Najciekawsze materiały do: Metal Gear Solid

Metal Gear Solid - MGS Integral Launcher v.1.4.3
modrozmiar pliku: 2,8 MB
MGS Integral Launcher to modyfikacja do Metal Gear Solid Integral, której autorem jest bmn.

Remake pierwszego Metal Gear Solid byłby trudniejszy niż odświeżenie MGS3, twierdzi Konami. Firma chce rozwijać markę przez kolejne 10-50 lat
wiadomość4 października 2024
Firma Konami intensywnie myśli nad przyszłością serii Metal Gear. Na kolejne remaki sporo jeszcze poczekamy, gdyż wydawca chce wpierw zobaczyć, jak na rynku poradzi sobie Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

Gry, przy których uronisz łzę. Te utwory wzbudzają melancholię i smutek - cykl muzyczny Adama
wiadomość15 kwietnia 2024
Sporo gier stawia na poważny ton i nie brakuje w nich smutnych historii. Czasami melancholijne i nierzadko tragiczne wydarzenia w poszczególnych tytułach potęgowane są poprzez towarzyszące im kompozycje muzyczne. Zapraszam na pełną nostalgii podróż po smutnych utworach z gier.

Remake pierwszego Metal Gear Solid to jeden z najbardziej „ambitnych projektów" Konami na nadchodzące lata (plotka)
wiadomość8 stycznia 2024
Według najnowszych doniesień wzmożone prace nad remakiem pierwszej części Metal Gear Solid firma Konami rozpocznie dopiero po premierze MGS Delta.
- Hideo Kojima chciał, by postać w Metal Gear Solid mogła zaprzyjaźnić się ze szczurami 2022.04.12
- Plotka: powstaje remake Metal Gear Solid od twórców Demon’s Souls na PS5 2020.11.29
- Metal Gear Solid 1 i 2 trafiły na GOG.com. Powrót klasyki Konami 2020.09.25
- Na PC powróci Metal Gear Solid 1 i 2 oraz seria Castlevania 2020.09.23
- Plotka: Metal Gear Solid 1 i 2 mają wrócić na PC w poprawionej wersji 2020.09.22
- Mieszane uczucia Hideo Kojimy w sprawie remake'u gry Metal Gear Solid 2011.12.29
- Dalsze spekulacje na temat filmowej wersji Metal Gear Solid 2010.06.02

10 dziwnych zagadek w grach, w których twórcy zagrali nam na nosie
artykuł24 stycznia 2020
Interaktywna rozrywka zna wiele tytułów, które wprowadzały do gameplayu rozwiązania wykraczające poza cyfrową rzeczywistość, wymagając od gracza podejmowania czynności w „realu” albo wykorzystywania własnej wiedzy do wykonania zadania wewnątrz gry.
- Skradanki, które stworzyły gatunek – historia szpiegów, zabójców i złodziei
- Gry, w które chcielibyśmy zagrać na PlayStation Classic
- Metal Gear Solid – 30 lat największej skradankowej sagi gier wideo
- Metal Gear Solid – 30 lat największej skradankowej sagi gier wideo
- Najbardziej pamiętne sceny z gier komputerowych

Grało się na PlayStation Dobrze wspominam tą Gre na Placku to była wtedy odjechana Grafa i spore możliwości
Gram do dzis na tablecie, ulubiona gra z dziecinstwa I po dzis dzien. <3

