Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V
Heroes of Might and Magic V Game Box

Najciekawsze materiały do: Heroes of Might and Magic V

Heroes of Might and Magic V - PL
Heroes of Might and Magic V - PL

demo gryrozmiar pliku: 691 MB

Heroes of Might & Magic V to kolejna, piąta już odsłona kultowej serii turowych gier strategicznych, traktującej o przygodach tytułowych bohaterów mocy i magii. Za przygotowaniem omawianego programu stoją pracownicy studia developerskiego Nival...

Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry
Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry

poradnik do gry7 lipca 2006

Poradnik ten stanowi taktyczny opis przejścia przez kolejne kampanie, by jak najszybciej osiągnąć cel. Zawiera mapy każdej misji z oznaczeniem punktów, które trzeba odwiedzić oraz sposoby wykonania wszystkich zadań zsyłanych przez scenariusz.

Heroes of Might & Magic V - recenzja gry
Heroes of Might & Magic V - recenzja gry

recenzja gry8 czerwca 2006

Światowa premiera 16 maja 2006. Ładna to gra. Mało kto patrzy już dziś na człon „Might & Magic” przez pryzmat inicjalnie związanej z nim serii cRPG. Liczą się już tylko Heroesi, i to nie bez powodu.

Heroes 5 Ashan Arena 3 to polski turniej dla fanów kultowej strategii
Heroes 5 Ashan Arena 3 to polski turniej dla fanów kultowej strategii

wiadomość24 lipca 2024

Wystartowała trzecia edycja Ashan Arena. To sieciowy turniej Heroes of Might and Magic V rozgrywany z wykorzystywaniem polskiego moda Heroes 5: Arena.

Niemała gratka dla fanów Heroesów, do sprzedaży wrócił koncertowy winyl
Niemała gratka dla fanów Heroesów, do sprzedaży wrócił koncertowy winyl

wiadomość14 czerwca 2023

Wytwórnia gamemusic records wznowiła sprzedaż kolekcjonerskiego albumu Heroes Piano Sonatas z fortepianowymi aranżacjami muzyki z gier z serii Heroes of Might & Magic.

Turniej Heroes 5 Ashan Arena II ruszy w kwietniu. Zapisy już trwają
Turniej Heroes 5 Ashan Arena II ruszy w kwietniu. Zapisy już trwają

wiadomość15 marca 2023

Ruszyły zapisy na turniej Heroes of Might & Magic 5 PvP: Ashan Arena II. W jego ramach gracze będą rywalizowali w nowym trybie multiplayer, opracowanym z myślą o polskim modzie Heroes V: ARENA.

Sen o Heroes of Might and Magic 8 – marzymy o powrocie HoMM
Sen o Heroes of Might and Magic 8 – marzymy o powrocie HoMM

artykuł5 czerwca 2019

Ubisoft wyraźnie nie ma pomysłu na kontynuowanie serii Heroes of Might and Magic, a gracze nie potrafią znieść najmniejszych odchyłów od kultowej „trójki” w nowych odsłonach. Czy jest szansa, że kiedykolwiek pojawi się ósma część Hirołsów?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
20.05.2021 22:46
Domin922
9
odpowiedz
12 odpowiedzi
Domin922
60
Generał

Uważam że za wysoko oceniłem HoMM III a za nisko HoMM V. Z biegiem lat oraz porównując obie gry na dzisiaj, to znacznie lepiej wypada HoMM V.

Przewaga HoMM V nad HoMM III - czyli dlaczego HoMM III to przerost formy nad treścią. Wszystkiego w bród ale brak jakości. Dlaczego HoMM V jest lepszą grą? Dlatego bo:

