Najciekawsze materiały do: Banished
Banished - poradnik do gry
poradnik do gry20 maja 2014
Poradnik do gry Banished skupia się na przedstawieniu podstaw rozgrywki oraz jej interfejsu i mechaniki. Opracowanie zawiera liczne porady, a także listę budynków i osiągnięć (wraz z opisami). Opisany został również proces produkcji żywności i pory roku.
Recenzja gry Banished, czyli The Settlers w skali mikro
recenzja gry26 lutego 2014
Światowa premiera 18 lutego 2014. Średniowieczna walka o przetrwanie – ten opis pasuje raczej do efektownej gry akcji osadzonej przed wiekami, tymczasem walka o życie i śmierć to motyw przewodni Banished: bardzo ciekawej strategii ekonomicznej.
Małe ale WIELKIE - przegląd gier zajmujących mniej niż 1 GB
wiadomość24 grudnia 2021
Macie za mało miejsca na dysku? Oto kilka gier, które nie zajmują nawet 1 GB, a zapewnią zabawę na wiele godzin.
Banished - udostępniono narzędzia moderskie
wiadomość27 sierpnia 2014
Banished, niezależna gra strategiczno-ekonomiczna wydana w lutym bieżącego roku, otrzymała nową funkcjonalność - studio Shining Rock Software wypuściło zestaw narzędzi moderskich.
Banished – moje własne simsy. Recenzja strategii ekonomicznej
wiadomość24 lutego 2014
O strategii ekonomicznej, która porwała moje serce zanim jeszcze miałem w ogóle okazję w nią zagrać. I zakochałem się jeszcze mocniej, gdy pierwszy raz poprowadziłem moją własną mieścinę.
- DayZ pokonane przez Banished. Top 10 Steam (16 - 22 lutego) 2014.02.24
- Banished dostępne na Steamie i GOG.com 2014.02.19
- Banished - strategia ekonomiczna o walce z bezwzględną naturą zadebiutuje 18 lutego 2014.01.10
- Flesz (26 kwietnia 2013) – The Bureau: XCOM Declassified, Banished, Metro: Last Light. 2013.04.26
- Banished - nowy filmik ze strategii ekonomicznej o osadnikach walczących z bezwzględną naturą 2013.04.26
- Sztuka survivalu w cyfrowym świecie 2014.01.15
Najlepsze city buildery, w których zbudujesz miasta i osady swoich marzeń
artykuł23 maja 2024
Strategie o budowaniu miast, czyli tak zwane city buildery cieszą się zainteresowaniem wśród coraz większej liczby graczy i mogą pochwalić się naprawdę niezłą reprezentacją w świecie gier wideo. Te pozycje polecamy szczególnie.
- Najlepsze gry o budowaniu miast - redakcyjne top 10 city builderów
- Gry na słabego laptopa – w co grać na starym kompie?
- Gry na słabego laptopa – w co grać na starym kompie?
- Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę
- Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę
Może ktoś nie wie ale ta gra została zrobiona przez 1 osobę więc nie patrzcie na ta grę jak na pracę 100 osobowej ekipy.
Jedyne rozsądne opcje to prędkość x5 i x10. Od tego jest pauza pod spacją by często z niej korzystać i w tym trybie zajmować się budowaniem, analizą terenu, planowaniem, czytaniem statystyk.. Przy maksymalnej prędkości o wiele przyjemniej obserwuje się postępy.
Nie wyobrażam sobie gry przy domyślnej szybkości. Dobra rzecz ale co najwyżej nagrywania filmów z rozgrywki pod komentarz.
Nie wie czy to bug czy tak ma być, ale mam następującą sytuację. Ostatnio miałem trochę problemów z jedzeniem. Niektórym osobom w wiosce wyświetlały się ikonki że są głodne. Osoby te idą na targowisko i mimo że jest tam jedzenie nie biorą go. Później przejdą jeszcze parę metrów i zgon z głodu. Fakt że miałem mało zapasów żywności ale cały czas te kilkaset sztuk było na targowisku albo w magazynie. Ktoś wie czemu tak się dzieje?
musisz miec skladowiska ulokowane w roznych miejscach w miescie, wazne jest tez by nie kuc kamienia w kolko tylko dac odpoczywac po pracy.