Szkoda że gra przez młodziaków nie jest doceniona, a często kpiono że za co były te wszystkie nagrody i że to jakieś nieporozumienie.
Jednymi słowy nie rozumieją jej fenomenu. Gdzie my ludzie którzy się na tym wychowaliśmy, byliśmy po prostu świadkami powstania czegoś pięknego i unikatowego, na swój czas. Fabuła ryła beret, a gra wykorzystywała każdy możliwy temat jaki zostawał poruszany do granic możliwości. O czym świadczą długie dialogi, charakterystyczne dla gier Hideo Kojimy i serii MGS. To była pierwsza gra, która miała taką fabułę w iście Hollywoodzkim wydaniu. Tyle było tych informacji, wątków, że trudno się było w tym wszystkim połapać, choć sama gra jakaś skomplikowana nie była, to też dawała sporo frajdy. A VR Missions to było coś, 300 misji do wykonania z bronią,skradaniem, ekwipunkiem, i dodatkowe jak Ninja Mission.
Może gra długa nie jest, dziś odnosi się wrażenie że boss jest za bossem, a skradanie jest dziecinnie proste (choć nie zawsze) to gra ma coś co sprawi że nigdy się nie postarzeję, tej klimat całego kompleksu na Alasce ci przeciwnicy i ich śmierci. Tak to jest zdecydowanie to co powoduję że MSG dalej jest postrzegany przez wielu jako takie WOW!!.
Podobnie jest z MGS2 i MGS3. Niestety ale potem było tylko gorzej i już takiego postrzegania ZAJEBISTOŚCI nie było.
Dla przypomnienia:
https://www.youtube.com/watch?v=69zBMM6yzds
gra cudo niedawno po raz kolejny w nią grałem i powiem ze gra jest legendarna zrewolucjonizowała gatunek skradanek i według mnie jest w 10 najlepszych gier wszechczasów 10/10
nie potrafie pojąć tylko jednego czemu do CHOLERY TE CHOLERNE KONAMI NIE ZREMASTERUJE TEGO HITU był projekt ale padł i zapewne oni mieli z tym coś wspólnego.
Przez wiele lat myślałem, że ten cały MGS to jest jakieś takie nie-wiadomo-co. Ale skusiłem się i nie żałuję. Dwudziestoletnia gra może jest trochę toporna, ale ciekawa, choć nieco zakręcona fabuła nie pozwala się oderwać. No i świetne pomysły Pana Kojimy.

Gra była pierwotnie dostępna na PSX, a nie można ocenić tej wersji. Proszę poprawić ten błąd.
Świetna gra,moja pierwsza stycznosc z tą seria,wczesniej jakos mnie omineła.W której mozna sie poczuc jak prawdziwy najemnik z wadami i zaletami tego co tylko potwierdza o niezwykłosci tej pozycji(jak np. podczas etapu z torturami ktory dla gracza stanowi istne tortury,palec od wciskania klawisza az mnie rozbolał,klimat jest kapitalny).Grałem w wersje Integral obsługującą dodatkowo wysokie rozdzielczosci i działajacą na nowych systemach.I jak na prawie 20 letnią gre grało sie super ,graficznie tez nie jest zle.Fabuła bardzo dobra(teraz moze wydawac sie po czesci juz troche oklepana,superzołnierze,ryzyko ataku głowicami jadrowymi wałkowane przez ostatnie lata w filmach i grach).Oczywiscie wielki plus za ciekawe i nowatorskie pomysły pana Kojimy,niespotykane w innych grach.
Bardzo charakterystyczne postacie ,zwłaszcza bossowie są fajnie przedstawieni i maja ciekawe historie.Z poczatku trzeba sie przyzwyczaic do nietypowej kamery z lotu ptaka ale pozniej juz to nie przeszkadza.Mamy rowiez swietną muzyke i efekty dzwiekowe.Gra jest dosc wymagajaca,na poczatku ginie sie czesto i bardzo szybko.Po pokonaniu kazdego bossa rosnie nam zycie i ilosc przenoszonej amunicji/ekwipunku i gra staje sie troche łatwiejsza z czasem.Co do wad to gra nie obsługuje myszki,ja grałem na klawiaturze i z poczatku jest dosc ciezko to ogarnac ale pozniej gdy opanujemy sterowanie gra sie juz intuicyjnie ,oczywiscie po dobrym obłozeniu klawiszy.Na padzie jest pewnie lepiej.Dosc wkurzajacy był respawn wrogów po włączeniu alarmu,beda sie pojawiac w nieskonczonosc,dopóki sie gdzies nie ukryjemy.Było rowniez sporo backtrackingu czyli odwiedzania ponownie tych samych miejsc.Cała baza w ktorej dzieje sie akcja nie jest zbyt wielka przez to.Ale nie sa to jakies znaczace wady.Rowniez wirtualny trening(VR Missions) jest bardzo fajnie zrobiony i zapewnia sporo zabawy.Gre polecam kazdemu bo warto,wciągajaca historia z rozmowami przez Codec,postacie,wymagajacy gameplay, ciekawe pomysły no i kapitalny klimat najemnika.

