Sango 2 PC
Sango 2 to wyprodukowana przez studio Magitech Corporation strategia czasu rzeczywistego na motywach powieści "Romance of the Three Kingdoms". Gracz wciela się w przywódcę jednego z trzech królewskich rodów i podejmuje próbę zjednoczenia kraju pod własnym sztandarem.
Sango 2 Premiera PC
28kwietnia2008
producent: Magitech Corporation wydawca: AsiaBizBridge Group Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Sango 2 to historyczna gra wojenna, oparta na motywach popularnej na całym świecie powieści Romance of the Three Kingdoms, opisującej zmagania trzech wielkich, chińskich dynastii o prym i panowanie nad ówczesnym terytorium Państwa Środka. Producent omawianej pozycji, Magitech Corporation, cechuje się sporym doświadczeniem w tworzeniu charakterystycznych gier strategicznych, nastawionych na wszechstronną prezentację historii starożytnych imperiów (na koncie m. in. Siła i Honor oraz seria Takeda).
Bazując na jednej z najciekawszych epok w historii starożytnych Chin, autorzy dają graczom możliwość wcielenia się w jednego z trzech przywódców wspomnianych wyżej rodzin królewskich – Liu Bei, Cao Cao oraz Yuan Shao. Zwaśnione narody przez wiele lat wzajemnie konkurowały o wpływy, niemal bez przerwy paktując i walcząc ze sobą – tak też jest i w Sango 2. Bierzemy więc udział w jednej z trzech dostępnych kampanii, każda osadzona w innym okresie konfliktu i rozgrywana z odmiennego punktu widzenia. Ostateczny cel zabawy pozostaje jednak niezmienny, a jest nim militarna i gospodarcza dominacja nad chińską krainą, która pozwoli zjednoczyć skłócony naród pod jednym sztandarem. Aby to osiągnąć, musimy przejąć kontrolę nad wszystkimi kluczowymi warowniami starożytnych Chin – co, zważywszy na znaczną ich liczbę (28), nie jest zadaniem prostym i wymaga zarówno przemyślanej, poprawnie zrealizowanej strategii wojennej, jak i mądrych, inteligentnych działań na poziomie dyplomatycznym.
Rozgrywkę podzielono na dwie główne płaszczyzny: strategiczną oraz taktyczną. Pierwsza polega głównie na rozwijaniu posiadanych zamków oraz rozbudowie potencjału militarnego. Konstruując odpowiednie budowle możemy znacznie zwiększyć jakość i liczebność naszych armii. Siły inwazyjne kompletujemy rozważnie wybierając między żołnierzami czterech głównych formacji (pikinierzy, łucznicy, miecznicy oraz kawaleria). Nie należy przy tym zapominać, że na ostateczną efektywność jednostek w bitwie ma wpływ szereg pobocznych czynników, takich jak zaopatrzenie, uzbrojenie czy umiejętności dowódcy. Utrzymanie linii zaopatrzeniowych w nienagannym porządku i zadbanie o dostateczny poziom technologiczny naszych podwładnych także należy do naszych obowiązków na płaszczyźnie strategicznej.
Prędzej czy później nasze jednostki zmierzą się z siłami wroga w bezpośredniej bitwie – jest to dobry moment na wykazanie się znajomością taktyki i sztuki wojennej. Potyczki rozgrywamy bowiem w czasie rzeczywistym, a to daje nam możliwość bezpośredniej ingerencji w losy starcia. Warto mądrze wydawać rozkazy, gdyż wszystkie formacje posiadają swego dowódcę, który po każdym zwycięstwie otrzymuje punkty doświadczenia (w liczbie adekwatnej do efektywności oddziału w danej walce) i stopniowo podnosi swoje umiejętności. Najsilniejsi generałowie mogą korzystać z różnego rodzaju przedmiotów i akcesoriów, pozytywnie wpływających na potencjał bojowy podległego im oddziału. Ciekawostką jest możliwość zdecydowania o porze rozpoczęcia bitwy (brzask, poranek oraz popołudnie), co ma niebagatelny wpływ na warunki pogodowe (np. deszcz, śnieg, mgła), a te z kolei mogą wpływać na skuteczność manewrów taktycznych. Nie zapomniano także o znaczeniu morale, które drastycznie spada w przypadku śmierci dowódcy lub ponoszenia przez nasze armie ciężkich strat.
Otwarta wojna nie jest jedyną możliwością zwiększania wpływów naszego imperium – czasem o wiele więcej korzyści przyniesie nam sojusz z przyjaźnie nastawionym królestwem. Nie brakuje także możliwości subtelnego sabotażu kontrolowanych przez wrogów armii i posiadłości, np. skorumpowanie urzędników, podburzanie ludności, zniszczenie bram zamkowych czy szpiegostwo. Jak więc widzimy, program w dużej mierze opiera się na sprawdzonej recepturze poprzednich gier Magitech, stanowiąc ciekawą alternatywę dla ogranej serii Total War.
Ostatnia modyfikacja 30 maja 2008
Nośnik: 1 DVD
Wymagania wiekowe Sango 2: Odpowiednia dla każdego wieku.
Sango 2 Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 2 GHz
- 512 MB RAM
- karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza)
- 3 GB HDD
- Windows XP SP2