1. Dużo lepszy balans frakcji;
2. Dużo lepszy balans jednostek - każda może być przydatna, zależnie od zastosowania i naszego bohatera;
3. Dużo lepszy balans czarów - teraz większośc jest naprawdę przydatna i w księdze zaklęć podczas walki można spędzić dobrą minutę, myśląc jakiego czaru użyć i który najlepiej nam pomoże. W HoMM III każdy używał 4-5 zaklęć bo inne nie miały sensu i były kiepsko zbalansowane;
4. W dodatku 'Dzikie Hordy' każda jednostka ma jedno ulepszenie więcej, mnożąc liczbę możliwości i strategii;
5. Świetny rozwój bohatera, znacznie ciekawszy i lepszy niż ten w HoMM III. W HoMM V z niemal każdej umiejętności i każdego talentu można zrobić użytek, podczas gdy w HoMM III rozwój bohatera był dość prymitywny i połowa umiejętności nie miała sensu i była źle zbalansowana;
6. W HoMM V w końcu balisty są przydatne, w HoMM III na balisty nikt nie zwracał uwagi bo ich obrażenia to śmiech;
7. Miasta mają swój unikalny bonus, dzięki temu każde miasto jest nieco inne i ma również swoją historię;
8. Talenty rasowe dodatkowo urozmaicające każdą frakcję;
9. Bohaterowie mocy którzy nie mają zaklęć w końcu mogą atakować a nie stać bezczynnie jak w HoMM III;
10. Inicjatywa to znacznie lepszy system kolejkowania podczas walki niż to coś z HoMM III;
11. Dobra kampania, każda misja uczy czegoś nowego i jest ciekawa, podczas gdy w HoMM III każda misja polega niemal na tym samym. Dużo ciekawiej pograć w zwykłą mapę niż w kampanię HoMM III;
12. Kwadraty zamiast heksów, co sprawa że pole bitwy jest czytelniejsze i sensowniejsze;
13. Nekromancja pozwala wskrzeszać różne jednostki, co pozwala wybrać kogo chcemy wcielić do armii, no i również zależnie od naszej energii, podczas gdy w HoMM III wskrzeszamy tylko szkielety które padają od byle czego;
14. Bardziej zbalansowane bonusy ze statystyk bohatera;
15. Ciekawsze bonusy tygodnia, no i sporo śmiesznych, ale nie mających wpływu na rozgrywkę tygodni;
16. Magia sensowniej podzielona i dużo łatwiej o naukę przydatnych zaklęć dla naszego bohatera, w przeciwieństwie do totalnej losowości w HoMM III, gdzie mogliśmy rozwijać bohatera pod magię ognia a dostawaliśmy tylko zaklęcia wody które nijak pasowały do naszego bohatera;
17. Lepsza grafika (dla ludzi preferujących styl 3d i kolorowość)

W czym jest lepszy HoMM III? Hmmm...

1. Lepsza grafika (dla ludzi preferujących styl 2d i mniej kolorów);
2. Dużo szybsze tury komputera;
3. Jedna frakcja więcej (ale i tak niezbalansowana i po prostu kijowa);
4. Zajmuje mniej miejsca na dysku;
5. Przez zerowy balans można się wyuczyć najlepszej taktyki dla danej frakcji i spamować ją, wygrywając każdą grę przeciwko AI. W HoMM V trzeba myśleć i dostosowywać swóją taktykę do przeciwnika, więc HoMM III jest lepsze i łatwiejsze dla leniwych, których jest sporo, biorąc pod uwagę jak dużo ludzi ubóstwia HoMM III, niestety ;);
6. Lepszy wygląd miast;
7. Więcej mapek do własnej gry;
8. Łatwiejszy w użyciu edytor map

No i to chyba tyle... HoMM III jest lepszy w pierdołach i błahostkach, podczas gdy HoMM V jest lepszy we wszystkim innym, tym co naprawdę ważne dla rozgrywki. HoMM V to taki naprawiony HoMM III, który niemal wszystko robi lepiej. Ale i tak znajdą się psychofani HoMM III którzy stwierdzą że HoMM III jest lepsze ''bo tak''... Ludzie, wypada być obiektywnym a nie tylko żyć nostalgią.

A, i dla tych co mówią że świat HoMM V nie ma nic wspólnego ze światem HoMM III ani nie ma żadnych odniesień, to dodam tylko że Sandro z HoMM III był mentorem Markala z HoMM V, swoją drogą mojego ulubionego bohatera z kampanii HoMM V, być może przez świetny dubbing Olbrychskiego ;)

post wyedytowany przez Domin922 2021-05-20 23:13:49
25.02.2021 10:15
DeamonDust
6
odpowiedz
1 odpowiedź
DeamonDust
3
Legionista
9.5

Gra towarzyszyła mi całe życie, gameplay, mechanika, soundtrack 10/10, ciekawie przedstawiony świat + fabuła. Ostatni dobry Heroes

22.11.2015 22:38
odpowiedz
przemoemo4
1
Junior

Każda część tej serii jest wspaniała,ponieważ każda ma coś innego szkoda że przypadkowo wystawiłem heroesom 5. 0/10

