowodzimy na polu bitwy.