Grę zainstalowałęm z czystej ciekawości, poziom średni, przeczytałem kilka poradników i jazda. Na początku wydawało mi się, że gra jest łatwa, do szybkiego przyrostu żarcia wystarczą chatki zbieraczy, łowców, leśniczówki by drzew było dużo. Pozostałe budynki to wiadomo, jak rośnie liczba mieszkańców to dodajemy po jednym co jakiś czas. Później zacząłem się bawić w farmy, sady, zagrody z bydłem (jak już je kupiłem od handlarza). Przez prawie cały czas miałem wszystkiego pod dostatkiem, między 100 a 700 osób całej populacji miałem prawie non stop powyżej 10000 żarcia, 3000 drewna, powyżej 300 narzędzi i ubrań. Bywało, że kończyło się drewno na opał z zastraszającym tempie, ale nie dobiło do zera, przy ok 700 mieszkańców, raz żarcie mi spadło do 1800 zapasów, ale szybko się odkuło do poziomu 25000 tyś. (dobudowałem zbieraczy, przydzieliłem więcej osób do farm).
Niestety w pewnym momencie zaczęły mnie irytować dziwne błędy w grze. Pole uprawne na końcu zbiorów potrafi się zablokować, bo jakiś farmer zostawi na nim kubeł/pojemnik z tym co tam rosło i w efekcie w następnym roku nikt tego pola nie chce zacząć siać, bo leży ten cholerny kubeł. Był moment, że zablokowało mi połowę pól i wtedy żarcie drastycznie spadało do niskiego poziomu. W końcu w kolejnym roku ktoś zabierał ten kubeł i pole działało znów. Farmerzy, w zimie nie uprawiają pól, ale coś muszą robić, więc są traktowani jako zwykli pracownicy i wtedy automatycznie sami kują np kamień lub żelazo, które wcześniej zaznaczyłem do wyzbierania. Efekt tego jest taki, że pielgrzymki farmerów z końca mapy szły do zbierania kamienia na drugim końcu mapy, po drodze robiąc się głodni i wyziębieni, a potem po wyzbieraniu wracali do swoich domów z powrotem i umierali z głodu i wyziębienia, mimo dużych zapasów wszystkiego..... Dodam, że starałem się zawsze budować domy obok miejsc pracy. Dość powiedziałem sobie, kiedy przy populacji ok. 800 osób, pewnej zimy około 45 farmerów wracało ze zbierania kamienia i nagle zrobiło im się zimno i byli głodni, za cel ratunku obrali dobie wszyscy JEDEN dom na końcu mapy, a nie swoje w których mieli wszystkiego pod dostatkiem. Umarło ich ok 30, bo nie zdążyli....
Gra nawet wciąga, ale jest sporo błędów, które trzeba naprawić, ja już raczej sobie daruję...
Świetna gra! Trzeba nieźle pogłówkować, aby mieszkańcy przeżyli kilka lat. Mimo, że nie jest jakoś super dopracowana to i tak bije na głowę setlersów.
Ta gra spowodowała u mnie ogromny smutek :P Jest całkiem dobra, fajna tematyka, dawno nie było takiej gry. No i dzieło tylko jednego człowieka! Choć ekonomia rzeczywiście nie jest jakoś bardzo rozbudowana, to da się ją przegryźć.
Ale tę grę zabija dla mnie jedno: jej bezcelowość. Nie ma tutaj żadnych etapów rozwoju, osiągnięć, ulepszeń, drzewek technologicznych. Parę „Achievmentów”, jakie można zdobyć, nie naprawi tego. Ta gra to po prostu bezcelowa rozbudowa nie mająca końca.
Być może kiedyś pojawi się sequel, który poprawi ten aspekt. A póki co ocena 7.0, bo gra jest całkiem przyjemna i wciąga na jakiś czas.
