

Najciekawsze materiały do: God of War: Ragnarok

God of War: Ragnarok - Natural Color Visuals v.1.0
modrozmiar pliku: 0,9 KB
Natural Color Visuals to modyfikacja do God of War: Ragnarok, której autorem jest Instanity.

God of War Ragnarok - poradnik do gry
poradnik do gry19 września 2024
God of War Ragnarok poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start, do eksploracji, walki, zagadek środowiskowych. Opisujemy Skrzynie Norn, Kruki Odyna, bronie, Mistyczne Bramy, edycje gry, datę premiery.

Recenzja God of War: Ragnarok - kapitalna gra, ale...
recenzja gry3 listopada 2022
Światowa premiera 9 listopada 2022. Ragnarok to bardzo udany sequel nordyckiej przygody Kratosa, ale głównie w kwestii rozgrywki. W kwestii fabuły mankamentów jest nieco więcej i to one głównie sprawiają, że nie mogę nazwać zwieńczenia dylogii produktem lepszym od poprzednika.

Rozczarowani fani God of War jednak otrzymali od Sony prezent związany z mroczną przeszłością Kratosa
wiadomość14 marca 2025
Z okazji 20. rocznicy serii God of War Sony przygotowało niespodziankę dla posiadaczy GoW: Ragnarok.

Nowy God of War może nie zabrać nas do Egiptu, tylko na powrót do Grecji, byśmy poznali losy „młodego Kratosa”
wiadomość9 lutego 2025
Nowe plotki o następnej grze z Kratosem sugerują, że jej akcja osadzona zostanie w Grecji. Kolejna odsłona serii God of War może pokazać relacje wojownika ze Sparty z jego ojcem – tak sądzi źródło Toma Hendersona.

Plotki o God of War w Egipcie przybierają na sile po tym, jak do tematu powrócił znany informator
wiadomość28 stycznia 2025
W kolejnej odsłonie serii God of War Kratos może zmierzyć się z bogami z mitologii egipskiej. O takiej możliwości już kilka lat temu wspominał twórca gry.
- Sony skasowało dwie niezapowiedziane gry-usługi, w tym nowe God of War. Dla deweloperów było to wielkie zaskoczenie 2025.01.17
- PS Plus Extra i Premium na styczeń 2025 z 11 grami. God of War: Ragnarok wreszcie dołącza do abonamentu Sony 2025.01.15
- Dante vs Kratos - zagłosuj i zdecyduj, kto zwycięży w piątej walce gali Game MMA! 2024.10.30
- 1,5 tysiąca irytujących dialogów znika z God of War: Ragnarok dzięki tej modyfikacji 2024.10.03
- Mod usuwający PSN z pecetowego God of War Ragnarok został skasowany, bo autor boi się Sony 2024.09.26
- Jedna z największych „wad” God of War Ragnarok na PC została naprawiona przez fana 2024.09.24
- Pecetowemu God of War: Ragnarok daleko do wyników poprzedniej części na Steamie. Gracze narzekają na wymóg konta PlayStation Network 2024.09.20

Kratos, kultowe klasyki i polskie perełki - przegląd nowych gier w abonamentach w styczniu 2025
artykuł24 stycznia 2025
W pierwszym przeglądzie abonamentowych nowości prym wiodą polskie gry (Against the Storm, Blood West), starsze produkcje (Diablo, Deus Ex), a także nowsze tytuły, którym warto poświęcić uwagę (GoW Ragnarok, BioShock 2 Remastered, Blasphemous II).
- Gry września 2024 - hity ze stajni Sony lądują na PC, a wszystko ku chwale Imperatora
- Najlepsze gry 2022 roku - lista hitów tego roku
- Elden Ring vs God of War Ragnarok - wybieramy grę roku!
- 10 rzeczy, które chciałbym wiedzieć przed zagraniem w God of War Ragnarok
- Gry listopada 2022 - najgorętszy miesiąc roku?

