Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

144. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 144. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Decisive Campaigns: The Blitzkrieg from Warsaw to Paris
Decisive Campaigns: The Blitzkrieg from Warsaw to Paris

Strategiczne 26 sierpnia 2010

Pierwsza z serii strategicznych gier wojennych, opowiadająca o przebiegu II Wojny Światowej. Epizod przedstawia losy Polski i Francji w latach 1939-1940, które zostały zaatakowane przez III Rzeszę. Wcielając się w dowódcę dokonujemy podziału wojsk oraz zasobów, które odegrają kluczową rolę w ataku lub przetrwaniu na danych terytoriach. Gra posiada tryb dla wielu graczy.

Bitter Glory
Bitter Glory

Strategiczne prace wstrzymane

Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego przenosząca nas w realia II Wojny Światowej. Autorzy postawili na realizm. Bitwy rozgrywane są się na heksagonalnej mapie świata opartej na zdjęciach satelitarnych NASA. Oprócz standardowych tytuł oferuje również możliwość projektowania własnych pojazdów.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Imperium Romanum: The Conquest of Britannia

Strategiczne 30 maja 2008

Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.

Sango 2
Sango 2

Strategiczne 28 kwietnia 2008

Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem. Rozgrywka łączy elementy strategiczne związane z zarządzaniem państwem i taktyczne dowodzenie na polu walki.

Dreamlords: The Reawakening
Dreamlords: The Reawakening

Strategiczne 18 czerwca 2008

Dreamlords: The Reawakening jest najnowszym wcieleniem nowatorskiej gry MMORTS, stworzonej na początku 2007 roku przez szwedzką grupę developerską Lockpick Entertainment.

Elven Legacy: Ranger
Elven Legacy: Ranger

Strategiczne 14 marca 2009

Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej pod koniec 2007 roku turowej gry strategicznej Elven Legacy, autorstwa rosyjskiego studia Ino-Co. W dodatku zatytyłowanym Ranger przenosimy się ponownie do fantastycznego świata Illis, w którym od wydarzeń z gry macierzystej zaszło jednak sporo zmian. Oto bowiem uśpiony od lat Zakon Markusa pragnie przypomnieć wszystkim o swoim istnieniu, zaś słynny ranger Cornelius zostaje wysłany z misją przygotowania świata na jego powrót.

Warmachine: Tactics
Warmachine: Tactics

Strategiczne 20 listopada 2014

Taktyczna strategia turowa studia WhiteMoon Dreams, wyprodukowana we współpracy z firmą Privateer Press Interactive – twórcami figurowej gry bitewnej, która posłużyła za bazę dla komputerowej pozycji. Akcja produkcji toczy się w steampunkowym świecie ogarniętym przez konflikt wojenny prowadzony pomiędzy czterema Żelaznymi Królestwami.

Delenda
Delenda

Strategiczne prace wstrzymane

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińską firmę Frogwares. Tytuł ten opowiada o wojnach czasów starożytnych, kiedy to na polach bitew zmagali się m.in. dzielni Celtowie, Spartanie i Rzymianie.

Ironclads: Schleswig War 1864
Ironclads: Schleswig War 1864

Strategiczne 26 marca 2010

Morska strategia turowa, w której uczestniczymy w konflikcie z roku 1864, pomiędzy Danią a koalicją Prus i Austro-Węgier. Autorzy postawili na realizm. Silnik bierze pod uwagę takie parametry techniczne statków jak m.in. masa, wyporność czy szybkość. Zastosowano rozbudowany system balistyki i broni.

America II
America II

Strategiczne prace wstrzymane

Druga odsłona serii gier strategicznych rozgrywających się na Dzikim Zachodzie. W grze wcielamy się w jedną z pięciu grup – Apaczów, Meksykan, Komanczów, Amerykanów lub górników – i stajemy do walki o ziemię oraz wpływy. Każda z frakcji różni się od siebie pod względem posiadanych jednostek. Twórcy przygotowali 30 różnych misji i tryb zabawy wieloosobowej.

No Name War
No Name War

Strategiczne prace wstrzymane

Strategia czasu rzeczywistego. Akcja osadzona została na ziemi w odległej przyszłości i opowiada o konflikcie toczonym przez trzy nacje, tj. Ktonians, Khloona oraz Qaldars.

Birth of America II: Wars in America 1750-1815
Birth of America II: Wars in America 1750-1815

Strategiczne 4 lipca 2008

Sequel uznanej strategii turowej. Ponownie przenosimy się w przeszłość, aby być świadkami rozwoju Stanów Zjednoczonych w okresie od 1750 do 1815 roku.