07.12.2015 07:17
odpowiedz
PLGamerChojnice
1
Junior

Cezareusz - gadasz jak jakiś fanboy Heroes IV. Ja kupiłem złote edycje części od I-V a jak zagrałem w VI u kolegi to się załamałem. Z jednym się z tobą zgodzę Heroes IV ma naprawdę genialny soundtrack ale kiepsko się w nią grało. Ja zdecydowanie wole Heroes V ale to kwestia gustu. Każdemu polecam Heroes V 10/10

16.12.2015 23:08
Elvol
odpowiedz
Elvol
2
Junior
9.0

Mówiąc krótko: Najlepsza odsłona serii, w moim mniemaniu.
Baśniowa grafika może drażnić co poniektórych, ale imo dodaje sporo uroku i sprawia, że gra po prawie dziesięciu latach nadal wygląda bardzo ładnie. Podstawka wraz z dodatkami to zabawa na dziesiątki, a nawet setki godzin rozgrywki. Dowód na to, że Ubi robiło kiedyś gry.

19.12.2015 03:34
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Hałabała87
3
Junior

<Elvol, zgodzę się w 100%. grałem od "jedynki" i teraz wróciłem po tych wszystkich częściach do V.> Co do grafy to jest może przesadnie baśniowa, ale "herosi" zawsze tacy byli, to nie disciples (któego lubiłem do 2 części). Pod bajkową grafiką SKRYWA się głębia strategii i taktyk możliwych do zastosowania. DOKŁADNIE jakz Warcraft III.(pozdrawiam tych co grali w 1 ors & humans) Zdolności rasowe, budynki specjalne, pasek inicjatywy.. Teraz nie wyobrażam sobie grania w poprzednie heroes'y bez podglądu paska inicjatywy (co umożliwia stosowanie ciekawych taktyk.) Wiem o kulcie HIII, była genialna, ale w swoim czasie. Podam kilka argumentów.
1: Każdy gieroj miał takie same skille, za wyjątkiem nieumarłych (Nekropolice:) ) Tu mamy więcej skilli i perków w zależności od "zamków" . np. w obrębie jednego skilla mamy kilka "podumiejętności zaleznych od gieroja"
2:Same zamki wyglądają pięknie, nawet jak na ten rok. Gram obecnie i zawszę lubię sobię obejrzeć rozbudowane zameczki P-klikiem mychy)
3: Jednostki wyglądają znakomicie: Smoki są duże, nie wielkości pikiniera, lisz samym wyglądem sprawia wrażenie groźnego maga, a cyklop dosłownie wymiecie wraże armie swoją maczugą (jest kilka o które ktoś może się spierać, ale to dyskusja na osobny temat), IMO na +
4: Zdolności jednostek - w "trójeczce" bieda w porównaniu do HV. Gryfy pikują, krzyżowcy osłaniają kolegów, sukkuby piorą "łańcuchowym", bansheee "skowyczą", chłopi (podatnik) dają kapuchę. jest fajnie. Acha i najważnijsze: Gremliny reperują golemy:D
5: Kampania układa się w naprawdę fajną całość,pomimo tego że jest liniowa. Uszeregowana jak rozdziały dobrej książki fantasy. (polecam "adept magii) Raymonda Feista*:) )
6: Można wilelokrotnie grać tym samym "zamkiem" stosując różne alternatywne "upgrade" w zależności od taktyki lub herosa(skowyt, mściciel, ochrona runiczna)
I na koniec. Nie mam zamiaru przekonywać fanów "3-ki do 5-tki, tylko dajcie jej szansę, pograjcie trochę,zapoznajcie się z tytułem bo WARTO. Sam zakochałem się w "piąteczce" i do dziś mam kolekcjonerkę" . Razem z Dzikimi hordami tworzą trio doskonałe. No,może Quatro razem z UFO:Enemy Unknown. Pozdro dla starych wyg:D. "Long live the Fighters!!" jak mawiał Paul Atryda
*bardzo bardzo polecam

21.03.2016 16:31
👍
odpowiedz
shellu
1
Junior

Obecnie do kupienia w empiku jest wersja exclusive z dwoma dodatkami za 20 zł.

22.05.2016 09:42
Babagon
😃
4
odpowiedz
Babagon
2
Legionista
8.5

Jedyna wada tej gry to trochę za bardzo cukierkowa grafika, brak Cytadeli.

09.06.2016 03:04
Ahtek84
😊
odpowiedz
Ahtek84
62
Pretorianin
8.0

ooooohh i like this :-)

14.06.2016 11:40
👍
odpowiedz
djziomek18
5
Chorąży
8.0

niezła

26.12.2016 19:17
odpowiedz
PiotrPan
18
Chorąży

Gówno.. Muzyka jedyna zaleta. Fabuła średnia bardzo zagmatwana. Zanim ruscy się dorwali zapowiadała się naprawdę dobrze, szkoda. Jeszcze ta grafika dla dzieci..
Nawet czwórka zdecydowanie lepsza

31.01.2017 22:39
odpowiedz
matrixmarianmateusz0065
1
Junior

Do dzisiaj gram, najlepsza część a 6 i 7 to masakra nawet nie przypomina dobrego Herosa mam nadzieję ze 8 część będzie lepsza

11.03.2017 22:04
😉
odpowiedz
zanonimizowany1220422
3
Legionista

Choć wiadomo że 3 to najlepsza część to i tak ta jest dobra

16.05.2017 17:15
😊
odpowiedz
Bebetka3
2
Junior

Bardzo fajna gra

10.06.2017 10:12
odpowiedz
Kriss_Kriss
1
Junior

Świetna gra strategiczna, wiele opcji ulepszania każdej z postaci, ciekawa fabuła oraz świetne mechaniki. Wszystko to znajdziesz właśnie w tej grze. Jeśli masz ochotę zobaczyć gameplay z Heroes of Might and Magic V wpadnij na mój kanał na Youtube: Kriss [link]

post wyedytowany przez Kriss_Kriss 2017-06-10 10:13:47
23.02.2018 14:55
Xarthras
odpowiedz
Xarthras
24
Chorąży

Gdyby nie paskudne, mangowe jednostki, to byłaby gra idealna.

09.11.2018 17:59
Maniek9012
1
odpowiedz
Maniek9012
68
Pivot to Profit

W sklepie GOG.com od dzisiaj dostępna jest Polska wersja językowa gry w edycji Gold:
https://www.gog.com/game/heroes_of_might_and_magic_5_bundle?pp=ba5bfc9d29e57bda5c45cf82d9fff043329f313a

17.11.2018 17:44
PLayPool14
odpowiedz
PLayPool14
13
Nocna_Zmiana

Starcza na długie godziny grania np ze znajomymi czy też solo na kampani

27.12.2018 11:12
👍
odpowiedz
zanonimizowany1276486
3
Pretorianin

Mam prawo czegoś nie trawić jak każdy człowiek i seria Heroes mi niepodeszła. nawet do trójki przekonać się nie mogłem przez mase lat zanudzała i była dla mnie niegrywalna mimo że to piękna gra. Natomiast apropo tej akurat części jest ona wyrąbana w kosmos i to jedyna gra z serii Heroes która serio wciągnęła mnie na masę długich godzin i zero nudy. Akurat jej się to udało. Cudowna grafa, muzyka i gameplay. 9.5/10.

post wyedytowany przez zanonimizowany1276486 2018-12-27 11:16:26
25.02.2019 22:31
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1274128
2
Junior
0.0

Okropna gra podobnie jak kolejne części 6 i 7 [klony 5 części z ulepszoną grafiką] Paskudna grafika, puste mapy, brak klimatu, uwstecznienie widoku zamku nędzne małe ikonki budowy. Ohydna szachownica podczas walki. Ubisoft powinien kolejną część tworzyć od zera. 0 zapożyczeń z piątki, ale też nie klonowanie starych części. Trzeba wymyśleć dodatkową mechanikę. Inspiracją mogą być gry typu Warlords II [SSG] i X-com. Dobre pomysły miało stare studio, które chciało wpleść elementy sci-fi. Oni zresztą dbali o detale, a nie jak Ubisoft robią byle jak grę z milionem błędów, liczy się tylko kasa. KIT!

13.06.2019 20:48
😒
odpowiedz
zanonimizowany1235005
17
Centurion
5.0

Bez obrazy, ale dla mnie najgorsza część z serii (głównie zawsze odrzuca/ła mnie od grania grafika) juz VI i VII
( VII jest najlepszą z 3D, z Ubisoftowych herosów ) są o wiele wiele lepsze. Jednostki są brzydkie, mapy puste. Taka III część jest o 100 razy lepsza, pod każdy względem. Nawet z IV bawiłem się lepiej przez jej ,,inność ''.
Ma trochę podobieństw do III wiec dam 5

post wyedytowany przez zanonimizowany1235005 2019-06-13 20:51:03
28.08.2019 21:59
1up
📄
odpowiedz
1up
154
Granat
6.5

Heroes of Might and Magic V to produkcja, która zafundowała mi naprawdę wyczerpujący osąd. Z początku za nic nie mogłem się przekonać i do gry podchodziłem trzykrotnie – gdzieś w okolicach premiery, parę lat później, no i teraz. Jak to się mówi, do trzech razy sztuka. Oto moja obserwacja.

Plusy... Trójwymiarowe, animowane ekrany miast to majstersztyk i zdecydowanie najjaśniejsza strona produkcji. Przy akompaniamencie muzyki Paula Romero czuć wręcz patos. Większość utworów zachwyca swym pięknem. Towarzyszą temu przyjemne efekty dźwiękowe podczas eksploracji oraz heroiczne odgłosy na polu bitwy. Dobre wrażenie robią wszelkiego rodzaju animacje na mapie przygody i podczas batalii oraz efekty towarzyszące rzucaniu czarów. A propos zaklęć, moją uwagę zwrócił niebanalny podział magii. Dobrze pomyślane zostały także rozbudowa miasta oraz rozwój umiejętności bohatera. Talenty, zdolności i specjalizacja herosa czynią rozgrywkę bardziej urozmaiconą. Spodobała mi się taktyka rozstawiania wojsk, a zwłaszcza możliwość wystawiania tylko części rekrutów, co umożliwia ukrycie tych, których nie potrzebujemy w bitwie. Świetna opcja, gdy chcemy uchronić przed utratą cenne jednostki. Do tego szybka walka z możliwością powtórzenia i rozegrania jej po swojemu (zazwyczaj lepiej). Na pochwałę zasługuje dobrze zaprojektowany i przemyślany interfejs. Widać, że twórcy zgromadzili wszystkie mankamenty poprzednich odsłon i usprawnili niemal każdy aspekt nawigowania, m.in. uprościli proces rekrutacji stworzeń. Jednak największy mój przyjaciel to godny zaufania system autozapisu, który nieraz ratował skórę. Złego słowa nie mogę powiedzieć o fabule, gdyż ta nie dość że jest interesująca, to zawiera intrygi oraz miewa nieoczekiwane zwroty.

Neutralne... Jednostki. Z jednej strony mamy kilka genialnie zaprojektowanych stworów, z uwzględnieniem ich rozmiarów i ciekawych zdolności specjalnych, z drugiej zaś większość kreatur wygląda paskudnie. Często ich portrety w ramach jednej frakcji są bliźniaczo podobne, co może dezorientować. Odpychająca z początku mangowa szata graficzna po pewnym czasie już tak nie przeszkadzała i szło się do tego przyzwyczaić. Nadrabia to wysoka ogólna jakość oprawy wizualnej.