Grałem na Ps1 dla mnie najlepsza gra na Ps1 co tu dużo pisać elementy skradania spory ekwipunek przeszedłem parę razy i przeszedłbym ponownie :) ; ))

Matulu ta gra na PS1 ma dopiero pierwszy komentarz tutaj?
Grałem na PC oraz PS1, jedna z najlepszych gier jaka powstała. Mimo że to bardzo stara gra to bije na głowę nie jedną dzisiejszą gre. 11/10
Podobno Ma Powstać Remake Metal Gear Solid !!! Nareszcie
oby to Była Prawda
gra jest wręcz epicka mam oryginał z PSX oby zrobili Remake
ale muzykę ,mogli by pozostawić bo jest niesamowita pamiętam jak kiedyś grałem na PSX doszedłem do tortur a nie miałem karty pamięci ale było moje zaskoczenie gdy zobaczyłem tylko exit haha wkurzyłem się wtedy ale to był dobry pomysł twórców może teraz też tak zrobią w reamku
tyle że na większą skale że ci się np. usunie save hahaha to by było ale granie bez zapisu dawało tej grze niesamowitego realizmu szczególnie w powyższym momencie :)
mogli by też zrobić całkowity reamke MGS 2 ale tym razem skupiając się na postaci Snake i Meryl to by było coś,
w MGS 1 2 epickie zakończenia jedno smutne drugie szczęśliwe oba chwytają za serce dlatego uważam że twórcy powinni się bardziej skupić na tych 2 postaciach bo byli w centrum tego wszystkiego no i pasowali do siebie jak dla mnie to do tej pory MGS się skończył na 1. a nie na jakimś Raidenie itp.
ciekawe czy będzie kiedyś kontynuacja ich przygód
Metal Gear Solid Twins Snake Jak Mogli Wyciąc 99% Procent Muzyki. Jakim TRZEBA BYĆ KRETYNEM ABY USUNĄĆ TAK CUDOWNĄ ŚCIEŻKĘ DŹWIĘKOWĄ I ZASTĄPIĆ JĄ CZYMŚ TAKIM
WYCIELI NAWET MUZYKĘ: Enclosure bez tego to tej grze brak emocji jedynie grafika się utrzymuje ale to nie rekompensuje tak chwytającej za serce muzyki nadal oryginał lepszy
jeżeli w Metal Gear Solid Remake 2021 też mają powcinać tę ścieżkę dźwiękową to mogą sobie darować to jest jeden z filarów tej gry nie wiem po co to w ogóle zmieniali w MGS Twins Snake mogli przenieść 1:1 i efekt byłby lepszy czegoś takiego nie da się wybaczyć Szkoda że nikt nie może podmienić ścieżki dźwiękowej na tą z oryginału PS1 lub PC mógł by to zrobić jakiś fan który by się na tym znał po prostu ta muzyka z MGS Twins Snake nie pasuje do tej gry z oryginału była o wiele lepsza.
Niewiarygodne wrecz jak ta gra swietnie sie zestarzala mimo, ze gralem w nia po raz pierwszy 21 lat po jej premierze. Wielu ciekawych pomyslow i mechanik na prozno szukac nawet we wspolczesnych superprodukcjach.


Obecnie optymalny wygląd w Metal Gear Solid 1998 mamy na emulatorze Dolphin (Gamecube, Wii) wraz z fanowskimi teksturami HD.
www.youtube.com/watch?v=fEW00FJhE4k
szkoda że projekt Shadow Moses został zamknięty ah pieprz się Konami....
wciąż nic nie wiadomo o remake to chyba były tylko plotki...
to co powinni odświeżać to nie odświeżają...

Mam pytanie. Nigdy nie grałem w tą serie gier, a widzę że ją okropnie wychwalają ludzie i prawie same dyszki lecą. Więc według was powinienem 1&2 cześć w hd kupować we wstecznej za 69 zł na xbox i nadrobić? I w miarę długie są?
Ja per... i tak dalej cały czas się tylko słyszy o remake;u itp... gdzie k... ten remake raz gadają że 3 raz że jedynka już nie wiadomo czego się trzymać jeśli 3 to średnio bo najbardziej odświeżenia potrzebują MG i MG SOLID SANKE oraz MGS 1 o ile cokolwiek jest z tego wszystkiego prawdą KONAMI tylko K...
dobrze cukruje ale jeszcze nic nie zapowiedział i nic nie wydał pieprze taką firmę jak dla mnie to mogą upaść i się nawet nie wzruszę od fanów już dawno byłby Remake MGS 1 ale k... lipa wyszła bo prawa od Konami i musieli zamknąć jak zwykle, niech rynek gier w końcu skończy z tą firmą nie żebym komuś źle życzył ale chyba większość z was przyzna że zbierało im się od lat że należała by im się nauczka.
przy ich tempie produkcji to wszyscy zdążymy osiwieć... nim cokolwiek dostaniemy może się wyrobią do 2025...

A po co to odświeżać, skoro nadal się świetnie gra? A że grafika słabsza to akurat pikuś.