Mam problem z instalacją. Na Xp pojawia się komunikat: "Ten pakiet instalacyjny nie może być zainstalowany przez usługę instalatora Windows. Musisz zainstalować wersję dodatku SP z nowszą wersją usługi instalatora Windows" . Mam SP3 domyślnie i zainstalowałem wszystkie frameworki od 1.0 do 4.0. Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Zapowiadało się świetnie ,ale okazało się być to mini gierką na bazie gospodarki z twierdzy 2. Na dodatek nic się nie da normalnie wybudować :) Mimo tego że masz surowce i ludzi zdolnych do pracy to budynki budują się do 52% bądź do 62% i wszystko stoi w miejscu :) ŻENADA :) Aktualnie nie pozostaje nic innego jak kickass i torrent z SETTLERS 7 dożylnie :) W dodatku tamtego gówna nawet nie ma po polsku ,a jedynie poradnik w pdf :D ( brawo, wychodź z gry co 10 sekund, by zobaczyć co do czego służy).
Panie i panowie... Wystarczy tylko popatrzeć co robią ludzie wyznaczeni do zbudowania budynku czy robienia czegoś tam. Nie trzeba im dawać odpoczynku. Sami sobie idą na "idling". Chodzą również do "herbalista", po jedzenie, pobrać surowce i narzędzia... Dlatego budowa nagle utyka w 75% i nie chce ruszyć dalej... Z jedzeniem, czasem idą z pracy, biorą jedzenie z targowiska i ikona głodnego znika, a czasem gość musi zanieść jedzenie do domu żeby ikona znikła. Może to bug, a może jest jeszcze jakaś inna reguła.Takie zawieszenie budowy może trwać nawet dwa lata. Szlag mnie wtedy trafia, ale nie ma wyjścia. Można , jeśli jest więcej laborerów, usunąć tych ludzi jako odpowiedzialnych za wykonanie tej pracy i wstawić innych. Jeśli nie masz więcej laborerów to nic nie da.
Po wgraniu kilku modów gra znowu mnie wciągnęła. Jest już dostępnych kilka nowych budynków, które urozmaicają grę (pasieka, piekarnia, młyn), nowe uprawy, mapy. Jeśli ktoś nie ogarnia angielskiego w grze to powstało też całkiem dobre spolszczenie.
A gdzie masz to spolszczenie? Bo tam gdzie mody nie mogę znaleźć. A MILEJ by mi się grało ze spolszczonym produktem.
A gdzie..
Jak w to można grać...
Mam 2 domy co głodują, w magazynie 200 żywności to Ci głodujący nie idą brać tylko biorą ci co mają w domach pełno jedzenia
Bardzo przyjemna gra, przydatna jak się nie ma w domu akwarium;) Tyle, że strategiczna, co widzę wpływa na jej ocenę. Ci którzy nie umieją myśleć strategicznie, krytykują grę strategiczną za to, że za dużo w niej strategii... a to naprawdę dość łatwa i przyjemna gra strategiczna... ale nie mówcie im tego, bo się wkurzą;) Dziwi mnie jedynie, że tak wiele... wiele gier nie jest wydawanych w naszym kraju. To już jakiś standard? Bo każde g...wno, doczekało się u nas premiery. Może ktoś zakłada, że inteligentni poradzą sobie z obcym językiem, a głupi i tak sięgną jedynie po produkcje na swoim poziomie(?). Nie wiem, ale zgadzam się, że i tak przyjemniej gra się w ojczystym języku.
Jak dla mnie gra potrzebuję tylko większego rozwinięcia tematu - na przykład więcej budynków. Ale start fantastyczny!
