24. Gry Logiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 24. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Rules of the Game
Logiczne 9 czerwca 2001
Gra zrealizowana w formie quizu, w którym musimy odpowiedzieć na ponad 1500 pytań obejmujących wiedzę dotyczącą różnych dyscyplin sportu zawodowego i akademickiego.
Daffy Duck, P.I.: The Case of the Missing Letters
Logiczne 12 marca 1991
Pod tym nieco przydługim tytułem kryje się gra edukacyjna przeznaczona dla dzieci do lat ośmiu, pozwalająca poprzez zabawę utrwalić proste słowa w języku angielskim.
Teenage Queen
Logiczne 30 kwietnia 1988
Teenage Queen to produkt o silnym podtekście erotycznym, w którym zagramy z pewną bliżej niezidentyfikowaną panią w rozbieranego pokera. Program został stworzony przez francuską firmę ERE, która później zmieniła nazwę na Cryo.
Dogs Playing Poker
Logiczne 30 września 2002
Gra karciana prezentująca wyjątkowo nietypowe podejście do poruszanej tematyki, a to za sprawą tego, iż gracz nie zasiada do pokerowego stołu z innymi „humanoidalnymi” zawodnikami, a inteligentnymi zwierzętami.
Digital Warriors
Logiczne 15 lutego 1994
Digital Warriors nawiązują do idei Wojen Rdzeniowych (ang. Core Wars), czyli rozgrywanych w wydzielonym obszarze pamięci pojedynków programów. Tutaj jednak nie mamy już do czynienia z tak wysokim poziomem abstrakcji, gdyż walki odbywają się na bardziej przyjaznych oku arenach, a toczą je ze sobą programowalne czołgi.
My Fantasy Wedding
Logiczne 1 lutego 2005
My Fantasy Wedding to program kierowany głównie do młodych przedstawicielek płci pięknej. Jak sam tytuł wskazuje, gracze zajmują się tutaj zaplanowaniem każdego, nawet najmniejszego szczegółu wymarzonego dnia ślubu.
Push-Over
Logiczne 23 kwietnia 1992
Push-Over to gra logiczna, w której wcielimy się w rolę mrówki, ukrywającej się pod wiele mówiącym pseudonimem G.I.Ant. Głównym zadaniem naszego bohatera jest odzyskać należące do psa Colina chipsy, które wskutek wypadku znalazły się w mrowisku.
Snoopy's Game Club
Logiczne 12 września 1992
Opracowany w 1992 roku przez firmę Accolade program Snoopy’s Game Club to zestaw trzech gier logicznych, który skierowany jest do najmłodszych użytkowników. Produkt pełni rolę edukacyjną, pozwalając dzieciom na rozwiązywanie prostych łamigłówek.
Bombuzal
Logiczne 20 czerwca 1989
Opracowana przez zespół Image Works (m.in. Predator 2) gra logiczna, której głównym bohaterem jest tytułowy stworek. Jego zadanie wydaje się teoretycznie proste: na małych wysepkach znajdują się bomby, które należy wysadzić w powietrze, jednocześnie utrzymując się przy życiu. W praktyce wygląda to o wiele bardziej skomplikowanie...
Matma II: Przygody w Cyfrolandii
Logiczne 26 lutego 2001
Gra edukacyjna dla dzieci, dzięki której poznają one w formie zabawy przebogaty świat maetematyki i cztery podstawowe działąnia arytmetyczne.
Round the World Challenge
Logiczne 20 lutego 2003
Gra powstała z myślą o najmłodszych, która bawiąc jednocześnie uczy. Zadaniem gracza jest zwiedzenie ponad siedemdziesięciu miast i słynnych miejsc rozrzuconych po całym Świecie.
Junior 10: Świat szachów
Logiczne 12 maja 2006
Junior 10: Świat szachów to rozbudowany symulator gry w szachy, za którego powstanie odpowiada dwóch izraelskich programistów – Amir Ban oraz Shaw Bushinsky.
Kubusiowe Przedszkole Starszaki
Logiczne 19 kwietnia 2004
„Kubusiowe przedszkole Starszaki” to trzecia gra z nowej serii gier Dinsney Interactive, przeprowadzającej dziecko przez kolejne etapy rozwoju.
Enigma 7
Logiczne 5 września 2008
Enigma 7 to gra logiczna, w której do głównych zadań gracza należy rozwiązywanie nieskomplikowanych łamigłówek. Należy to robić, łącząc pasujące do siebie elementy, w celu usunięcia ich z planszy.
Matematyka na Dzikim Zachodzie
Logiczne 23 grudnia 2004
Matematyka na Dzikim Zachodzie jest programem, kończącym największy koszmar sporej grupy uczniów szkoły podstawowej, jakim jest brak zrozumienia zasad rządzących światem matematyki. Gra przenosi użytkownika w sam środek ostrego konfliktu na linii kowboje i Indianie.
Operation
Logiczne 13 lutego 2001
Gra umożliwiająca naszym maluchom wczucie się w rolę lekarza, walkę z niebezpiecznymi wirusami oraz przeprowadzanie skomplikowanych zabiegów na żywych pacjentach.
Matma I: Mamo Cyferki Zginęły
Logiczne 10 września 2000
Pierwsza gra edukacyjna z serii Cyfrolandia, w której dzieci poznają w formie zabawy cztery podstawowe działania, pojęcie czasu i pojęcie pieniądza.
Matma III: Szczęśliwa Cyfrolandia
Logiczne 18 grudnia 2000
Trzecia pozycja z serii gier edukacyjnych dla dzieci wprowadza ich w tajniki kształtów i kolorów ora podstawowe pojęcia związane z liczbami i zbiorami.
The Lemmings Chronicles
Logiczne 6 kwietnia 1994
Próba stworzenia czegoś nowego z oklepanego już nieco tematu. Lemingi przeżyły metamorfozę wizualną, ponadto zabrano im dotychczasowe umiejętności a wprowadzono elementy charakterystyczne dla gier przygodowych, np. podnoszenie przedmiotów i wykorzystywanie ich w określonym miejscu.
Quarky & Quaysoo's Turbo Science
Logiczne 12 kwietnia 1992
Gra edukacyjna w której stajemy do walki o tytuł najlepszego, międzygalaktycznego naukowca. Naszym zadaniem jest pokonanie liczącej kilka odcinków trasy, które pokonujemy odpowiadając na pytania z dziedziny fizyki.
Oh no! More Lemmings
Logiczne 21 grudnia 1991
Kontynuacja przygód sympatycznych lemingów, którym gracz musi pomóc pokonać 100 trudnych plansz i otworzyć drogę do upragnionej wolności.
Origamo
Logiczne 4 października 1994
Niezwykle oryginalne połączenie klasycznej, chińskiej gry o nazwie Tangram oraz komputerowego Tetrisa, zaowocowało programem Origamo, w którym przyda się nie tylko umiejętność logicznego myślenia, ale również refleks.
Deal or No Deal: Secret Vault Games
Logiczne 29 listopada 2007
Kolejna gra bazująca na popularnym teleturnieju, w Polsce znanym jako "Grasz czy nie grasz?". Nowością jest zawarcie 20 mini-gier, dzięki którym w alternatywny sposób możemy zawalczyć o zwycięstwo.
Fritz 10
Logiczne 8 listopada 2006
Fritz 10 to kolejna odsłona komputerowej wersji szachów uważanej za jedną z najlepszych – jeśli nie najlepszą – w tym gatunku. Podobnie jak poprzedniczki, produkcja opracowana została przez firmę Chessbase.