Elements of War (2010)
Elements of War (2010)

Strategiczne 22 kwietnia 2010

Strategia czasu rzeczywistego bazująca na rozgrywce typu tower defense, autorstwa Orange Cutain Games. W grze wcielamy się w obrońcę królestwa, którego zadaniem jest rozbudowanie struktur obronnych chroniących przed złowrogimi przeciwnikami. Gra powstała na bazie okrojonego Unreal Engine 3, który zapewnia niezłą oprawę graficzną.

End of Nations
End of Nations

Strategiczne prace wstrzymane

Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

Venture Tycoon
Venture Tycoon

Strategiczne 30 czerwca 2001

Gra strategiczno-ekonomiczna, w której mamy możliwość wcielenia się w rolę początkującego biznesmena rozpoczynającego długą podróż na sam szczyt finansowej piramidy.

Zoo Kingdom
Zoo Kingdom

Strategiczne 4 marca 2010

Zoo Kingdom to dostępna z poziomu przeglądarki internetowej strategia ekonomiczna autorstwa deweloperów z firmy Blue Fang Games. Zadaniem graczy jest zarządzanie nowoczesnym ogrodem zoologicznym.

Project MyWorld
Project MyWorld

Strategiczne prace wstrzymane

Sieciowa produkcja łącząca grę ekonomiczną z elementami społecznościowymi. Autorzy stworzyli wirtualnego modelu całej Ziemi, na który nałożyli plany prawdziwych miast. Gracze mogą kupować i sprzedawać domy, urządzać należące do nich tereny oraz eksplorować lokacje. Rozgrywkę uatrakcyjniają również zręcznościowe mini gierki.

Monument Builders: Titanic
Monument Builders: Titanic

Strategiczne 6 lipca 2012

Monument Builders: Titanic to casualowa strategia z rodzaju „time management” (zarządzanie czasem), wyprodukowana przez firmę Anuman Interactive z okazji setnej rocznicy zwodowania słynnego liniowca. Gracz wciela się w rolę zarządcy stoczni, a jego zadaniem jest czuwanie nad zapleczem logistycznym niezbędnym do zbudowania Titanica.

GunSwords
GunSwords

Strategiczne prace wstrzymane

Sieciowa gra taktyczna w stylistyce stanowiącej połączenie klimatów fantasy i science-fiction. Obejmujemy kontrolę nad niewielkim oddziałem szermierzy, strzelców oraz magów i próbujemy wyeliminować jednostki przeciwnika poruszając się po heksagonalnej planszy. Produkcja opiera się na modelu finansowym free to play.

Frontline Tactics
Frontline Tactics

Strategiczne 26 października 2012

Taktyczna gra turowa pozwalająca na poprowadzenie niewielkiego oddziału żołnierzy i wzięcie udziału w krwawym konflikcie zbrojnym. Wykonujemy szereg misji w fikcyjnym państwie Fahrahn mających na celu unicestwienie buntowniczej frakcji zagrażającej interesom narodowym. Gra posiada rozbudowane funkcje sieciowe i opiera się na modelu finansowym free to play.

Solar War
Solar War

Strategiczne 20 sierpnia 2013

Solar War to turowa strategia wyprodukowana przez zespół Snipefish Entertainment. Wcielamy się w dowódcę organizacji mającej odeprzeć atak obcej cywilizacji na Układ Słoneczny. Gra koncentruje się na bogatych taktycznie gwiezdnych bitwach.

Fill Up!
Fill Up!

Strategiczne 27 sierpnia 2009

Fill Up! to gra z gatunku „time management” (zarządzanie czasem), stworzona przez bułgarskie studio Daxy Games z myślą o rynku tzw. casuali. Gracz wciela się w rolę właściciela terenu przy autostradzie, a jego zadaniem jest stworzenie doskonale zorganizowanego centrum usług związanych z obsługą transportu samochodowego (stacje benzynowe, warsztaty, myjnie itp.).

Traffic Manager
Traffic Manager

Strategiczne 3 czerwca 2011

Traffic Manager to rozbudowana strategia ekonomiczna opracowana przez węgierskie studio deweloperskie CyberPhobX. Gracz ma za zadanie zarządzać komunikacją w wirtualnym mieście, a do jego obowiązków należy m.in. dbanie o stan dróg, synchronizacja systemu sygnalizacji świetlnej, planowanie tras środków transportu publicznego oraz kierowanie zespołem pracowników.

Disney's Ghosts of Mistwood
Disney's Ghosts of Mistwood

Strategiczne 6 czerwca 2012

Przeglądarkowa gra społecznościowa z nutką dreszczyku. Próbujemy uratować ciocię oraz innych mieszkańców, którzy zaginęli w niewyjaśnionych okolicznościach. W tym celu badamy tereny sąsiadujące z posiadłością cioci, rozbudowujemy okoliczne obiekty, dbamy o porządek, wykonujemy misje i szereg innych czynności charakterystycznych dla gier z tego gatunku.