Jak dla mnie - bardzo duży zawód. Chciałem dostać niesamowitą, krwistą i bardzo dojrzałą grę, której kulminacyjne momenty zapamiętam na długie lata, a dostałem przyzwoicie wykreowaną grę, której bliżej do filmów Marvela, niż legendarnej sagi God of War.
Ale po kolei, bo mam sporo do rozpisania na świeżo po zakończeniu gry.
Ragnarok to bezpośrednia kontynuacja poprzedniego God of War i mechanicznie praktycznie ta sama gra. Mamy więcej tego co poprzednio, ale i trochę nowości związanych ze sposobem eksploracji, czy prowadzeniem walki. Są również etapy, w których:
spoiler start
Gramy Atreusem.
spoiler stop
i moim zdaniem są to etapy, które zdecydowanie są za długie i bardzo archaiczne pod względem gameplayu. Ogólnie, jeden z moich głównych zarzutów względem GoW:R to bardzo nierównie prowadzona fabuła. Mamy świetny początek i potem wiele godzin nużących wydarzeń. Co chwilę gra rzuca nam marchewkę na kiju i wabi nas, że za moment wydarzenia przyspieszą. Niestety, cała historia jest bardzo kameralna i skala wydarzeń mnie mocno zawiodła, bo mamy w końcu do czynienia z niczym innym jak Ragnarokiem, a więc końcem świata. Tymczasem, bohaterowie głównie ze sobą rozmawiają (kapitalne dialogi między postaciami w trakcie gameplayu, ale ile można słuchać o niesamowitych wydarzeniach z mitologii Nordyckiej, skoro sami nie bierzemy w nich udziału?) i przez praktycznie całą grę postępują nielogicznie, albo wikłają się w wydarzenia, które są dość nużące.
Sam Kratos to temat rzeka w tej grze, bo postać przeszła niesamowitą metamorfozę, która moim zdaniem jest potężnie przesadzona i niepotrzebna. Rozumiem intencję twórców, że Kratos jest ojcem, dokonał zemsty i nie chce walczyć. Pytanie tylko, czy to właściwy kierunek fabularny dla gry, której seria tak naprawdę zawsze opierała się na akcji, dekapitacjach bogów i prawdziwej jazdy bez trzymanki. W Ragnaroku, uświadczymy prawdziwy cień dawnego Kratosa, który jak to
Myślę, że ja jak i większość oddanych fanów z cyklu, chciało zobaczyć coś a la God of War 3, w ujęciu Ragnaroku, a więc koniec świata z pompą, bez cenzury, z dużą ilością rozwałki i bez pardonu. A tak naprawdę, najlepsza część gry to pierwsze godziny (kulminacją jest walka z Thorem) i ostatnie dwie godziny (które i tak moim zdaniem skalą mocno zawodzą). Wszystko pomiędzy, pomimo, że mamy trochę pięknych scen, jest głównie przerywnikiem i z całą pewnością zapomnę w krótkim czasie o tych wydarzeniach bo bardzo mało się działo i nie niosło ze sobą większego ładunku emocjonalnego.
Dodatkowo, gra ma pewne problemy z identyfikacją dla jakiego targetu tak naprawdę jest skierowana. Mamy np.: młodzieżowe schematy rodem z filmu Disneya/Marvela (Atreus zachowuje się i mówi jak typowy nastolatek z USA), motyw samotnego ojca, któremu jest naprawdę ciężko (Kratos wielokrotnie w czasie gry rozpamiętuję zmarłą żonę, wzdycha i generalnie brakuje mu pewności siebie w tych momentach), patologię rodziny Odyna (alkoholizm, znęcanie się nad rodziną, nie wierzenie we własne dzieci), motyw zemsty Frei i przebaczenia itp. Powstał przez to straszny miszmasz i to kolejny duży zarzut w stosunku do tej gry, bo moim zdaniem próbuje osiągnąć tę sztucznie wykreowaną głębię, a gracz oczekuje po prostu doskonałej zabawy przy tytule.
Poprzednia odsłona dużo lepiej prowadziła historię, bo mieliśmy tak naprawdę wciąż starego dobrego Kratosa (który potrafił np.: podnieść i okręcić most do świątyni Tyra, rzucić stanowczym tekstem i zbudować hype dookoła własnej osoby), ciekawy wątek nowej roli ojca względem Atreusa i generalnie bardzo fajnie prowadzoną fabułę. Co więcej, kulminacja poprzedniego God of War dawała niesamowitą furtkę co do stworzenia jeszcze lepszej kontynuacji. Nawet Sony moim zdaniem postąpiło mocno niefair, bo trailer pokazywał wycinek tych momentów, z gry, które owszem wyglądały fajnie i obiecująco, ale kontekst w samej grze jest zdecydowanie inny. Szczególnie jeśli chodzi o postać Tyra, ale tutaj bez spoilerów ciężko jest wejść w większą dyskusję.
Trochę pozytywów. Oprawa audiowizualna jest prześwietna i czuć, że przy tym aspekcie gry pracowały jedne z najbardziej utalentowanych osób w gamedevie. Nie podlega to żadnej dyskusji i trochę szkoda, że ich praca nie została wykorzystana w innym kierunku. Voice Acting jest na światowym poziomie (angielski) i nie mogę się do niczego przyczepić (jedynie Freja moim zdaniem jest odrobinę za bardzo dramatyczna w swoim postępowaniu/dialogach + Atreus jest za bardzo zrobiony na modłę amerykańskiego nastolatka). System walki jest okej, szczególnie z biegiem czasu, gdy odblokowujemy nowe umiejętności i repertuar bojowy Kratosa. Zagadki myślę, że s.ą okej, chociaż opcjonalny content jest naprawdę nużący i niektóre lokacje są sztucznie rozpasłe, aby tylko wydłużyć grę. Plus za opcjonalnych bossów, którzy są naprawdę wymagający. Gra ma też niebywałą ilość dodatkowych dialogów/interakcji, a nawet ukryte smaczki po zakończeniu gry, więc za to też spory plus.
Dużo bym oddał, za mroczną odsłonę God of War, z dużo odważniejszym scenariuszem i faktycznie korzystającym z tego, że gra jest na 18+ (swoją drogą, jakby wyciąć przemoc, która jest i tak głównie podczas finiszerów, gra myślę spokojnie obroniłaby teen). Myślę, że grze wyszło na złe, że z trylogii stała się dylogią, bo wiele wydarzeń można było przedstawić znacznie lepiej. Mam wrażenie, że 3/4 gry jest powolne i miejscami flegmatyczne, a sama końcówka zrobiona na szybko. Trochę takie przeczucie, jakby Ragnarok miał nadejść dopiero w trzeciej odsłonie i tam stanowić trzon rozgrywki. Trudno.
Generalnie, wiele negatywów z mojej strony, ale dokładnie takie odczucia mam po ukończeniu gry. Myślę, że ta odsłona może wielu ludziom się podobać, szczególnie, jeśli tak naprawdę GoW i GoW:Ragnarok to dla nich jedyne gry, które ogrywali z serii.
Pokuszę się o analogię, chciałem dostać filiżankę mocnej i aromatycznej kawy, a dostałem całkiem niezłą herbatę, ale za to za słodką - i po jej wypiciu kelner kilka razy przychodził i robił mi dolewkę.
Jest pewne, że GoW otrzyma jakąś formę kontynuacji po tak gigantycznym sukcesie komercyjnym jaki jest Ragnarok. Liczę, że po raz kolejny pokuszą się o odwrócenie formuły, gra trafi do zupełnie innego leada i otrzymamy kompletnie odmienionego Kratosa.
O ja chromolę : 190 GB! xD
Oby również wypuścili : "The Last of Us Part II" te negatywne opinie o Drugiej Odsłonie TLoU znam, a mimo to i tak zagrałbym w : "The Last of Us Part II" na PC.
Ale te 190 GB do God of Wara : Ragnarok! xD Oby mój Internet to pobieranie ze Steama przetrwał! xD

