Najciekawsze materiały do: Realms of Arkania: Blade of Destiny HD
Recenzja Blade of Destiny HD - remake Realms of Arkania to dramat jakich mało
recenzja gry9 sierpnia 2013
Światowa premiera 30 lipca 2013. Recenzujemy remake jednej z legend RPG – Realms of Arkania: Blade of Destiny HD. W tym przypadku sprawa jest dość jasna. Dostaliśmy niedokończoną grę, przy której niedoskonały pierwowzór wydaje się świetną produkcją.
Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (29 lipca – 2 sierpnia)
wiadomość29 lipca 2013
Cloudberry Kingdom, Narco Terror, Rise of the Triad i Realms Of Arkania: Blade Of Destiny HD – to premiery cyfrowe tego tygodnia. Więcej szczegółów znajdziecie w cotygodniowym przeglądzie premier.
Realms Of Arkania: Blade Of Destiny HD - premiera w tym miesiącu. Mamy nowy gameplay
wiadomość5 czerwca 2013
Remake gry Realms Of Arkania: Blade Of Destiny z 1992 doczekał się nagrania wideo z fragmentami rozgrywki. Tytuł, według firmy UIG Entertainment, wydawcy projektu, ukaże się jeszcze w tym miesiącu na komputerach PC.
Deathfire - twórca Realms of Arkania pracuje nad nowym oldskulowym cRPG
wiadomość18 kwietnia 2013
Guido Henkel, czyli producent Planescape: Torment i projektant serii Realms of Arkania, pracuje nad nowym cRPG zatytułowanym Deathfire. Gra zaoferuje widok FPP i skokowy system ruchu.
Realms of Arkania: Blade of Destiny HD - v.1.34
patchrozmiar pliku: 110,8 MB
Patch o numerze 1.34 do gry Realms of Arkania: Blade of Destiny HD. Poniżej anglojęzyczny opis aktualizacji:
tomzkat
Już od bardzo dawna źle dzieje się z cRPG. Teraz mamy po prostu nową jakość. Wiemy już, że firmy nie są w stanie wyprodukować czegoś bardziej wymagającego, ale teraz okazuje się, że problemem stało się nawet stworzenie nowej oprawy graficznej i muzycznej do istniejącego konceptu. Z niecierpliwością czekam na kolejny szczebel niedorozwoju.
--->tomzkat - bez przesady, co się komu podoba, dla mnie shadowrun wypadł świetnie, jedna z najciekawszych gier tego roku, za to blade of destiny to mała wtopa, jak ktoś kupił na GMG może prosić o zwrot pieniędzy, lub jakiś bonus na inne gry. Gra po prostu trafiła jako alpha i z pazerności twórców, powiem więcej, moim zdaniem na chwilę obecną jest nie grywalna. Powtórka z Legends of Pegasus kiedy to dopiero po kilku miesiącach od premiery i dziesiątkach patchy można było w nią grać bez stresu.
Wiedźmin 3 na pewno całkowicie podporządkuje sobie rok 2014, mimo wszystko będzie też sporo innych ciekawych gier rpg, osobiście liczę na maksymalny rozwój sceny fanowskiej od Shadowruna.
dla mnie nie wypadł świetnie lokacje ciasne , grafa jak 1999 po liftingu do tego zero słowa po polsku rozumiem kontekst zdania i wiem na czym polegają zadania ale uciekają mi pewne słówka bo mój level to niestety nie jest c1 ani c2 i cóż szkoda tego grania trochę, ale przeżyje- gra jest niedługa i za chwile świat o niej zapomni
Z RPG się źle dzieje od dawna to fakt - widac to po wszystkich seriach (no może poza Fallout - em bo pomijając "trójkę" to New Vegas z wszystkim DLC to jedno z najlepszych RPG w ogóle) - i tak Morrowind był o wiele bardziej rozbudowany niż Oblivion (co prawda też mniej przyjazny graczowi, ale cóż), Skryrim choć świetny to jest kolejnym krokiem w stronę prostoty (na szczęście ciekawsza fabuła poboczna i główna). Gothica nigdy nie lubiłem bo po pół roku grania w Morrowinda w tamtych czasach przerzucić się na coś takiego to jak przeczytanie ulotki po trylogii Tolkiena. Dragon Age (oczywiście jedynka bo dwójka to dziadostwo straszne)- początek fajny potem coraz gorzej. Mass Effect to samo - początek pierwszej części to powiedzmy RPG reszta i dwie kolejne części to tępa strzelanka. I tak można mnożyć przykłady - Shadowrun Returns i Realms Of Arkania to tylko kolejne zawody - niestety - tak jak kiedyś upadły przygodówki i bawią się w nie już tylko Niemcy, tak upadają RPGi - w końcu wyjdzie, że takie Final Fantasy ma 10x więcej treści i złożoności niż byle jakie "zachodnie" RPG
@tomkaz - właśnie, że to grafika jest przeszkodą dla stworzenia dobrego rpg-a, zamiast tworzyć świetny system rozwoju postaci, świat, fabułę, scenariusz twórcy ze względu na ułomność graczy, którzy wymagają tego, co jest trzeciorzędną sprawą w rpg-u czyli żeby grafika była jak w fps-ie, tracą czas na bzdury (grafikę) zamiast olać ją i stworzyć świetną grę. Wygląd Shadowruna jest aż nadto dobry, żeby dla prawdziwych fanów rpg nie stanowić przeszkody, a zachęte. A dzieci i młodzież niech idzie grać w te swoje fps-y żeby się ślinić i zachwycać byle szajsem, ale z ładną oprawą.
Od ilu lat jest ta gra +12, czy +16?
Grafika jest mało istotna ale niestety walka na filmikach prezentuje się wyjątkowo biednie. Muzyka mi się nie podoba. Poczekam aż ukarzą się recenzje lub gra pojawi się na wyprzedażach i wtedy samemu sprawdzę.
To nie plotki. Gra jest bublem, który w tej chwili nie nadaje się do grania. Twórcy przepraszają (choć opornie, czasem zwalając winę na rzeczy, które nikogo z klientów nie powinny obchodzić) i twierdzą, że mieli kłopoty z przygotowaniem patcha na dzień premiery (to jest już kompletnie absurdalne, że w dzisiejszych czasach patch w dniu premiery jest czymś normalnym, bo znaczy to, że gra z założenia wychodzi niedopracowana). Teraz wypuszczają łatki codziennie, próbując doprowadzić to coś do używalności. Może za miesiąc będzie w to można zagrać, jeśli się postarają, bo tymczasem jest trudno.
Twórcom gry powinno dożywotnio zabrać komputery i wysłać ich na galery, tylko do tego się nadają;)
nawet nie strasz .czyli kolejne rpg do kosza? nawet nie myśle żeby to kupować już ostatnio wdupiłem prawie 60 zł na wielki hit legend of dawn -lanie było tak srogie,że do dzisiaj tyłek boli
Jest nadzieja, że naprawdę doprowadzą grę do porządku, bo dzisiaj ma się pojawić już szósta łatka (trzeciego dnia od wydania), czyli serio nad nią pracują. W przeciwieństwie do Legends of Dawn, tutaj na szczęście wiadomo, że gra jest dobra, tylko technicznie niedorobiona maksymalnie.
Nie grałem długo, wiec jedyne co mogę powiedzieć, to iż optymalizacja graficzna nie jest zła. Testowałem na Intel HD 4000, działa płynnie na wyższych, a na GF gtx660 na najwyższych bez najmniejszych zacinek. Inna sprawa, że gra nie wygląda oszołamiając, ale w rpg nie o to chodzi.
a ja właśnie przetestowałem - szkoda na to nawet 10 zł . Szmelc . Szybki i prosty sposób na kasę - nabrać fanów rpg którzy są wygłodniali i rzucą się na wszystko co im podadzą . Pierwszy taki nieetyczny skok na kasę zrobili twórcy legend of dawn teraz ci ....ech ten jeb.ny kryzys mógłby się już skończyć
Pograł i odinstalowuję. Do czasu porządnego patcha. Na planszy walki, grać się nie da. Bug na bugu.
taka chałtura ...no nie mogę odpuścić .....kurwa wasza mać . Nigdy w tym środowisku to się nie zdarzało
Poczekajmy, może coś jeszcze z tego będzie. Mam nadzieję. Ta podobno umiera ostatnia.
Pomimo kolejnych patchy gra nadal nie nadaje się do grania. Pełno bugów, mnóstwo niemieckich tekstów (albo ich całkowity brak), walka na planszy, gdzie postacie się blokują, wyglądają jakby chodziły w powietrzu, masakryczne długi czas rozgrywki. Nie dodano żadnych praktycznie usprawnień, chcąc sprzedać kilka rzeczy tego samego typu, musimy to robić osobno, do tego wspólne okno przedmiotów, nie wiadomo czyje rzeczy sprzedajemy, widać na raz tylko niewielką cześć tego co mamy przy sobie albo co możemy kupić i za każdym razem czeka nas mozolne przesuwanie paska z oknami przedmiotów. Grafika koszmar, pomimo zmniejszenia rozdzielczości i jakości na moim lapku z i7, 8GBRAMu i GTX570M mocno przycina na otwartym terenie...
ZDECYDOWANIE NIE POLECAM i na pewno nie skusze się na następne zapowiedziane części. Wielka szkoda, bo naprawdę miałem nadzieje na wielki powrót znakomitej gry....
ja .... nie mogłem uwierzyć dopóki nie uruchomiłem gry - dźwięk tragiczny (no na amigę pasuję) , na moim i7 16 gb ram gra ścina (WYPADAŁOBY SIĘ NIE OBRACAĆ ZA CZĘSTO) , grafika brzydka jak z parodii , do walki nawet nie doszedłem tak się wkurzyłem . Ponadto gdzie te realia???? co chwile leży jakaż kałuża wody, a nie było burzy ani nie ma do niej dopływu , co chwile jakaś tawerna ale w środku jest zupełnie tak samo NUDNO! wychodzę za miasto to samo NUDA . ktoś na jakimś forum napisał :drugi skyrim? czy cię powaliło człowieku? Skyrim to przy tym cud techniki i myśli technologicznej
Jednak Dungeon Lords nie był taki zły...
Widzę @tomzkat, że poważnie się wkurzyłeś :) W sumie Ci się nie dziwię. Ja nic o planach zrobienia tej gry nie słyszałem, a zobaczyłem zapowiedź dwa dni po tym, jak na swoim netbooku zainstalowałem 3cią część starego Realms of Arkania i poczułem się, jakby gwiazdka w tym roku przyszła wcześniej. A tu kicha. Mnie grafika nie przeszkadza, może być nawet kiepska, byleby nie wadziła w grze i podawała wystarczającą ilość informacji - w tego typu grach ja i tak stawiam na swoją wyobraźnię, bo gra komputerowa nie wykreuje mi żywego świata póki co. Nawet weźmy Skyrim: niby wszystko fajnie, ale przez to, że grę obserwujesz oczami bohatera, wychodzą sztuczności- postaci są martwe i bez życia. Jak w pierwszym Falloucie w barze stali po kątach npc rozdający questy, to mi to nie przeszkadzało, ale jak to widzę w pełnym 3d, oczami bohatera, to mnie razi sztuczność. W tym przypadku, moim zdaniem, skoro robili remake, to powinni zastosować system jak w Legend of Grimrock, czyli naprawdę przerobić grę 1:1. Wtedy wiele rzeczy, które mogą razić w pełnym, swobodnym trójwymiarze, stałoby się bardziej umowne i łatwiej byłoby je przełknąć - jak te beznadziejne modele postaci, a nawet bardziej ich beznadziejną animację na przykład.
a pewnie ,ze się wkurzyłem bo jestem od małego wielkim fanatykiem rpg i w ostatnim czasie straciłem pieniądze na produkcję ,które powinny być zakazane nawet jako spam . I do tych produkcji należy ta gra - wprowadzili tyle statystyk ,że można się posrać a założę się ,ze nie ma to większego znaczenia dla rozgrywki - najdłuższą część gry spędziłem na rozwijaniu umiejętności , które nic mi nie mówią w tej fazie gry ... po cholerę tak oszukiwać ludzi - proste dla kasy , panicku dla kasy !My cię okradniemy HEY!
tomzkat --> akurat co do ilości umiejętności i statystyk, tak właśnie wyglądała oryginalna gra, tutaj nic się nie zmieniło. Zresztą jest to jedna z wielu rzeczy, która jest w tej grze ważna, tyle tylko, ze brakuje dobrej instrukcji, co kiedy i dlaczego się przydaje... Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze nie wprowadzono usprawnień jakie wyewoluowaly w ciągu ponad 20 lat, od kiedy powstała RoA, zabugowano ja w sposób wręcz niewiarygodny i zrobiono z niej obrzydliwego gniota (bo jak mogłaby wyglądać daje nam przykład LoG)...
Gra słaba za mala kase jak dla mnie krótko robiona . Zeby była cała jak niektóre elementy to by bylo cudna a tak to 1/100 dobrej gry :D dziwna gra .
O wow, na niemieckim Amazonie pojawiła się przedsprzedaż wersji na X360, PS3 oraz... wersja Gold
CO
DO
WUJA?
To teraz dopiero będzie działać? Nie mam pytań...
Czuję się zawiedziony jako wielki fan RPG. Grałem w starej trylogia Realms of Arkania, było piękne i niezapomniane, ale za to ma poważne wady - strasznie skomplikowany i jeden zły wybór w dialogi, a stracisz możliwości ukończenia wątek główny i nie będziesz to wiedział. Ale mimo wszystko, to była ciekawa i niezapomniana przygoda z dużą dawka grywalności.
A „remake” jest po prostu KPINA I ZERO SZACUNKU DLA LEGENDARNE REALMS OF ARKANIA!!! (facepalm) Nawet nowa okładka pudełkowa jest mniej klimatyczny od pierwotna okładka z roku 1992! NIE POLECAM!
Zdecydowanie lepiej zagrajcie w stare, dobre trylogii Realms of Arkania sprzed latach od tak nieudana remake.
Niestety, remake w HD to porażka. Optymalizacja tytułu powala na kolana.
Jestem wielkim fanem cyklu RoA. Ostatnio kupiłem sobie w końcu wersję HD (bo była w promocji ;) żeby przekonać się samemu co jest warta. Powiem tak - nie sugerujcie się powyższymi postami i videorecenzjami bo - choć pewnie były jak najbardziej prawdziwe - aktualnie gra w wersji 1.36 prezentuje się zupełnie inaczej: jest stabilna, bez bugów a tekstury chyba całkowicie wymieniono. Grafika jest taka jaka jest - nie powala i nie razi, ale dla fana crpg nie jest to przecież najważniejsza. W stosunku do oryginału twórcom należą się przede wszystkim duże pochwały za poprawki i ulepszenia kilku aspektów mechaniki gry np. zbalansowanie walki wręcz i na odległość, bardziej rozbudowane magiczne przedmioty (cechy i historia), co prawda nieco mniej umiejętności i czarów, ale większa ich użyteczność (fobii też), nowy archetyp - skald, pogaduszki drużyny przy ognisku, więcej rytuałów (kryształowa kula, obsydianowy sztylet), whirlweed nie przywraca już LP bezpośrednio, i kilka jeszcze innych dobrych moim zdaniem zmian. Dodatkowo dostajemy jeden płatny i dwa darmowe DLC. Co do samej już gry to dwa jeszcze spostrzeżenia. Co prawda standarty co do jakości questów znacznie się w ciągu tylu lat zmieniły i dziś mogą się one wydawać nieco archaiczne, ale nie psuje to ogólnego odbioru gry (przynajmniej mi). Cały cykl RoA a szczególnie jego pierwsza część jest dla mnie niedoścignionym od lat wzorem mechaniki crpg jak najbardziej zbliżonej do klasycznych papierowych gier fabularnych - tutaj mamy możliwość wykonywania niesamowicie dużej ilości czynności do wykonania i to nie chodzi mi o takie związane bezpośrednio z walką, ale raczej takie survivalowe czy też socjologiczne. Sama rozgrywka w części fabularnej niezmiennie opiera się na wyskakujących "ramkach" w których narrator (czy też w zasadzie Mistrz Gry jak kto woli) mówi nam co się aktualnie dzieje częstokroć w oparciu o testy naszych statystyk. Podsumowując - dla mnie zdecydowanie remake jak najbardziej na plus. Już czekam niecierpliwie na Star Trail HD ;) Fani oryginału, którzy zrazili się do HD - naprawdę spróbujcie dać tej grze drugą szansę, bo jest już nieźle. A jeżeli ktoś jest fanem raczej rpg w stylu a la Skyrim to faktycznie lepiej niech sobie odpuści...