Co tu dużo się rozpisywać - fabularnie jest wysoko. Niesamowicie angażująca historią z masą cutscenek i zwrotami akcji(w pewnym momencie mamy dosłownie następujące po sobie plot twisty), generalnie atmosfera tak gęsta, że można kroić nożem... no dobra, poza kilkoma absurdalnymi momentami z których seria jest znana.
Minusy? W zasadzie czas nie był łaskawy dla tego typu rozgrywki będącej z dzisiejszej perspektywy dość prymitywną skradanką. W takim wypadku sam nie wiem czy odbierać to w pełni jako wadę, ale odnoszę wrażenie że jest tutaj mało gry w grze - dużo backtrackingu i cutscenki które trwają tak długo, że można poczuć jakby granie było przerwą między cutscenkami, a nie na odwrót.

Grałem w tę grę po raz pierwszy w 2022 roku. Wystarczyło 15 minut, żeby zrozumieć dlaczego odniosła tak ogromny sukces. I to pomimo prawie ćwierć wieku na karku! Co ciekawe sama grafika zestarzała się znacznie lepiej niż niemal każda gra ery wczesnego 3D (z wyjątkiem przerywników - wizualnie zestarzały sczerstwiały chleb a dialogowo jak amerykańskie filmy z niższej półki).
W stosunku do obecnych produkcji na początku wydaje się trudna i w dodatku wymaga sporo czasu do przyzwyczajenia się do sterowania i różnych mechanizmów, ale po paru chwilach zgrałem się fantastycznie.
Dialogi i fabuła są... chyba, że już za nowości miały być niejako pastiszem amerykańskiego kina, bo nie da się pozbyć wrażenia, że Kojima chciał upchnąć chyba każdy koncept z każdego film akcji jaki widział.