Minusy... Żałośnie słabiutkie cut-scenki oraz beznadziejny polski dubbing. Atrakcyjne z założenia scenariusze o zróżnicowanym tempie rozgrywki szybko okazywały się rozwlekłe i wręcz męczące. Za spore niedociągnięcie trzeba uznać niejasne założenia misji, które potrafią wprowadzić w błąd. Nieraz krążyłem po mapie nie wiedząc co jeszcze muszę zrobić, by cel został zrealizowany. No i zawsze po fakcie okazywało się to błahostką, o której nie raczono wspomnieć w opisie zadania. Co więcej, niektórych misji nie da się ukończyć w tradycyjny sposób, bo autorzy nie przewidzieli, że gracz może myśleć inaczej i wykonywać zadania w odmiennej kolejności. Innym mankamentem jest zauważalna niespójność historii z rozgrywką oraz idące za tym błędy w kampanii. Wspomnieć muszę moje rozczarowanie, gdy na okupione krwią doświadczenie narzucono limit, co pozbawia sensu jego gromadzenia. Tak samo nie wiem po co istnieją zaklęcia, skoro nie działają. Brak też opisu działania części artefaktów, które swoją drogą są po prostu słabe. Rozgrywce doskwiera miejscowa nieczytelność i utrudnione operowanie kursorem. Właściwe nacelowanie pod żądanym kątem na atakowaną jednostkę niekiedy graniczy z cudem. Tutaj też co jakiś czas wkrada się nieczytelność aren w 3D oraz nieporadność kamery filmowej w zbliżeniach. Mały, acz dokuczający szkopuł w postaci niewidocznego ustawienia sił wroga przed walką wbrew pozorom ma ogromne znaczenie taktyczne. Program stosuje dziwne kolejkowanie, gdzie najbardziej ofensywne kreatury wykonują akcję po 3 razy na turę (sic!), a przewidywane obrażenia podaje loteryjnie, a więc bywają mylne. W dodatku pasek inicjatywy jednostek nie nadąża za akcją. Programiści zaimplementowali kilka irytujących cech istot. Niektóre zostały stworzone chyba tylko po to, żeby denerwować Bogu ducha winnego gracza. Zaprawdę powiadam wam, starcia z magami są cholernie niesprawiedliwe. Inne też, ale te jakoś szczególnie zapadły mi w pamięć. Z rzeczy mniej przyjemnych zobowiązany jestem wymienić jeszcze puste scenerie na mapie przygody, nierówny poziom trudności, spamowanie sił wroga oraz ciągnące się misje. Słowem, wymęczyła mnie ta gra.

Podsumowanie... Żeby było jasne, Heroes V to dobra gra. Posiada jednak masę bolączek, które sprawiają, że czas spędzony z dziełem Nival nie należał do najprzyjemniejszych. A o to głównie chodzi, prawda? Moja ocena – 6.5/10

09.08.2020 17:30
szogyn
4
odpowiedz
szogyn
22
Pretorianin
10

Kiedyś kupiłem tą gre ze wszystkimi dodatkami w biedronce dałem chyba coś ok. 20 zł to było kilka lat temu wtedy nie wiedziałem jak dobra grę kupiłem wracam do niej z ogromną przyjemnością niestety następne gry z tej serii nie są już takie dobre. Nie potrafię napisać żadnego minusa o tej grze jest po prostu fantastyczna.

25.02.2021 10:15
DeamonDust
6
odpowiedz
1 odpowiedź
DeamonDust
3
Legionista
9.5

Gra towarzyszyła mi całe życie, gameplay, mechanika, soundtrack 10/10, ciekawie przedstawiony świat + fabuła. Ostatni dobry Heroes

20.05.2021 22:46
Domin922
9
odpowiedz
12 odpowiedzi
Domin922
60
Generał

Uważam że za wysoko oceniłem HoMM III a za nisko HoMM V. Z biegiem lat oraz porównując obie gry na dzisiaj, to znacznie lepiej wypada HoMM V.

Przewaga HoMM V nad HoMM III - czyli dlaczego HoMM III to przerost formy nad treścią. Wszystkiego w bród ale brak jakości. Dlaczego HoMM V jest lepszą grą? Dlatego bo:

