Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

30. Gry Logiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 30. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.

Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry logiczne
Narru: The Forgotten Lands
Narru: The Forgotten Lands

Logiczne 2025

Polska gra logiczno-przygodowa. W Narru: The Forgotten Lands wcielamy się w świetlistą kulę, która przemierza ruiny dawno zapomnianej cywilizacji i stopniowo odkrywa ich sekrety, po drodze nabywając nowe umiejętności oraz rozwiązując coraz bardziej złożone zagadki.

Fantastyczna Podróż Wujka Alberta
Fantastyczna Podróż Wujka Alberta

Logiczne 10 sierpnia 2003

Druga odsłona produkcji przeznaczonej dla młodych użytkowników komputerów, w której podczas zabawy dzieciom towarzyszy oraz pomaga w rozwiązywaniu zadań tytułowy wujek Albert (w tę postać wcielił się znany aktor Henryk Machalica). Tym razem zakręcony staruszek zabiera dzieci w fascynującą podróż dookoła świata, pełną niespodzianek i zaskakujących zwrotów akcji.

Boppin'
Boppin'

Logiczne 15 listopada 1994

Boppin’ to gra logiczna, przygotowana przez stosunkowo mało znaną firmę Accursed Toys. Akcja programu kręci się wokół zniknięcia negatywnych bohaterów gier komputerowych, którzy jak się później okaże – zostali uwięzieni przez nieznaną siłę.

Save the Lemmings
Save the Lemmings

Logiczne 4 sierpnia 1991

Save the Lemmings to unikalna i niezwykle trudna do zdobycia wersja demonstracyjna kultowej gry, w której autorzy z firmy Psygnosis zaprezentowali osiem niespotykanych nigdzie indziej etapów.

Lemmings: The Official Companion
Lemmings: The Official Companion

Logiczne 13 czerwca 1993

The Official Companion to tak naprawdę tytuł świetnego poradnika do gry Lemmings, zawierającego dokładne rozwiązania wszystkich etapów, a który został opublikowany przez firmę Prima Publishing w 1993. W ramach bonusu, do książki dodano specjalną dyskietkę, na której znalazło się kilkanaście unikatowych plansz, przygotowanych specjalnie na tę okazję przez autorów programu.

Roller Coaster World
Roller Coaster World

Logiczne 12 maja 2003

Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).

Bob Budowniczy: Przygody na zamku
Bob Budowniczy: Przygody na zamku

Logiczne 29 sierpnia 2003

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier tworzonego wyłącznie z myślą o dzieciach (od lat trzech). Tym razem tytułowy Bob (znany również z pełnometrażowego filmu) trafia na średniowieczny zamek, a gracz razem z nim będzie mógł odkrywać jego sekrety.

Dyktando z Piratami
Dyktando z Piratami

Logiczne 23 kwietnia 2002

Edukacyjna gra przeznaczona dla najmłodszych graczy do nauki poprawnego pisania, autorstwa firmy MarkSoft. Oprócz samych tytułowych dyktand mamy tu wątek fabularny opowiadający historię piratów, którzy poszukują ukrytego skarbu zaznaczonego gdzieś na starej mapce. Pomóż piratom przejść przez dyktanda i odsłonić całą mapę, aby mogli zdobyć cenne klejnoty!

Rules of the Game
Rules of the Game

Logiczne 9 czerwca 2001

Gra zrealizowana w formie quizu, w którym musimy odpowiedzieć na ponad 1500 pytań obejmujących wiedzę dotyczącą różnych dyscyplin sportu zawodowego i akademickiego.

Daffy Duck, P.I.: The Case of the Missing Letters
Daffy Duck, P.I.: The Case of the Missing Letters

Logiczne 12 marca 1991

Pod tym nieco przydługim tytułem kryje się gra edukacyjna przeznaczona dla dzieci do lat ośmiu, pozwalająca poprzez zabawę utrwalić proste słowa w języku angielskim.

Teenage Queen
Teenage Queen

Logiczne 30 kwietnia 1988

Teenage Queen to produkt o silnym podtekście erotycznym, w którym zagramy z pewną bliżej niezidentyfikowaną panią w rozbieranego pokera. Program został stworzony przez francuską firmę ERE, która później zmieniła nazwę na Cryo.

