Najciekawsze materiały do: Chris Sawyer's Locomotion
Chris Sawyer's Locomotion - OpenLoco v.24.10
modrozmiar pliku: 21,8 MB
OpenLoco to modyfikacja do gry Chris Sawyer's Locomotion, opracowana przez OpenLoco Team.
Chris Sawyer's Locomotion
demo gryrozmiar pliku: 123,7 MB
Locomotion stanowi de facto kontynuację niezwykle popularnej gry strategiczno-ekonomicznej, zatytułowanej Transport Tycoon i wprowadzonej do sprzedaży w 1994 roku. Zatem ponownie należy administrować ogromną korporacją przewozową, operującą na lądzie...
Chris Sawyer's Locomotion - recenzja gry
recenzja gry30 grudnia 2004
Światowa premiera 7 września 2004. „Locomotion” to gra, która w dzisiejszych czasach, może co najwyżej konkurować z produkcjami trzeciej kategorii. Przyjemna gra straciła wiele w oczach fanów również dzięki wprowadzeniu masy nikomu nie potrzebnych usprawnień i usunięciu starych.
Kultowa strategia Chris Sawyer’s Locomotion ma 20 lat, ale gracze nadal ją rozwijają
wiadomość2 września 2024
Ukazała się nowa wersja moda OpenLoco, czyli projektu, który unowocześnia klasyczną strategię Chris Sawyer’s Locomotion.
Atari wprowadza nowe ceny swoich produktów na polskim rynku
wiadomość27 lutego 2006
Wszelkie obniżki cen oryginalnych programów na naszym rynku cieszą się zrozumiałym zainteresowaniem graczy, z tym większą przyjemnością pragniemy Was poinformować, że na taki miły krok zdecydowała się firma Atari.
Pierwsza łata do Locomotion już w sieci
wiadomość14 listopada 2004
W ocenie fanów, najnowszy produkt Chrisa Sawyera o nazwie Locomotion wypada co najwyżej średnio. Z jednej strony razi zubożenie elementów ekonomicznych, z drugiej cieszą nowości w niemal nieograniczonym projektowaniu transportowego imperium. Najbardziej irytujące błędy miał poprawić pierwszy patch. Łatka właśnie ukazała się w sieci, ale jej możliwości prezentują się niezwykle ubogo.
Chris Sawyer's Locomotion - v.1.76 EU
patchrozmiar pliku: 8,7 MB
wersja: v.1.76 EU Patch poprawia niewielką ilość usterek powodujących wieszanie się programu lub błędne wyświetlanie grafiki, a także niektóre „niedoróbki” w interfejsie i w samej rozgrywce. Poniżej lista zmian w języku angielskim:
Tez pogralem w demo i niepokoii mnie brak subsydiow i mozliwosci wykupywania konkurencji poprzez udzialy. A tak poza paroma dodatkowymi srodkami transportu i towarow bitka w bitke TTD.
No całkiem przyjemny sequel, aczkolwiek męczy trochę system budowy dróg wzięty z RollerCoaster Tycoona.. IMO o wiele wygodniejsze było stawianie ulic przeciągając po prostu kursorem po podłożu, tak jak to było w Transport Tycoonie... Za to wreszcie AI stoi na przyzwoitym poziomie:)
Btw. Czy w tej grze można stawiać tunele??
Sa tunele. Obnizasz lad tak aby powstala pionowa sciana i teraz prowadzisz przez nia droge budujac tunel.
Grafika to raczej zywcem z Roller Coaster Tycoon, a nie Transport Tycoon :p
Grałem w "Locomotion", jak dotąd, jedynie ze dwie, trzy godziny. To bez porównania mniej, niż w "Transport Tycoon deLuxe" czy w "Transport Tycoon". W przypadku tych gier czas im poświęcony szedł w setki (jak nie w tysiące) godzin.
Założyłem sobie, że nie będę miał żadnych oczekiwań w stosunku do "Locomotion". Zanim grę uruchomiłem, widziałem jedynie kilka zrzutów ekranu. Zacznę zatem od grafiki. Nie rzuca na kolana. Jest lekko jedynie poprawiona. Jak dla mnie, to plus. Dzięki temu, że nie ma jakichś specjalnych udziwnień, od razu wiadomo, że ma się do czynienia z następcą "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe". Na dodatek nie wymaga nie wiadomo jak szybkiej karty graficznej. Spokojnie więc można grać na tym samym komputerze (w moim przypadku: C400, 160MB RAM, GForce2MX 64MB RAM)zarówno w "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe" jak i w "Locomotion".
Dalej - muzyka. Podobnoa do tej w poprzednich wersjach. Ani lepsza, ani gorsza. Jeśli nie trafiło się melodii z "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe" nie przypadną do gustu utwory z "Locomotion". Natomiast, jeśli tamte piosenki podobały się, na pewno nie będzie się zawiedzionym z tych, użytych w "Locomotion". Ponownie ten aspekt zaliczyłbym 'in plus'. Muzyka w "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe" - wg mnie - nie przeszkadzała. Tak jest i w "Locomotion".
Ważną sprawą jest również sterowanie. W "Tycoon'ach" było banalnie proste. Już po kilku chwilach można było je opanować. Trochę inaczej jest w "Locomotion". Te kilka godzin, które spędziłem grając, nie dało mi jeszcze swobody budowania dróg czy stawiania torów kolejowych. Jednak przypuszczam, że to wszystko - jak w przypadku każdej innej gry - jest tylko kwestią wprawy. Za to na duży plus można zaliczyć obracanie planszą. To było coś, czego mi w "Tycoon'ach" najbardziej brakowało. Możliwość czterokrotnego zbliżenia nie robi większego wrażenia. Może, gdyby było płynne. Stopniowe jest chyba standardem, którego należy od gier tego typu wymagać.
Do wad "Locomotion" zaliczyłbym to, że nie można ustawić sobie własnej rozgrywki. Nie można decydować z iloma przeciwnikami chce się grać, na jakim terenie itd. A nawet jeśli można - być może nie doszukałem się po prostu takiej opcji - to nie jest to tak oczywiste, jak w "Tycoon'ach".
Na koniec tzw. 'miodność' gry. Po spędzeniu ledwie kilku godzin trudno stwierdzić, ale zapowiada się przyzwoicie. "Locomotion" przypuszczalnie nie stanie się takim hitem, jak "Tycoon'y", ale ma szansę - wg mnie - znaleźć grono i to dość pokaźne zwolenników. Zarówno wśród dwudziestoparolatków, którzy mają za sobą przygodę z "Tycoon'ami", jak i wśród nowego pokolenia graczy, którzy właśnie wyrośli z "Unreal Tournament'a" czy "Return To Castle Wolfenstein" i zaczęli poszukiwać czegoś spokojniejszego.
Reasumując, za całokształt (po kilku ledwie godzinach grania) grze "Locomotion" przynałbym ocenę 8, a nawet 8.5. Z pozdrowieniami - Piotrek Walczak
Moze ktos mi doradzi jak sie wozi poczte w tej grze bo za cholere nie idzie :)
Otoz tak. Stawiam sobie rampe towarowa np w centrum miasta (jak i gdzie najlepiej to zrobic?). Za jakis czas pojawia sie tam poczta. Mam trucka ktory wozi poczte. Stawiam cargo bay w drugim miescie i teoretycznie poczta powina smigac od miasta do miasta a tu kiszka bo ciezarowka jej nie wyladowuje.
Po jakims czasie pojawil sie budynek wiekszy na mapie i jest napisane ze akceptuje poczte wiec postawilem rampe z nadzieja ze tu zostawie poczte ale niestety porazka. Ciezarowka jezdzi w kolo i nic.
Prosze o wskazowke bo sie zniechece do gry a ze jestem zielony w tycoonach wiec poczatki trudne :)
Pojawienie się większego budynku na mapie nie oznacza, że będzie od razu pocztę odbierał. Musisz poczekać, aż stacje zacznie akceptować towar.
zobacz w opisie stacji czy akceputje poczte, jeśli nie to możesz użyć rozkazu unload wtedy poczta zostanie wyładowana ale nie dostaniesz za nią kasy dopóki stacja nie zacznie jej akceptować
a czasami nie trzeba zbudowac zwyklego przystanku dla poczty zamiast tej rampy towarowej?
Nie ma zwykłych przystanków dla poczty. Przystanki służą tylko do przewozu pasażerów.
Cos wlasnie nie bardzo z tymi towarami bo na jednej stacji mi pojawia sie zarcie i poczta, ciezarowka zabiera i wiezie do stacji kolo budynku na ktorym jest wyraznie ze akceptuje poczte i dobra ale za nie chce tam wyladowac towaru i jezdzi pelna w kolo. Popykam troche moze sie musi rozkrecic transport bardziej :)
czechow ---> Zrozum, że to co pisze na budynku nie oznacza, że to samo będzie na stacji. Jak pierwszy raz pojawił się budynek przyjmujący Goods to ochoczo postawiłem stację. I co? I musiałem czekać półtorej roku zanim pojawiła się informacja, że akceptują.
jak sie dowiedzialem ze ma byc ta kontynuacja to sobie od razu pomyslalem ze to bedzie cos jak raliroad tycoon ktory znudzil mi sie po godzinie grania a tu zaskoczenie, nie ma rozbudowanej grafiki a w zamian niesamowite mozliwosci budowania. jest tu wszystko czego brakowalo w TTD jesli chodzi o tworzenie rozbudowanych rozwiazam komunikacyjnych. mozna sobie krzyzowac drogi jak sie chce i gdzie sie chce i nie trzeba sie pocic zeby zbudowac stacje rozproszona. jak dotad nie dotarlem do problemow z ladowaniem czy rozladowaniem towarow to na szczescie zostalo po staremu.
minusy:
-okazalo sie ze jak sie zbudowalo statek to nie mozna zlikwidowac wody na trasie po ktorej plywa nawet jezeli zostal juz skasowany. chyba ze sie da a ja nie wiem jak.
-bardzo skomplikowany system budowy drog i koleji
-niezmiernie czasowchlonne dostosowywanie terenu. poruszanie gora dol calym kwadratem OK ale zrobienie plynnego wzniesienia na 10 polach to juz wyczyn
ktos tu pisal ze nie mozna regolowac ilosci przeciwnikow. otoz mozna tylko trzeba sie pobawic edytorem scenariuszy. tam jest jeszcze duzo innych ciekawych rzeczy
ogolnie gra ciekawa i dobrze zrobiona. bez (na razie) bledow (oprocz tej wody)
A ja powiem tyle tylko, ze pogralem 2h i mi sie znudzilo. Akurat sterowanie jest genialne - wreszcie wymaga kombinowania, a nie tak jak w TTD. Grafika - jesli ktos umie docenic reczny pixel, to jest szusteczka i tyle. Tylko ta cholerna grywalnosc. Gralem na Medium, kilka pociagow - glownie zboze i ruda i kasa plynela rzeka. Nuda i tyle. Gdyby ten watek ekonomiczny byl bardziej rozwiniety. Mianowicie,- akcje jakies, transport w okreslonym terminie itd. A tak, to sie stawia byle co, byle gdzie przy minimum wysilku intelektualnego i pieniazki leca. Jeszcze raz powiem NUDA. Mam nadzieje, ze silnik gierki i modulowosc pozwola fanom w przyszlosci rozbudowac ta gierke w prawdziwe cacko.
U.V. Impaler ---> przystanek będzie przyjmować goodsy jeżeli w jego obszarze załadunkowym znajdzie się tyle budynków aby łącznie dały "8/8 goods" (podczas budowania przystanku pokaże się informacja co ta stacja przyjmuje).
mam pytanko. nie wiem czy to jest błąd ale gdy pociąg który czeka przy semaforze zawraca spowrotem do wcześniejszej stacji jak zwolni mu się tor. Spotkał się ktoś z tym problemem?
pociąg zawraca gdy stoi za długo, to nie jest błąd
Mały Miś -->> dzięki. A da się to jakoś zmienić, bo trochę wkurza jak zasuwa całą drogę nazad.
kurde zapomniałem, jeszcze jedno jak usunąć przystanek który już nie jest używany (autobus) bo jak chcę zdjąć razem z nawierzchnią to pisze że przystanek jest wykorzystywany, więc zdjąłem wszystkie autobusy jakie się na nim zatrzymywały ale to też nie ponaga.
Co do cofania sie pociągów wystarczy postawić semafory jednokierunkowe i nie cofnie sie dalej tylko do semafora.
Czesc !
Nie bede sie rozpisywal, ale pogralem sobie w ta gre i niestety .... baaaardzo mi sie podoba. Nie spedze przy niej pewnie tylu godzin (a raczej lat :-D) jak przy Transport Tycoon Deluxe, ale jest to najlepsza alternatywa dla tego typu gier. Probowalem grac w Transport Giant, ale grywalnosc jest IMHO zerowa. Industry Giant, tez jakos tak mi nie podeszla. Co prawda grając w Locomotion na poczatku parę razy sie zniechecilem np.: sposób budowania torów, brak mozliwosci wykupienia konkurencji !!! Ale sama swoboda budowania trasy jest wielka :-D, no i tramwaje rządzą ;-) !
www.128.simutrans.com
Tam macie prawdziwa kontynuacje Transpotr Tycoon a Locomotion to nic nie warty gniot.
poszukuję scenariuszy do gry
czy ktoś może mnie skierować do 100% trafienia z czynnym działem download?
Według mnie ta gra jest super! Jest dużo możliwosci np. Tunele. Ale są rówineż trolejbusy statki i samoloty. Ja grałem tylko w "Traffic Giant gold" i ta gra w poruwnaniu z "Locomotion" jest o wiele gorsza."Locomotion" Bardzo mi sie podoba. :)
Lepszą grafikę miał Transport Tycoon z lat 90.
a ma ktoś spolszczenie