1. Dużo lepszy balans frakcji;
2. Dużo lepszy balans jednostek - każda może być przydatna, zależnie od zastosowania i naszego bohatera;
3. Dużo lepszy balans czarów - teraz większośc jest naprawdę przydatna i w księdze zaklęć podczas walki można spędzić dobrą minutę, myśląc jakiego czaru użyć i który najlepiej nam pomoże. W HoMM III każdy używał 4-5 zaklęć bo inne nie miały sensu i były kiepsko zbalansowane;
4. W dodatku 'Dzikie Hordy' każda jednostka ma jedno ulepszenie więcej, mnożąc liczbę możliwości i strategii;
5. Świetny rozwój bohatera, znacznie ciekawszy i lepszy niż ten w HoMM III. W HoMM V z niemal każdej umiejętności i każdego talentu można zrobić użytek, podczas gdy w HoMM III rozwój bohatera był dość prymitywny i połowa umiejętności nie miała sensu i była źle zbalansowana;
6. W HoMM V w końcu balisty są przydatne, w HoMM III na balisty nikt nie zwracał uwagi bo ich obrażenia to śmiech;
7. Miasta mają swój unikalny bonus, dzięki temu każde miasto jest nieco inne i ma również swoją historię;
8. Talenty rasowe dodatkowo urozmaicające każdą frakcję;
9. Bohaterowie mocy którzy nie mają zaklęć w końcu mogą atakować a nie stać bezczynnie jak w HoMM III;
10. Inicjatywa to znacznie lepszy system kolejkowania podczas walki niż to coś z HoMM III;
11. Dobra kampania, każda misja uczy czegoś nowego i jest ciekawa, podczas gdy w HoMM III każda misja polega niemal na tym samym. Dużo ciekawiej pograć w zwykłą mapę niż w kampanię HoMM III;
12. Kwadraty zamiast heksów, co sprawa że pole bitwy jest czytelniejsze i sensowniejsze;
13. Nekromancja pozwala wskrzeszać różne jednostki, co pozwala wybrać kogo chcemy wcielić do armii, no i również zależnie od naszej energii, podczas gdy w HoMM III wskrzeszamy tylko szkielety które padają od byle czego;
14. Bardziej zbalansowane bonusy ze statystyk bohatera;
15. Ciekawsze bonusy tygodnia, no i sporo śmiesznych, ale nie mających wpływu na rozgrywkę tygodni;
16. Magia sensowniej podzielona i dużo łatwiej o naukę przydatnych zaklęć dla naszego bohatera, w przeciwieństwie do totalnej losowości w HoMM III, gdzie mogliśmy rozwijać bohatera pod magię ognia a dostawaliśmy tylko zaklęcia wody które nijak pasowały do naszego bohatera;
17. Lepsza grafika (dla ludzi preferujących styl 3d i kolorowość)

W czym jest lepszy HoMM III? Hmmm...

1. Lepsza grafika (dla ludzi preferujących styl 2d i mniej kolorów);
2. Dużo szybsze tury komputera;
3. Jedna frakcja więcej (ale i tak niezbalansowana i po prostu kijowa);
4. Zajmuje mniej miejsca na dysku;
5. Przez zerowy balans można się wyuczyć najlepszej taktyki dla danej frakcji i spamować ją, wygrywając każdą grę przeciwko AI. W HoMM V trzeba myśleć i dostosowywać swóją taktykę do przeciwnika, więc HoMM III jest lepsze i łatwiejsze dla leniwych, których jest sporo, biorąc pod uwagę jak dużo ludzi ubóstwia HoMM III, niestety ;);
6. Lepszy wygląd miast;
7. Więcej mapek do własnej gry;
8. Łatwiejszy w użyciu edytor map

No i to chyba tyle... HoMM III jest lepszy w pierdołach i błahostkach, podczas gdy HoMM V jest lepszy we wszystkim innym, tym co naprawdę ważne dla rozgrywki. HoMM V to taki naprawiony HoMM III, który niemal wszystko robi lepiej. Ale i tak znajdą się psychofani HoMM III którzy stwierdzą że HoMM III jest lepsze ''bo tak''... Ludzie, wypada być obiektywnym a nie tylko żyć nostalgią.

A, i dla tych co mówią że świat HoMM V nie ma nic wspólnego ze światem HoMM III ani nie ma żadnych odniesień, to dodam tylko że Sandro z HoMM III był mentorem Markala z HoMM V, swoją drogą mojego ulubionego bohatera z kampanii HoMM V, być może przez świetny dubbing Olbrychskiego ;)

post wyedytowany przez Domin922 2021-05-20 23:13:49
21.05.2021 11:29
Czerwony07
odpowiedz
7 odpowiedzi
Czerwony07
52
Konsul
6.5

Domin922 koleżko, dla leniwych to jest sflaczały bańdzioch i 20 kilo nadwagi a nie granie w klasyka gatunku zamiast w jego kilka lat młodszego jaskrawego brata.

Zawsze mnie strasznie śmieszy jak ktoś z taką zajadłością nie tylko broni swojej ukochanej gierecki ale przy okazji atakuje inną która będąc jej rywalem/jedną z odsłon serii ma większą bądź po prostu dużą popularność. Każdy ma prawo lubić co chce i woleć co chce. Ja za dzieciaka grałem i w jedną i w drugą odsłonę. W 5ke oczywiście znacznie później ale 11 lat to w dalszym ciągu odpowiedni wiek, żeby mówić o możliwej nostalgii. Przynajmniej dla mnie bo ja nie grałem w zbyt wiele gier gdyż ponieważ moją ulubioną grą było 'rżnięcie w gałe od rańca do wieczora'. W sumie to gram w 3ke już od 20 lat cyklicznie i jeszcze nie skończyłem kampanii xD

