Amnesia: A Machine for Pigs PC
Druga gra z cyklu przygodowych survival horrorów Amnesia. Amnesia: A Machine for Pig zrealizowana została przez ekipę deweloperską The Chinese Room pod nadzorem studia Frictional Games (twórcy Amnesia: The Dark Descent).
Amnesia: A Machine for Pigs Premiera PC
10września2013
Steam
10września2013
producent: The Chinese Room wydawca: Frictional Games Strona oficjalna
Polskie napisyAngielskie napisy i dialogi
Amnesia: A Machine for Pigs to druga odsłona serii zapoczątkowanej przez studio Frictional Games, uznawane za ekspertów w tworzeniu horrorów (dzięki serii Penumbra). Tym razem deweloper przyjął rolę mentora, a samą grę przygotowała ekipa z The Chinese Room, czyli autorzy Dear Esther, Everybody’s Gone to the Rapture oraz paru intrygujących modów do serii Half-Life.
Fabuła
Akcja gry zabiera nas do sylwestra 1899 roku do Londynu, kiedy to mamy okazję wcielić się w bogatego przedsiębiorcę - Oswalda Mandusa (dalekiego kuzyna protagonisty z pierwszej części). Bohater budzi się po kilku miesiącach nękającej go gorączki, którą złapał w czasie egzotycznej wyprawy w głąb azteckich ruin w Meksyku. Pobudka jednak nie przynosi mu również niczego dobrego, bo słyszy głosy wołających go o pomoc synów, a chwilę potem otrzymuje dziwny telefon od kogoś, kto nazywa siebie „Inżynierem”. Tajemniczy jegomość informuje Oswalda, że jego synowie są zamknięci w maszynie znajdującej się pod jego domem. Nie mając większego wyboru, będąc dalej osłabionym po walce organizmu z chorobą, wyrusza synom na pomoc, zanim będzie na to za późno.
Mechanika
Amnesia: A Machine For Pigs to pierwszoosobowa gra przygodowa utrzymana w konwencji horroru. I choć główny rdzeń zabawy pozostaje podobny do pierwszej odsłony, tak sporo mechanik i rozwiązań uległo zmianie, bo zamysłem twórców było stworzenie bardziej przystępnego tytułu. Dalej przemierzamy liczne lokacje, tym razem jednak znacznie bardziej otwarte i obejmujące tereny świata zewnętrznego utrzymane w stylistyce mrocznego steampunku. Przed nami sporo łamigłówek środowiskowych opartych na interakcji z otoczeniem, jak chociażby przestawianie dźwigni czy przekręcanie zaworów otwierających nam dostęp do zamkniętych miejsc. Nasz bohater, w przeciwieństwie do poprzedniej części, nie posiada ekwipunku, więc nie znajdziemy tu typowego poszukiwania przedmiotów w celu wykorzystania ich na innych.
Zmianie uległy spotkania z potworami. Ich inteligencja została poprawiona i znacznie trudniej jest przewidzieć ich następne kroki, ale nawet jeśli bohater odniesie jakiekolwiek obrażenia, po krótkim czasie sam wróci do zdrowia; nie uświadczymy tu apteczek. Podobnie ma to miejsce w przypadku popadania w obłęd. Tym razem możemy wpatrywać się w przeciwników (tu w formie humanoidalnych świń) tyle czasu, ile chcemy, ale i przebywać długo w ciemnych miejscach bez obawy o koniec gry, bo latarnia nie wymaga od nas zużywania co jakiś czas kurczących się zasobów benzyny i zapałek. Dalej jednak poszukujemy porozrzucanych po lokacjach notatek z pamiętnika bohatera zapewniających dostęp do utraconych wspomnień, które pomogą zrozumieć dziejący się wokół niego chaos.
Kwestie techniczne
Amnesia: A Machine for Pigs to mroczny horror utrzymany w steampunkowej konwencji, którą podkreślają niezwykle klimatyczne utwory skomponowane przez Jessikę Curry, pracującą przy takich produkcjach jak Dear Esther czy Everybody's Gone to the Rapture.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 7,6 / 10 na podstawie 850 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.4 / 10 na podstawie 643 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Amnesia: A Machine for Pigs: 16+
Amnesia: A Machine for Pigs Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Core i5 2.6 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1024 MB (GeForce GTX 460 lub lepsza)
- 5 GB HDD
- Windows Vista/7/8