Metal Gear Solid to gra wydana w 1998 roku na Psx i przeportowana dwa lata później na Pc. Ta produkcja KONAMI jest zdecydowanie rewolucyjna pod wieloma względami. Otwarła nowe możliwości w rozgrywce i naprawdę przybliżyła gry wideo o krok do świata filmów. Jest to bez wątpienia produkcja przełomowa. Nie przypomina niczego czego kiedykolwiek doświadczyłem w formie gier video i zawsze jest coś do odkrycia. Grałem w tę grę kilkanaście razy i za każdym razem odkrywam coś nowego. Nie bez powodu MGS jest uważane za najlepszą produkcję na Psx.
Fabuła. W przeciwieństwie do większości innych gier Metal Gear Solid naprawdę wie jak opowiedzieć historię. Akcja rozgrywa się sześć lat po wydarzeniach z Metal Gear 2 i 10 lat po wydarzeniach z oryginalnej gry Metal Gear. Emerytowany, podstępny agent elitarnych sił specjalnych Solid Snake ma zinfiltrować bazę na Alasce opanowaną przez terrorystów. Jednakże ci terroryści są członkami starej jednostki do której należał Solid Snake, ściśle tajnej organizacji znanej jako Fox Hound. Dysponują supertajną nową bronią i wystarczającą liczbą głowic nuklearnych, aby wysłać planetę z powrotem do epoki lodowcowej. Misja to infiltracja bazy mając przy sobie tylko lornetkę i paczkę fajek, sprawdzenie kilku zakładników i dowiedzenie się jak powstrzymać apokaliptyczne zagrożenie. Fabuła rozgrywa się w postaci niekończącej się kolekcji genialnych przerywników filmowych z których wszystkie są doskonale renderowane przy użyciu silnika gry.
Gameplay. Generalnie najlepiej zacząć od etapów szkoleniowych, by poznać lepiej sterowanie i mechanikę. Gdy koncepcja i kontrola zostaną już opanowane czeka nas najwspanialsza rozgrywka jaką można było uzyskać na PlayStation. Na padzie grając w wersję Psx jest znacznie wygodniej niż na klawiaturze przy wersji Pc, ale też da się przejść wersję na blaszaka. Rozgrywka jest kontrolowana z podwyższonej perspektywy trzeciej osoby w wielokątnych środowiskach czasu rzeczywistego. Różne kąty kamery są od czasu do czasu przydatne, aby zapewnić zbliżenia akcji lub po prostu nadać sytuacji kinowy charakter. Nacisk kładziony jest na tajne działania. Znaczenie tego jest wyraźnie widoczne w założeniach gry. Przetrwanie i postęp na początku gry całkowicie zależą od potajemnego zabijania strażników bazy gołymi rękami. Natkniemy się na mnóstwo broni w dalszej części gry, ale nacisk na utrzymanie naszej obecności w ogromnym kompleksie w tajemnicy pozostaje sprawą najwyższej wagi. Gra zawiera szereg sprzętu, który pomoże nam przetrwać misję. W zestawie znajduje się różna broń taka jak pistolety, karabiny maszynowe, karabin snajperski, wyrzutnie rakiet i materiały wybuchowe, a także sprzęt taki jak gogle noktowizyjne, kamizelka kuloodporna i karty-klucze. Snake pozostaje także w kontakcie ze swoim centrum operacyjnym poprzez łącze satelitarne. Urządzenie działa na różnych częstotliwościach, które po wybraniu zapewniają kilka rodzajów danych o znaczeniu krytycznym. Baza często z nami komunikuje sie w celu rozwinięcia historii lub w celu powiedzenia nam co dokładnie robić dalej. Jeśli chodzi o wrogów nie ograniczają się oni jedynie do standardowych strażników. Musimy walczyć z sześcioma głównymi członkami grupy terrorystycznej na różnych etapach misji. Każdy z nich ma swoją specjalizację. Kiedy zaczynamy grać naprawdę czujemy, że jesteśmy w ciągłym niebezpieczeństwie. Jeśli przejdziemy przez kałużę wody lub metalowy pomost, wystrzelimy z broni lub zapukamy w ścianę pobliscy strażnicy usłyszą hałas i sprawdzą go. Podążają nawet za śladami na śniegu. Po zanurzeniu się w świecie MGS naprawdę czujemy się jak gwiazda thrillera w stylu szpiegowskim. Całość zajmuje od 5 do 15 godzin w zależności od tego jak dobrze znamy grę.
Grafika. W przeciwieństwie do wielu gier wszystkie przerywniki filmowe są generowane poprzez silnik 3D. Z audiowizualnego punktu widzenia Metal Gear Solid jest naprawdę niesamowity. Chociaż tekstury gry są dość ziarniste to szczegółowość z jaką wszystko jest renderowane jest naprawdę niesamowita na możliwości techniczne Psx. Nie ma tu żadnych sztuczek 2D, bo wszystko jest renderowane w 3D aż do najdrobniejszych szczegółów takich jak przedmioty znajdujące się na biurkach i robaki ropiejące na gnijących zwłokach. Wszystko wygląda realistycznie. Animacje są bardzo dobrze wykonane i działają z przyjemną szybkością. Ścieżka dźwiękowa jest niezrównana. Muzyka ma złowieszczy klimat, który doskonale oddaje nastrój gry. Efekty dźwiękowe są wyjątkowo dobrze wykonane. Efekty różnią się również w zależności od otoczenia. Jeśli znajdziemy się w środku burzy śnieżnej strzały będą stłumione. Jeśli znajdujemy się w ciasnym pomieszczeniu lub w szybie wentylacyjnym efekty przyjmują odpowiednio odbijany dźwięk.
Podsumowanie. Ta gra to wybitne arcydzieło. Obok Final Fantasy VII 1997 to właśnie Metal Gear Solid 1998 jest najbliższą perfekcji grą z Psx. Piękna, wciągająca i innowacyjna. Wyróżnia się w każdej możliwej kategorii. Mistrz Hideo Kojima pojawił się i wyprodukował najlepszą grę na PlayStation w historii pełną kinowej opowieści, dojrzałych sytuacji, sprytnych dialogów i akcji, która daje kopa w tyłek. Chylę czoła przed nim i Konami za dostarczenie dzieła sztuki w tym medium, które raz na zawsze udowadnia, że wyjątkowa rozgrywka nie musi ustępować majestatowi technicznemu. MGS1 to najlepsza skradanka w historii gier wraz z Thief 1 i 2 oraz MGS3. To prawdziwa lekcja skradania się. Naprawdę mamy wrażenie, że los świata wisi na włosku. To świetna zabawa i bardzo wciągająca historia. Gra, która pomogła na nowo zdefiniować medium. Nikt nie zadziera z Hideo Kojima! Nikt! Generalnie to bardzo wysoki poziom wśród skradanek trzymają Metal Gear Solid 1-4, ale najlepsze z nich to 1 i 3 (prequel). Pierwsza część dostała też pełnoprawny remake Metal Gear Solid: The Twin Snakes 2004, który jest exem Gamecube. Zapowiedziano też remake Metal Gear Solid 3.
https://www.youtube.com/watch?v=2Ih_9vjyc70&ab_channel=WeissNetworkTV