Dogs Playing Poker
Dogs Playing Poker

Logiczne 30 września 2002

Gra karciana prezentująca wyjątkowo nietypowe podejście do poruszanej tematyki, a to za sprawą tego, iż gracz nie zasiada do pokerowego stołu z innymi „humanoidalnymi” zawodnikami, a inteligentnymi zwierzętami.

Digital Warriors
Digital Warriors

Logiczne 15 lutego 1994

Digital Warriors nawiązują do idei Wojen Rdzeniowych (ang. Core Wars), czyli rozgrywanych w wydzielonym obszarze pamięci pojedynków programów. Tutaj jednak nie mamy już do czynienia z tak wysokim poziomem abstrakcji, gdyż walki odbywają się na bardziej przyjaznych oku arenach, a toczą je ze sobą programowalne czołgi.

My Fantasy Wedding
My Fantasy Wedding

Logiczne 1 lutego 2005

My Fantasy Wedding to program kierowany głównie do młodych przedstawicielek płci pięknej. Jak sam tytuł wskazuje, gracze zajmują się tutaj zaplanowaniem każdego, nawet najmniejszego szczegółu wymarzonego dnia ślubu.

Push-Over
Push-Over

Logiczne 23 kwietnia 1992

Push-Over to gra logiczna, w której wcielimy się w rolę mrówki, ukrywającej się pod wiele mówiącym pseudonimem G.I.Ant. Głównym zadaniem naszego bohatera jest odzyskać należące do psa Colina chipsy, które wskutek wypadku znalazły się w mrowisku.

Snoopy's Game Club
Snoopy's Game Club

Logiczne 12 września 1992

Opracowany w 1992 roku przez firmę Accolade program Snoopy’s Game Club to zestaw trzech gier logicznych, który skierowany jest do najmłodszych użytkowników. Produkt pełni rolę edukacyjną, pozwalając dzieciom na rozwiązywanie prostych łamigłówek.

Bombuzal
Bombuzal

Logiczne 20 czerwca 1989

Opracowana przez zespół Image Works (m.in. Predator 2) gra logiczna, której głównym bohaterem jest tytułowy stworek. Jego zadanie wydaje się teoretycznie proste: na małych wysepkach znajdują się bomby, które należy wysadzić w powietrze, jednocześnie utrzymując się przy życiu. W praktyce wygląda to o wiele bardziej skomplikowanie...

Matma II: Przygody w Cyfrolandii
Matma II: Przygody w Cyfrolandii

Logiczne 26 lutego 2001

Gra edukacyjna dla dzieci, dzięki której poznają one w formie zabawy przebogaty świat maetematyki i cztery podstawowe działąnia arytmetyczne.

Round the World Challenge
Round the World Challenge

Logiczne 20 lutego 2003

Gra powstała z myślą o najmłodszych, która bawiąc jednocześnie uczy. Zadaniem gracza jest zwiedzenie ponad siedemdziesięciu miast i słynnych miejsc rozrzuconych po całym Świecie.

Junior 10: Świat szachów
Junior 10: Świat szachów

Logiczne 12 maja 2006

Junior 10: Świat szachów to rozbudowany symulator gry w szachy, za którego powstanie odpowiada dwóch izraelskich programistów – Amir Ban oraz Shaw Bushinsky.

Kubusiowe Przedszkole Starszaki
Kubusiowe Przedszkole Starszaki

Logiczne 19 kwietnia 2004

„Kubusiowe przedszkole Starszaki” to trzecia gra z nowej serii gier Dinsney Interactive, przeprowadzającej dziecko przez kolejne etapy rozwoju.

Enigma 7
Enigma 7

Logiczne 5 września 2008

Enigma 7 to gra logiczna, w której do głównych zadań gracza należy rozwiązywanie nieskomplikowanych łamigłówek. Należy to robić, łącząc pasujące do siebie elementy, w celu usunięcia ich z planszy.

Matematyka na Dzikim Zachodzie
Matematyka na Dzikim Zachodzie

Logiczne 23 grudnia 2004

Matematyka na Dzikim Zachodzie jest programem, kończącym największy koszmar sporej grupy uczniów szkoły podstawowej, jakim jest brak zrozumienia zasad rządzących światem matematyki. Gra przenosi użytkownika w sam środek ostrego konfliktu na linii kowboje i Indianie.

Operation
Operation

Logiczne 13 lutego 2001

Gra umożliwiająca naszym maluchom wczucie się w rolę lekarza, walkę z niebezpiecznymi wirusami oraz przeprowadzanie skomplikowanych zabiegów na żywych pacjentach.