Najciekawsze materiały do: Age of Wonders: Planetfall
Age of Wonders Planetfall - poradnik do gry
poradnik do gry2 września 2019
Poradnik do Age of Wonders Planetfall to rozbudowany przewodnik po mechanizmach rozgrywki (surowce, dyplomacja, handel), frakcjach dostępnych w grze czy po sposobach rozbudowy swojej kolonii. Znajdziesz tutaj także odpowiedzi na najpopularniejsze pytania.
Recenzja gry Age of Wonders: Planetfall – barman, Cywilizację z XCOM-em proszę
recenzja gry9 sierpnia 2019
Światowa premiera 6 sierpnia 2019. Twórcy kultowej serii przenieśli się w daleką przyszłość, skorzystali ze sprawdzonych wzorców i stworzyli grę, w której będziemy się bawić przez lata. Age of Wonders: Planetfall to udana strategia, której warto wybaczyć drobne potknięcia.
2019 rok był najlepszym w historii firmy Paradox Interactive
wiadomość18 kwietnia 2020
Firma Paradox Interactive udostępniła wyniki finansowe za ubiegły rok. Były one najlepsze w historii wydawcy. Co ciekawe, większość przychodów wygenerowały starsze gry i dodatki do nich, takie jak Hearts of Iron IV.
Wysyp zapowiedzi na PDXCON 2019 (m.in. Hearts of Iron 4: La Resistance, Stellaris: Federations)
wiadomość19 października 2019
Podczas imprezy PDXCON 2019 firma Paradox Interactive zaszalała. Wydawca m.in. pokazał pierwszy zwiastun Werewolf: The Apocalypse - Earthblood, a także zapowiedział dodatki Hearts of Iron IV: La Resistance, Age of Wonders: Planetfall - Revelations, Stellaris: Federations, Prison Architect - Psych Ward: Warden's Edition oraz BattleTech: Heavy Metal.
Pierwsze recenzje gry Age of Wonders Planetfall
wiadomość5 sierpnia 2019
W sieci pojawiły się recenzje Age of Wonders: Planetfall. Dzięki temu wiemy już, jak wypadł kosmiczny spin-off serii turowych strategii fantasy od zespołu Triumph Studios.
Najlepsze gry strategiczne 2019 roku – wybór redakcji
artykuł5 grudnia 2019
W 2019 roku na rynku pojawiło się sporo bardzo odmiennych gier strategicznych. Coś dla siebie znajdą zarówno fani turowych behemotów 4X i Grand Strategy, jak i osoby lubujące się w nieco mniejszej skali. Nie zabrakło też strategii ekonomicznych.
Taki słaby klimat wybrali. Herołsy w klimacie post apo science-fiction.
Martwi to co już w Age of Wonders martwiło, czyli maleńkie armie. Sześć jednostek to nie jest to o czym marzy strateg, zwłaszcza gdy mu się daje tak spore jak w tej grze pola bitwy, które potem świecą przykrą pustką - nawet gdy zejdą się te nasze trzy czy cztery armie przeciw podobnej ekipie wroga. Wojska a AoW dość szybko ginęły, choćby z braku typowych w tych grach skutecznych medyków, więc tym bardziej dokuczała szczupłość sił a przez to szybkość rozgrywki. Żal też że chyba znów nie pomyślano o morale i rozbijaniu wroga metodą zmuszania go do ucieczki a nie wybijania do ostatniego. Szkoda. Osłony jak w XCOM czy drzewko badań to natomiast miłe nowinki. Ogólny klimat i grywalność, cóż - poczekamy, zobaczymy. W każdym razie - lepiej że gra jest niż gdyby jej nie było.
Ilość komentarzy pokazuje miejsce strategii w dzisiejszych czasach. Coś strasznego. Nie do pomyślenia w latach 90...
Dzisiejsze pokolenie wybiera gry które same się przechodzą, niestety.
Dopiero 2 godziny za mną, więc nie komentuje jeszcze samej gry, ale wrażenia są bardzo pozytywne.
Jakby ktoś był zainteresowany zakupem wersji pudełkowej to z tego co znalazłem kody w środku są tylko do Epic Games Store.
Fajnie wygląda ale brakuje mi gier takich jak Supreme Commander bez walk w trybie turowym. Bitwy, rozbudowa bazy, a nawet walki morskie do dzisiaj pamiętam. Epicka gra i brakuje mi takich settingów.
A dla mnie gra mega fajna i miła. Własnie takiej mi brakowało od dłuższego czasu i naprawdę gorąco polecam :) Ladna grafika, meeega wygląd planet i fajnie zaprojektowane jednostki. Moze troche badania mało czytelne ale pomimo tego gra wciąga bardzo.
No cóż, AoW3 kupowałem na premierę, tym razem trochę poczekam. Nie żeby mi się gra miała nie spodobać, AoW3 było fajne. Po prostu nie mam kiedy grać teraz a te gry bardzo szybko tanieją. No i może kupię za rok jakąś wersję z dodatkami razem.
Serio aż dziw bierze co się stało z ludźmi w tych czasach że wychodzi taki hit od twórców mega hitowej wręcz serii Age of Wonders i tak mało komentarzy......! Przecież właśnie takie gry najdłużej przyciągają do kompa, są rozbudowane, ciekawe, klimatyczne, są na wiele godzin, mają masę opcji i rozszerzeń i można by jeszcze długo wymieniać! Co jest ludzie? Gdzie wasz dawny duch hirołsów, age of wonders właśnie, disciples itd? Nowa odsłona jest nieziemska wręcz i granie na pół roku spokojnie zapewnione, a jeszcze jak wyjdą DLC (ma być kilka aż do końca 2020) to już w ogóle :D Piękna grafika, klimat, rozwój, muzyka i czego chcieć więcej?
Świetna gra. Maks sześć jednostek nie przeszkadza. Rzeczywiście poziom wejścia duży bo na początku człowiek nie łapie co dają konkretne odkrycia naukowe i budowle i jak powiększać terytorium. Samouczek tego nie uczy. Jeszcze tyle do odkrycia przede mną jeśli chodzi o mechanizmy tej gry ale bawię się dobrze.
Gra jest nie wiarygodnie długa, każdą misję możemy wykonać szybciej (sojusz) lub długo wojny, Całość to połączenie serii Total war ( kolonie itd.) Cywilizacji ( drzewko rozwoju, podobny styl graficzny) i Xcom trzeba przyznać że to wszystko jest udane opowieść na długi godziny zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=5bf55XbiUbY
Czy są duże różnice w porównaniu z AoW3 ?
Screeny sugerują również pewne podobieństwa do Endless Legend.
Endless Legend pod względem mechaniki jest bardzo podobne do age of wonders planetfall. Jednak poziom rozbudowania tej pierwszej jest znacznie większy. To już jest poziom cywilizacji. AoW:P ma bardziej rozbudowane bitwy , w EL są troszkę biedniejsze i dają mniej satysfakcji, cała reszta jednak nadrabia te niedogodność. Obie gry są miodne , jeżeli szukasz czegoś pod cywilizacje - bierz EL, jeśli bliżej Ci Heroes 3 - AoW:P.
Skusiłem się i kupiłem.
Poza kosmiczną otoczką, ta gra to prawie mod do AoW3. Magię zastępują doktryny oraz operacje taktyczne, strategiczne i szpiegowskie. Obszar gry to teraz planeta, a rodzaj mapy to taki walec który znamy z serii Cywilizacja. Kolonie rozwijamy tworząc budowle w centrum oraz przyłączając sektory - maksymalnie 4 dla kolonii. Aby zając kolejne sektory zakładamy kolejne kolonie. Mamy fakcje niezależne które można podbijać lub asymilować. Trzy rodzaje surowców: energia, kosmit i wpływy. Kosmit jest niezbędny do kupowania wyposażenia jednostek. Wpływy wykorzystujemy w dyplomacji, handlu, niektórych tajnych operacjach. Kosmitu i wpływów praktycznie zawsze brakuje.
Frakcji jest sześć. Jest również sześć rodzajów tajnych technologii. Łącznie mamy więc 36 kombinacji. Ale mam wrażenie że niektóre z tych kombinacji są mniej efektywne od innych i niektóre lepiej pasują do pewnych frakcji.
Dwie z dostępnych frakcji mają pewne możliwości terraformingu, co może okazać się przydatne jeśli wybierzemy grę na świecie spustoszonym, gdzie więcej jest nieprzyjaznych sektorów, albo jeśli chcemy utrudnić rozwój wrogom.
Dyplomacja słaba, ale to niestety norma w grach strategicznych. Nie spotkałem jeszcze gry w której byłoby więcej możliwości dyplomatycznych niż stareńkim Master Of Orion 2.
Nie pamiętam już czy te funkcje były w AC - chyba tak, ale to co mnie w niej urzekło to możliwość koordynacji z sojusznikami planów wojennych np. ataków na konkretne osady.
Dzięki Panowie za opinie , wgryzłem się w większość i uznałem że gra może mnie porwać do swojego świata na kilka ładnych godzin .
Wielkie gratki za link do kluczy steam wersja delux zakupiona za niecałe 105 zeta .
Pozdrawiam
Po 3 misjach z kampanii mam dość tej gry bo już widzę cały schemat reszty gdzie będzie w kółko to samo, czyli bieganie po mapie, nudne walki taktyczne i mało ekscytujące opcje rozwoju technologicznego. Warstwa wizualna całkiem ok, fabuła nie wiem bo nie poznałem do końca, ale sposób jej prowadzenia też jest mało ekscytujący.
Brakuje dziś strategii RTS pokroju Warcrafta 3 albo AoE III, a to taka turówka, niby skomplikowana ale wszystko już wiesz o co chodzi po 2 mapach i wiesz ze już praktycznie nic cię nie zaskoczy...
Nienawidze 4x i to jeszcze w age of wonders na dodatek tym razem w kosmosie nieporozumienie.
Po setkach (tak kilkaset) godzin spędzonych na AOW3 jakoś topornie się przyzwyczajam Złota trujca:
1.Age of Wonders 11/10
2.Disciples 9/10
3.Heroes 8/10
wszystko świat fantasy ,ciężko się przyzwyczaić do nowej odsłony dam oczywiście 10/10 przez takich pajaców co nie mają pojęcie o strategiach i dają 1.0 jak zanonimizowany1185949 oczywiście dyplomacja zpaprana
Gra specyficzna, zależy kto czego szuka. Nie grałem w nią długo, ale już po chwili okazuje się, że zupełnie inaczej rozłożone są akcenty. W porównaniu do klasyków wszystko odbywa się szybciej- szybciej rozbudujesz miasta, szybciej przybywa populacji, szybciej odkrywasz, szybciej jednostki osiągają maksymalne doświadczenie... a i tego co możesz zbudować i odkryć jest mniej. Na tym poziomie gra wydaje się banalna- pędzisz, żeby zająć jak najwięcej, co nie nastręcza specjalnych trudności. Wadliwy wybór kolejności budowania to mała strata, tak jak kolejności odkrywania wynalazków. To wszystko miało być chyba uzasadnieniem do ciekawych bitw- coś jak w serii ufo, x-com. Tyle, że mi osobiście nie na bitwach zależy, a i same bitwy to nie to co znamy z ufo, bliżej im do Herosów.
Gra ze wszystkimi DLC, jest naprawdę potężna, jak ktoś jest fanem strategii to mu się spodoba, jest syndrom kolejnej tury, całkiem skomplikowane misje, w tej grze jest naprawdę dużo do roboty, a z tego co wiem to DLC mają wychodzić do końca 2021 roku, więc zapowiada się naprawdę ciekawie.
Nie mam pojęcia jak można jeszcze mówić o Herosach, a co dopiero grać, kiedy za tak niewielkie pieniądze dostępne jest takie arcydzieło strategii turowych jak Age of Wonders !
Gra ladnie wyglada, ale szybko sie nudzi. Kosmiczna wersja Civ V wypadla znacznie lepiej od tego tytulu. Tylko na poczatku rozgrywalem potyczki osobiscie, pozniej tylko automat. Rozgrywka jest dluga, nawet na najmniejszej mapie. Spodziewalem sie czegos bardziej wciagajacego i grywalnego. Ta gra ma wiele dziwnych nie pasujacych do siebie polaczen. Rozegram kampanie do konca i raczej wracac do tego nie bede. Dobrze, ze kupilem na wyprzedazy, a nie zaraz po premierze.