God of War Ragnarok jest zdecydowanie jedną z najlepszych gier w jakie grałem na konsoli PS5. Tytuł nie różni się znacząco w porównaniu do poprzedniej części, lecz wiele elementów zostało poprawionych.
Historia, dialogi, postaci, klimat oraz ścieżka dźwiękowa są na tak wysokim poziomie, że czasami ciężko oderwać się od ekranu. Mechanika gry jest bardziej dopracowana, co sprawia, że eksploracja oraz walka to czysta przyjemność. Oprawa graficzna została nieco poprawiona i w wielu momentach potrafi zachwycić.
Ja grałem na PS5 w trybie wydajności, który serwuje wystarczającą rozdzielczość oraz jakość grafiki, a do tego stałe 60fps i właściwie brak ekranów ładowania. Nie doświadczyłem podczas rozgrywki żadnych błędów.
Jako, że nie mam obecnie zbyt wiele czasu na granie, skupiłem się tylko na fabule, grając na średnim poziomie trudności ukończyłem grę w ok 24h. Gra oferuje sporo dodatkowej zawartości w formie znajdziek oraz pobocznych misji co zapewne pozwoli wydłużyć rozgrywkę o dobre kilka a nawet kilkanaście godzin.
Myślę, że jest to tytuł obowiązkowy dla każdego fana serii i nie tylko. Mocne 9/10.

Zgłaszam gotowość na premierę! :) Miejsca na dysku nie brakuje a światłowód załatwi sprawę downloadu. Plany na czwartkowy wieczór, piątek i weekend są ustalone :)
Gierka będzie grana na Steam Decku Oled aż będą uszy się trzęsły.

Konto PSN jest wymaganie czy nie? Miało być ale teraz widzę, że niektórzy na steamie twierdzą że grają bez PSN
Aktualizacja 1.1.1 popsuła u mnie FG - gra działa GORZEJ z nim, niż z wyłączoną opcją.
Szarpie, klatki spadają do 60 - wyłączenie Frame Generatora powoduje wzrost do 80-90 klatek, co i tak jest dobrym wynikiem na moim monitorze (rozdzielczośc 7680x2160, czyli jak dwa monitory 4K). Jak komuś także gra gorzej chodzi (bo wczoraj chodziła znacznie, znacznie lepiej) - to niech spróbuje wyłączyć FG.
Gra super,grafika dobra,mi na 2k wszystko na full smiga w granicach 125/155 fps (rtx 4090).Polecam gre...
Powiedzcie mi grałem w tego GOW 1 co puścili na PC w 2022 roku, to jest jakby kontynuacja po tamtych wydarzeniach czy zupełnie inna gra

Swego czasu ograłem na konsoli ale czekałem na wersję PC. Praktycznie stałe 120FPS przy natywnym 4K bez żadnych wspomagaczy typu DLSS czy FG. Obraz igła na OLEDzie zrywa kapcie. ;) Miło jest wrócić do tej opowieści tym razem w najwyższej możliwej jakości. Nic tylko grać!

Niestety gra cierpi na wyciek pamięci VRAM. Objawia się to tak, że po kilkunastu minutach grania, potrafi zjeść nawet 15GB VRAM, a po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy, czyli 6-7 GB. Na steam ludziska piszą, że ponoć na wszystkich kartach graficznych jest tak samo. Poprzedni GOW też na to cierpiał.
Na moim RTX 4070 TI Super 16GB, jest tak samo, muszę zamykać grę, średnio co 30-40 minut...
https://steamcommunity.com/app/2322010/discussions/0/4843147950366339026/
Nie wiem, w czym problem, że trzeba dodać konto PSN, robi się to raz i nigdy więcej nie wyskakuje nic, ani nie trzeba robić.
Sama gra świetna. Dużo bardziej zaciekawiła mnie historia niż w podstawce. Po ukończeniu wukong dopiero jest porównanie jak kiepski jest wukong pod względem animacji walki. Jedynie questy poboczne są takie sobie. Z buggów zdarzyło mi się 2 razy że wrogowie byli po za zasięgiem i nie mogłem do nich dotrzeć bo w trakcie walki nie można np otworzyć drzwi. Gra chodzi bardzo dobrze nawet w natywnej rozdzielczości, bez żadnych wspomagaczy. Jedna z lepszych w tym roku.

pograłem ale bez rewelacji z 1 częścią było podobnie 7,5 to jest max co można dać.
Klawiszologia:
Skrót do Mapy - [ i ] przyczymaj , wciśniecie (BROŃ)
i jest domyślnie ustawione na BROŃ.
God of War (1) otrzymał 9.5 Ragnarok 9.0 ponieważ jest już mi znana mechanika gry i od momentu wstępu do Asgardu zaczyna się o wiele ciekawiej.
natomiast cała opowieść jest tak epicka że dla mnie jest tuż za trylogią Mass Effect.
Wątek Angrbody i Atreusa to najgorsze gówno jakie spotkało tą grę. Dzięki Sweet Baby Inc. za zjebanie klimatu kolejnej gry

Wspaniała gra! Nie mam jej nic do zarzucenia. Świetny gameplay. Idealnie dla mnie wyważony poziom trudności. Zagadki w sam raz. Bardzo klimatyczna muzyka i wizualia nie z tej ziemi! Uwielbiam te złote i marmurowe wypolerowane powierzchnie. Tak pięknego śniegu, czy w ogóle zimowych lokacji, nie było jeszcze w grach. Niesamowite oświetlenie i projekty postaci. Bardzo dużo wyobraźni i talentu mieli tutaj artyści. Mimo brutalności i sieczki udało im się wtrącić kilka poruszających, angażujących emocjonalnie scen. Przemianę Kratosa uważam za dobrą i właściwą, ale rozumiem, ze inni może woleli coś innego. W każdym razie byłem twórcom bardzo wdzięczny, że poruszyli w grze komputerowej takie tematy i rozterki, bo podniosło to dla mnie odbiór tej gry o kilka punktów. Bardzo dobrze, że tytuł na siebie zarobił i cieszę się na kontynuację albo choćby spin off czy duże DLC. Gra mnie zachwyciła i bez wahania zaliczam ją do moich ulubionych.
Miło było pograć w produkt, który był tak starannie przygotowany. Grałem w kilka lat po premierze, więc może wtedy było inaczej, ale ja nie doświadczyłem absolutnie żadnego glitcha! Wielki szacun dla Santa Monica Studio.