W czym Heroes 3 jest lepszy od 5ki? Według mnie dokładnie we wszystkim. Idąc twoim tokiem rozumowania 5ka jest dla ludzi którzy nie szanują swojego czasu i nie mają problemu z oglądaniem mrowia irytujących animacji w trakcie walki oraz parzeniem herbaty ilekroć SI ma swoją turę. Ogólnie nie przepadam za 5ką którą Nival zwyczajnie spartaczyło pod względem technicznym. Na mapie przygody trzeba manipulować kamerą, żeby czegoś nie przeoczyć a styl graficzny to zwyczajnie porażka. Nie wspominając już o przerywnikach na silniku gry bo to dopiero jest szkaradne. Oczywiście to co jest duszą gry czyli rozgrywka i mechanika jest naprawdę fajne chociaż ja osobiście wolę heksy i bardziej losowy styl 3ki.

Fanie, że są ludzie którzy kochają również późniejsze odsłony HoMM bo to zawsze zwiększa społeczność ludzi którzy mają serię w swoim serduszku. Fajnie też, że kwestia tego która odsłona jest najlepsza w dalszym ciągu budzi emocje bo to znaczy, że cykl jest porządną franczyzą a nie jedynie pojedynczym strzałem. Ave Heroes 2, Heroes 3, Heroes 4 i Heroes 5 (bo to te odsłony mają po dziś dzień za sobą największe grono oddanych fanów)

23.05.2021 08:34
odpowiedz
10 odpowiedzi
surferka
1
Junior

Zgadzam się ze stwierdzeniem wyżej.

25.05.2021 12:53
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
PanJarek
4
Junior

Właśnie przeczytałem kilka emocjonalnych komentarzy, więc postanowiłem również wypowiedzieć się. Jako ok. 20 latek zaczynałem od Duke Nukem, Doom w II połowie lat 90 ubiegłego wieku. Koledzy z akademika naparzali Herosów, mnie nie pasował, bez żywiołu. Tak naprawdę gdzieś ok. 2007 roku nabyłem Heroes V i zakochałem się w strategiach turowych, grałem we wszystkie które mi wpadły w ręce. Wracając do tematu... kiedy Heroes V przeszedłem już po raz "enty" postanowiłem sprawdzić legendarną III część. Zakupiłem i ... nie dałem rady. Zbyt nudna, zbyt prosta, grafika bez komentarza. Przypuszczam, że moja ocena wzięła się stąd, że w Herosów zacząłem grać późno, że pierwsze cztery części "przespałem". Zacząłem od kolejnej części, więc wcześniejsza była dla mnie nieatrakcyjna. Podobnie miałem ze SpellForce, zacząłem od części 2, więc kiedy chciałem przejść 1, nie dałem rady się zmusić :)

06.05.2022 21:33
👍
odpowiedz
GeDo
80
Konsul
8.0

Bardzo dobra "nowa" odsłona Herosów,nowego wydawcy i innego producenta.Przejscie w pełne 3D mocno zmienia odbiór i klimat produkcji,gra sie niby podobnie ale odczucia poprzez całkowicie zmieniona grafike i kamere mocno sie roznią.Jednak nadal gra jest wciągajaca i posiada swoj specyficzny basniowy klimat.

04.06.2023 05:27
xDominik
odpowiedz
xDominik
34
Chorąży
8.0

Plakat z tej gry wisiał chyba pół mojego życia w pokoju XD. Sama gra bardzo przyjemna... Ale tylko na początku przygody z nią. Jakoś po latach nie mam ochoty do niej wracać bo czuje się nią przesycony. Jednak Heroes 3 jest królem serii nie bez powodu on po prostu ma w sobie magię nie do podrobienia.

29.09.2023 17:37
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Kiedyś sądziłem że to generyczna gra z generycznym stylem.
A potem zobaczyłem nowsze części.
https://www.reddit.com/r/HoMM/comments/yol097/homm5_artbook_by_olivier_ledroit/

22.11.2023 06:26
odpowiedz
Piesman
28
Chorąży

Nawet myślałem żeby to kupić... ale w porównaniu do III, czy nawet II ta grafika wygląda strasznie. Po prostu nie da się na to patrzeć:/.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze