Glass Rose PS2
Przygodówka z elementami horroru od twórców Resident Evil i Dino Crisis. Akcja „Glass Role” rozgrywa się w 1929 roku, wcielamy się w postać Takashi Kateganiego, młodego dziennikarza, który musi rozwiązać zagadkę tajemniczych morderstw.
Glass Rose Premiera PS2
6listopada2003
producent: Capcom wydawca: Capcom Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
„Glass Rose” to gra przygodowa z silnie zaakcentowanymi elementami horroru. Za jej produkcję odpowiedzialne jest studio Capcom, które ma już spore doświadczenie w tworzeniu podobnych tytułów, wszak wyprodukowało ono kultowe już serie „Resident Evil” i „Dino Crisis”. W przeciwieństwie do tych tytułów w „Glass Rose” poczynaniami głównego bohatera nie kieruje się przy użyciu kursorów a niczym w klasycznych grach przygodowych przesuwa widoczny na ekranie kursor. Po najechaniu na interaktywny obiekt można wykonać jedną z kilku czynności, identycznie rozwiązano również kwestię poruszania się – gracz wskazuje miejsce, do którego bohater ma się udać. Warto również zaznaczyć, iż gra była tworzona w głównej mierze z myślą o rynku japońskim. Zabawa jest wzbogacona przez liczne scenki przerywnikowe (filmiki FMV), które nie tylko urozmaicają przebieg zabawy, ale i pozwalają lepiej wczuć się w przedstawioną opowieść czy mają związek z aktualnie oglądanym przedmiotem.
Akcja „Glass Role” rozgrywa się w 1929 roku, wcielamy się w postać Takashi Kateganiego, młodego dziennikarza, który jest właśnie na tropie kolejnej sensacji. Takashi aktualnie próbuje rozwiązać zagadkę kilku morderstw, których dokonano w pewnej posiadłości w połowie lat dwudziestych. Główny bohater natrafia na trop poszukiwanego budynku dzięki pomocy Naomi Katagiri, która przeczytała jego artykuł w lokalnej gazecie. Dziewczyna twierdzi, iż takowa posiadłość należała do jej dziadka. Naomi i Takashi wyruszają do opuszczonego domostwa, zanim jednak przystępują do śledztwa dziewczyna znika. W trakcie poszukiwań Takashi podziela jej los, po pewnym czasie budzi się w nieznanym dla siebie otoczeniu. Jedyny przedmiot, który posiada to dzienniczek Naomi. Po krótkich oględzinach bohater dochodzi do wniosku, iż został przeniesiony w przeszłość dzięki czemu może zapobiec morderstwom, których dokonano w posiadłości. Musi się jednak śpieszyć albowiem czas działa na jego niekorzyść...
Gra przebiega w zbliżony sposób do tradycyjnych przygodówek. Takashi bada kolejne pomieszczenia w poszukiwaniu cennych przedmiotów, dzięki którym może rozwiązać jakąś zagadkę czy przedostać się do dalszych pomieszczeń posiadłości. Mniej doświadczonych graczy zainteresuje zapewne możliwość podświetlania najważniejszych przedmiotów znajdujących się w okolicy. Nie mniej istotną rolę odgrywają rozmowy z napotykanymi postaciami, gracz może zaznaczać wypowiadane przez nich słowa w celu zdobycia dodatkowych wskazówek. Walki ograniczają się do wciskania odpowiednich klawiszy w określonych momentach. O wiele ważniejszy jest natomiast czas, zastosowano podobny trik do „Shadow of Memories”. Przed upływem określonej godziny gracz musi wykonać wszystkie zaplanowane czynności. Zbyt duża ilość pomyłek prowadzi do nieuchronnej śmierci głównego bohatera.
Grafika prezentuje zbliżony poziom do innych tytułów Capcomu. Sporą atrakcję ma stanowić sama postać głównego bohatera, który przypomina słynnego w Japonii aktora i muzyka Masahiro Matsuokę.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Klasyfikacja PEGI Glass Rose