Lumines: Electronic Symphony PSV
Nowa odsłona popularnej serii gier logicznych, która narodziła się na PSP. Podobnie jak w wielu klonach Tetrisa, zadaniem graczy jest dopasowywanie do siebie i usuwanie z pola gry kolorowych klocków.
Lumines: Electronic Symphony Premiera PSV
22lutego2012
pudełko PL
22lutego2012
producent: Q Entertainment wydawca: Ubisoft wydawca PL: Ubisoft Polska Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Lumines: Electronic Symphony to pierwsza odsłona popularnej serii gier logicznych, stworzonej przez japońskie studio Q Entertainment, która powstała z myślą o konsoli PS Vita. W Electronic Syphony podstawowy model rozgrywki znany z pozostałych części Lumines nie uległ większym zmianom. Rozgrywka wciąż polega na oczyszczaniu pola gry ze spadających kolorowych klocków, poprzez dopasowywanie do siebie tych, które posiadają tą samą barwę. Nowe klocki pojawiają się zawsze czwórkami, w maksymalnie dwukolorowych kwadratowych blokach. Z lewej do prawej strony ekranu przesuwa się co jakiś czas linia czyszcząca dopasowane klocki. Te, które pozostaną mogą spadać i przesuwać się w miejsce zlikwidowanych, by następnie łączyć się tworząc nowe comba.
Największą nowością w grze są awatary. Rozpoczynając zabawę, wybieramy jeden z wielu dostępnych awatarów, które w czasie rozgrywki będą mogły nam pomóc aktywując swoje specjalne umiejętności, takie jak tworzenie łańcucha klocków tego samego koloru. Zdolności awatara możemy użyć jedynie wtedy, gdy jego znajdujący się w rogu ekranu licznik jest pełny. Wypełniamy go zdobywając punkty lub używając triggerów, które za każdym naciśnięciem przyśpieszają jednak tempo gry. Poza awatarami, twórcy wprowadzili również klocki specjalne, których pojawienie się wywołuje rozmaite efekty, mające zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ na przebieg rozgrywki.
Zgodnie z tradycją serii, autorzy przygotowali wiele trybów rozgrywki i plansz, które wraz z postępami będziemy stopniowo odblokowywać. Co ciekawe, w Electronic Symphony gracze nie będą musieli już zaczynać poziomu od nowa, jeżeli nie ukończą go z pozytywnym rezultatem. Po porażce możemy nadal kontynuować grę, jednak nasz stan punktowy zostanie zresetowany. Warto też wspomnieć, że Lumines umożliwia multiplayer w trybie ad-hoc, współpracując równocześnie ze społecznościowymi aplikacjami Vity, takimi jak Near i Activity.
Oprawa graficzna Electronic Symphony jest teraz całkowicie trójwymiarowa, co pozwoliło twórcom zastosować nowe efekty graficzne urozmaicające i uatrakcyjniające zabawę. Na ścieżkę dźwiękową składają się dziesiątki licencjonowanych utworów zespołów i DJ-ów zajmujących się muzyką elektroniczną, takich jak Chemical Brothers czy Kaskade.
Ostatnia modyfikacja 27 listopada 2014
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: sieć lokalna
Lumines: Electronic Symphony cena w dniu premiery: 159,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Lumines: Electronic Symphony