Smoke7 - Trzeba mierzyć siły na zamiary :) i pamiętać ze nawet w tej grze wieśniaki musza odpoczywać ;)
mi wszytko budują bez problemów, oczywiście z czasem zostawiają robotę na jakiś czas (Ewentualnie budują to, co wymaga mniej roboty ), ale zawsze kończą całość, lecz jeśli chodzi o żywność to jestem w tej sprawie stracony, ale gierka spełnia moje oczekiwania :)
Mało wazy, Nie ma kosmicznych wymagań ogółem 15/10 :D
Gra jest bardzo denerwująca i dosyc szybko irytuje bo zachodzi w niej nagle wiele nielogicznych procesów na które nie mozna zaradzić. Głównie denerwuje mnie sprawa z jedzeniem.... jego produkcją oraz głodowaniem mieszkańców. Mam dosyć małą społecznośc ok 40-50 ludzi produkcję żywności bardzo rozwiniętą (hodowla bydła, owiec, ryby, rolnictwo i mysliwi) co pozwala mi nawet jedzeniem handlować bo mam jego spory nadmiar. Nagle nadchodzi taki moment w grze że produkcja staje dosłownie wszystko i ratunkiem sa chatki zbieraczy co i tak nie odwróci tego że w ciągu kilkunastu min umiera mi z głodu połowa społeczności Rozumiem że jakas plaga się może czasem zrobić ale nie ma czegoś takiego po prostu magazyn i rynek nagle stają się puste mimo ciągłej produkcji nic nie przybywa. Dodatkowo jest jeszcze bardziej denerwujący moment (trafiło mi się juz pare razy) .... w magazynach jest jedzenie na rynku też a ludzie biegają głodni i nagle seryjnie umierają nie idąc po pokarm, mozna klikać co się chce zmieniać im zadania ale nic to nie daje. I tym sposobem z populacji 50 osobowej nagle zostaje ci 7-8 osób pełne magazyny rozwinięta osada tylko nie ma komu robić i w zasadzie też jest po grze. Jak ktoś jest cierpliwy, wyrozumiał na takie niespodzianki ma też mocne nerwy to grę polecam innym odradzam bo szkoda czasu i nerwów
5/10
Gdyby nie mody było by tylko 3/10
Jak na standardy dzisiejszych gier, Banished jest mało rozwinięty, brakuje co-op multi.
No i nielogiczne zdarzenia nawet w wersji 2.4 ...
Żałosna mało oryginalna gra, już na nokie Settles był lepszy!
Świetny pomysł na grę i tak jak ktoś już pisał potencjał niewykorzystany.
Fakt, że gra ma potencjał, ale wygląda jakby ciągle była to wersja beta:
- skromny zasób budynków,
- nielogiczne zasady produkcji i konsumpcji żywności (skokowe wartości)
- kulejąca mechanika: niezrozumiałe zachowanie mieszkańców, którzy np. oddelegowani do jakiejś pracy szwędają się bez celu po okolicy; dziwna alokacja osadników w budynkach,
Daję 9 za pomysł i potencjał, ale 5 za niewykorzystanie.
Jedna z lepszych gier na nudne wykłady. Fajnie by było gdyby ktoś dorzucił do niej mozliwość grania online
Zainteresowała mnie ta gra i postanowiłem sprawdzić, ale kompletnie rozwala mnie logika... Bardzo się staram, no ale po prostu nie potrafię zrozumieć JAK do jasnej ciasnej wioska rybacka umiera z głodu!? 20 ludzi z czego 16 rybaków i wioska pada z głodu? Zrozumiałbym choroby, katastrofy, zamarznięcia i absolutnie wszystko inne, ale głód... Jest w wiosce kowal więc narzędzia (wędki?) są. Pytam jak i dlaczego z głodu? A już największym absurdem jest śmierć kogoś kto w ekwipunku(zapasach) miał jedzenie?
Poradniki mnie nie interesują bo co to za gra w otwartym survivalowym świecie jeśli jest tylko jedna liniowość przetrwania? Powinno być przynajmniej kilka możliwości.
PS. Przyznaje się iż ogrywam pirata BO NIE kupuje kota w worku. Jeśli to jest jakieś antypirackie zabezpieczenie to chce jasną informacje w stylu: Jak kupisz pełną wersje to ludzie nie będą Ci umierać po roku/dwóch z głodu.
Gra jest super, chciałbym żeby powstało coś bardziej rozwiniętego :)