Podobnie jak poprzednia część, gra jest wg mnie świetna. Ma wyjątkowo ciekawą fabułę, dobrą grywalość i nawet fajne drzewko umiejętności, na plus też różnorodność pancerzy i dodatkowych atrybutów z nimi związanych.
Niesamowicie nudziły mnie natomiast momenty gry Atreusem, poza tym, jak już ktoś gdzieś zauważył, polski dubbing ma chwilami fatalnie zaakcentowane kwestie. Jakby osoba podkładająca głos zupełnie nie znała kontekstu swojej wypowiedzi. Brzmi to momentami wręcz amatorsko.

Jestem świeżo po skończeniu i ogólnie gierka spoko ale lubię gry maxować. W GoW jest to tak do du.. rozwiązane, a mianowicie kiedy trafiamy do określonego świata i sobie przez niego lecimy zaglądając w każdy kąt trafiamy na wiele miejsc zablokowanych przez przedmiot który zdobędziemy za 10-15h więc trzeba wracać. Do kilku miejsc wróciłem ale czułem, że to stracony czas, a bardziej mi zależało na przedmiotach do ulepszenie wyposażenia.
Fabuła też sztucznie rozciągnięta i przez całą grę wracamy w te same miejsca wiele razy. Wiem, że szkoda dla twórców bo sporo się narobili i żal byłoby takie miejscówki przelecieć w godzinkę i zapomnieć ale nie nawidzę gier w których musimy się wracać i znowu łazić w tych samych miejscach za głupotami.
Gra sztucznie wydłużona o jakieś 10h. Całość mi zajęła około 30h ale wiele rzeczy nie zrobiłem ale to już dlatego, że po głównym wątku zwyczajnie nie miałem na to ochoty.
Dla mnie to takie 8/10 i to była fajna przygoda z dobrym dubbingiem ale czułem mocno, że gra o wiele za długo się ciągnęła więc musiałem dawkować na wiele dni.

Ukończona w 37.5h aczkolwiek jeszcze sporo pobocznej aktywności zostało bo zwyczajnie nie chciałem sobie psuć zabawy szukając na siłe kruków czy skrzynek. Fantastyczna gra, trudno powiedzieć czy poprzednik czy ten jest lepszy, obie gry na podobnym bardzo wysokim poziomie. Historia, bohaterowie, klimat top. Soundtrack chyba najlepszy jaki widziałem w gejmingu. Hans Zimmer tylko w epickości może konkurować z tym. Jedyny minus to chyba ten pierwszy segment Arteusa i Angrbody w Żelaznym Lesie gdzie spędzamy chyba ze 2 godziny no i jest generalnie nudno niesamowicie. Tam to powinno być skrócone o co najmniej połowe. Ale o wszystko inne trudno sie przyczepić.

Zapowiada się świetnie. Jestem na początku ale już widzę, że to będzie bardzo dobra gra i godna kontynuacja gry z 2018 roku. Wspaniałą sprawą jest system kompilacji shaderów dzięki, któremu nie mamy zacinania się gry tak jak w większości gier na pc - wszystko śmiga super płynnie na maksymalnych detalach w 1440p na RTX 3080
Bardzo słaba gra, jak zresztą poprzednia, ilość łamigłówek i bardzo nieczytelna mapa pozostawiają wiele do życzenia, gra jest mało przejrzysta, niektóre lokacje wołają o pomstę do nieba, i bez sprawdzenia w internecie gdzie iść lub co zrobić czasami nie jest się w stanie nic zrobić co bardzo stopuje grę, i działa na niekorzyść. Nie rozumiem tego zabiegu twórców, w poprzedniej odsłonie z 2018 dostało im się za 0 przejrzystości na mapie, za dziwne jednolinijne lokacje, a co z tym zrobili? Kompletnie nic, człowiek zdaje się czasami zatrzymywać w jednym miejscu szukając jedynej drogi ucieczki która powinna być oczywista, a kompletnie nie jest, oprócz bardzo dobrej fabuły i niezłej oprawy graficznej, gra jest fatalna.
~~5.4/10
Typowa gierka do zagrania kilku godzin i zapomnienia o niej.