Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 stycznia 2014, 12:04

autor: Adrian Werner

Banished - strategia ekonomiczna o walce z bezwzględną naturą zadebiutuje 18 lutego

Studio Shining Rock Software poinformowało, że strategia ekonomiczna Banished zadebiutuje 18 lutego. W grze spróbujemy utrzymać przy życiu grupę osadników walczących o przetrwanie w niegościnnej krainie.

Prace nad strategią ekonomiczną Banished dobiegają powoli końca. Studio Shining Rock Software poinformowało właśnie, że gra trafi do sprzedaży 18 lutego. Produkcja powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i będzie ją można kupić w serwisie Steam oraz bezpośrednio od dewelopera.

  1. Banished – oficjalna strona gry

Grę można w dużym uproszczeniu opisać jako bardziej bezwzględną wersję takich serii jak The Settlers czy Anno. Obejmiemy dowództwo nad niewielką grupą osadników wypędzonych z rodzimych stron i naszym zadaniem będzie utrzymanie ich przy życiu oraz umożliwienie im stworzenia samowystarczalnej społeczności. Zajmiemy się tradycyjnie gromadzeniem surowców, konstrukcją budynków, wytwarzaniem dóbr oraz handlem. W przeciwieństwie do większości gier tego typu, w Banished każdy błąd będzie jednak bezlitośnie karany i jego skutkiem najczęściej okażą się masowe zgony podwładnych.

Banished - strategia ekonomiczna o walce z bezwzględną naturą zadebiutuje 18 lutego - ilustracja #1

Największym wyzwaniem mają być zimy. Aby je przeżyć potrzebne będą ciepłe ubrania, odpowiednio zabezpieczone domy i duże zapasy drewna na opał. Jeśli jednak przesadzimy z wycinką okolicznych lasów, to opuści je zwierzyna, co z kolei drastycznie ograniczy skuteczność naszych myśliwych. Zbyt intensywne rolnictwo wyjałowi ziemię, a zbyt duża ilość rybaków sprawi, że jeziora i rzeki staną się puste.

Głównym surowcem w Banished będą ludzie i konieczne ma być zadbanie o ich potrzeby oraz zapewnienie im dobrych warunków do założenia rodziny, gdyż każdy osadnik z czasem umrze ze starości. Do wioski ściągać też będą uchodźcy. Ich przygarnięcie wzmocni nasze szeregi, ale nieść też będzie ryzyko zarażenia mieszkańców różnymi chorobami. Populację wioski solidnie przetrzebią również klęski nieurodzaju, powodzie, pożary oraz susze.

Wszystko to sprawi, że utrzymanie podwładnych przy życiu będzie niezwykle trudnym zadaniem, wymagającym znalezienia idealnej równowagi w każdym aspekcie zabawy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej