19. Gry Logiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 19. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Matmoludki: Wielki powrót
Logiczne 15 września 2005
Wielki powrót (ang. Island Odyssey) to kolejna, trzecia już gra serii edukacyjnej Matmoludki (Zoombinis), która została przygotowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów (uczniowie szkół podstawowych).

The Lemmings Chronicles
Logiczne 6 kwietnia 1994
Próba stworzenia czegoś nowego z oklepanego już nieco tematu. Lemingi przeżyły metamorfozę wizualną, ponadto zabrano im dotychczasowe umiejętności a wprowadzono elementy charakterystyczne dla gier przygodowych, np. podnoszenie przedmiotów i wykorzystywanie ich w określonym miejscu.

Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Kaiba the Revenge
Logiczne 6 kwietnia 2004
Kolejna część komputerowej adaptacji słynnej gry karcianej Yu-Gi-Oh, która może być traktowana jako rozszerzenie poprzedniczki z roku 2003, bądź jako pełnoprawna, samodzielna produkcja. W grze wcielamy się ponownie w postać Yugiego, który tym razem musi stawić czoła potężnemu przeciwnikowi Kaibie, tocząc kolejne pojedynki w znanych z telewizyjnej serii lokacjach, należących do złowrogiej organizacji Kaiba Corporation. Yu-Gi-Oh!

Soko-ban
Logiczne 10 września 1984
Legendarna gra logiczna z serii zapoczątkowanej na komputerach NEC przez Hiroyukiego Imabayashiego w 1981 roku. W Soko-banie wcielamy się w postać magazyniera, który musi uporządkować szereg kolejnych pomieszczeń, przepychając porozrzucane tam pudła w wyznaczone miejsca. Poszczególne skrzynki przepychamy, stając tuż za nimi i wciskając odpowiednie klawisze kierunkowe.

Yu-Gi-Oh! Online
Logiczne 11 kwietnia 2005
Yu-Gi-Oh! Online to wyprodukowana przez firmę Konami sieciowa wersja popularnej gry karcianej na motywach serialu anime. Podobnie jak w niekomputerowym pierwowzorze, gracze dysponują taliami specjalnych kart, przy użyciu których toczą pojedynki z przeciwnikami. Twórcy zaimplementowali szereg funkcji społecznościowych, pozwalających m.in. wybrać rywala albo wymienić się kartami.

Magiczny Album Wujka Alberta
Logiczne 1 grudnia 2002
Pozycja przygotowana z myślą o młodszych użytkownikach komputerów (od 7 lat). Program jest połączeniem gry przygodowej z elementami logicznymi oraz zręcznościowymi. Na całość zabawy składają się liczne, pasjonujące eksperymenty, różnorakie łamigłówki i zagadki.

Wesoła edukacja dla dzieci
Logiczne 25 kwietnia 2005
Wesoła edukacja dla dzieci to zestaw sześciu niezależnych gier edukacyjnych dla najmłodszych, które skutecznie uzupełniają naukę w pierwszych klasach szkoły podstawowej. W tym programie, nasi milusińscy wspierają dzielnych i sympatycznych Smokuli.

Atomix
Logiczne 10 listopada 1990
Skomplikowane w budowie labirynty kryją atomy popularnych pierwiastków, z których trzeba ułożyć określone z góry związki chemiczne, np. wodę, czy metan. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się założenia produktu firmy SoftTouch o nazwie Atomix – wymagającej gry logicznej, próbującej połączyć rozrywkę z edukacją.

X-Tetris
Logiczne 23 lutego 1996
Bez wątpienia, X-Tetris to najoryginalniejszy klon Tetrisa w dziejach komputerowej rozrywki. Rolę klocków zastąpiły tutaj kobiety oraz mężczyźni, a zadaniem gracza jest kojarzenie ich w „pary”. Program zahacza niemal o pornografię i nie jest polecany młodszym użytkownikom.

Archer Maclean's Mercury
Logiczne 6 kwietnia 2005
Archer Maclean’s Mercury to gra logiczna wymagająca od graczy niezwykle zręcznych palców. Polega na doprowadzeniu do mety... płynnej rtęci, której wszelkie właściwości fizyczne zostały tu zachowane w niemal 100%.

Świat papierowych mebelków
Logiczne 19 grudnia 2002
Świat papierowych mebelków to gra edukacyjna przygotowana przez firmę EK Soft z myślą o młodszych odbiorcach. Gracze mogą zbudować wirtualny domek dla lalek i wcielić się w projektantów wnętrz, ozdabiając pomieszczenia różnymi meblami oraz akcesoriami. Gra umożliwia także przespacerowanie się we wnętrzach i podziwianie efektów swojej pracy.

Bicycle Board Games
Logiczne 20 stycznia 2002
Zestaw piętnastu prostych gier planszowych, przeznaczonych dla wszystkich graczy, niezależnie od wieku. Znajdziemy tu m.in. szachy, warcaby i domino.

Tęcza: Księżniczka Podwodnych Głębin
Logiczne 20 stycznia 2002
Zręcznościowo logiczna gra dla najmłodszych, której bohaterką jest ciekawska Tęczowa Rybka żyjąca na dnie oceanu, której łuski mieniły się we wszystkich kolorach tęczy.

Penthouse Electric Jigsaw
Logiczne 23 maja 1991
Penthouse Electric Jigsaw to komputerowe wydanie puzzli dla dorosłych, nad którymi patronat objął znany, amerykański magazyn erotyczny – co już samo w sobie powinno być niezłą rekomendacją.

Arena Albionu
Logiczne 10 listopada 2003
Arena Albionu jest internetową grą przygodową. Uczestniczący w niej gracz wciela się w role rycerza, który poruszając się po świecie Albionu prowadzi pojedynki z innymi graczami, może ich okraść lub handlować na bazarze.

Save the Lemmings
Logiczne 4 sierpnia 1991
Save the Lemmings to unikalna i niezwykle trudna do zdobycia wersja demonstracyjna kultowej gry, w której autorzy z firmy Psygnosis zaprezentowali osiem niespotykanych nigdzie indziej etapów.

Return of the Incredible Machine: Contraptions
Logiczne 4 sierpnia 2000
Return of the Incredible Machine: Contraptions to nowa wersja gry logicznej Incredible Machine hitu sprzed lat. Na miłośników łamigłówek czeka ponad 250 plansz, na których będą mogli wykorzystać przeszło 100 części, machin i urządzeń by brnąć coraz dalej, w cięższe i bardziej skomplikowane łamigłówki.

Deep Fritz 8
Logiczne 11 kwietnia 2003
Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).

Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.

Roller Coaster World
Logiczne 12 maja 2003
Gra, w której główną atrakcją jest możliwość konstruowania, a następne testowania ogromnych kolejek górskich (tak zwanych RollerCoasterów).

Bob Budowniczy: Przygody na zamku
Logiczne 29 sierpnia 2003
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier tworzonego wyłącznie z myślą o dzieciach (od lat trzech). Tym razem tytułowy Bob (znany również z pełnometrażowego filmu) trafia na średniowieczny zamek, a gracz razem z nim będzie mógł odkrywać jego sekrety.

World Series of Poker: Tournament of Champions
Logiczne 19 września 2006
World Series of Poker: Tournament of Champions jest kontynuacją World Series of Poker, najlepiej sprzedającej się symulacji pokera w 2005 roku.

Fritz Chess
Logiczne 9 kwietnia 2009
Konsolowa wersja jednego z najlepszych smulatorów szachów. Oprócz mozliwości rozegrania tradycyjnej partii pojawiło się kilka ciekawych trybów zabawy.

The Weakest Link
Logiczne 28 września 2001
The Weakest Link to pozycja, powstała w oparciu o znany telewizyjny program, w Polsce widniejący pod nazwą Najsłabsze Ogniwo. Wirtualne środowisko jest doskonałym odwzorowaniem pierwowzoru, emitowanego przez BBC. Rola prowadzącej powierzona została, jak zawsze ubranej na czarno, Anne Robinson.