Najciekawsze materiały do: Jon Shafer's At the Gates
At the Gates – turowa strategia 4X projektanta Civilization V pojawi się w styczniu
wiadomość11 grudnia 2018
Po wielu latach pracy, do posiadaczy pecetów trafi wreszcie pełna wersja nowej strategii 4X, która zatytułowana została Jon Shafer's At the Gates. Za produkcję tytułu, przenoszącego nas w czasy upadku Imperium Rzymskiego, odpowiada główny projektant przebojowego Sid Meier’s Civilization V.
Projektant Civilization V dołącza do Paradox Interactive. Co dalej z At the Gates?
wiadomość13 maja 2017
Jon Shafer, główny projektant gry Sid Meier's Civilization V, dołączył do wewnętrznego studia firmy Paradox Interactive. Mimo tego ma nadal pracować nad swoim wcześniejszym projektem, strategią At the Gates.
Sukcesy At the Gates, The 90's Arcade Racer i Fortis Rex - Przegląd Kickstarterów (11/02/2013)
wiadomość11 lutego 2013
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów piszemy m.in. o sukcesach At the Gates, The 90's Arcade Racer i Fortis Rex: Rise Of The King oraz startach zbiórek na takie tytuły jak Dreamfall Chapters, Death Inc., czy będącą duchowym spadkobiercom serii Commander Keen platformówkę Secret Spaceship Club.
Gry stycznia 2019 – najciekawsze premiery i konkurs
artykuł31 grudnia 2018
W styczniu na rynku w końcu pojawi się świetnie zapowiadający się remake Resident Evil 2. Zagramy także w wyczekiwaną latami trzecią odsłonę Kingdom Hearts, szóste Tropico oraz siódme Ace Combat.
Czy gra będzie dostępna tylko w wersji cyfrowej na steamie? Będzie spolszczona czy też nie?
Jak na razie mogę napisać, że jest wciągająca, ale spodziewałem się mimo wszystko czegoś lepszego. Mocno ograniczone możliwości rozwojowe, przynajmniej w early game. Najbliżej jej chyba do Thea: the Awakening, ale tamta zdecydowanie lepiej się prezentuje. Tutaj z kolei mamy zorganizowanych przeciwników. Może w mid lub late game pokaże się z lepszej strony.
Z tymi wyczerpanymi surowcami to nie jest tak do końca jak w opisie. Po zbudowaniu budynku z kamienia surowce są nieskończone. Dotyczy to wszystkich rodzajów produkcji: plantacje, farmy, kopalnie itd.
Plusy:
+ Całkiem sporo technologii (chociaż większość można zignorować).
+ Ciekawa mechanika rozgrywki. Każdą z populacji można wyszkolić w danej profesji, których jest bardzo dużo (mi. zbieracze owoców, farmerzy, rybacy, wojownicy, górnicy itd.). populacje zdobywają doświadczenie zwiększając wydajność. Civka może się schować.
+ Fajne efekty pogodowe. Civka może się schować.
+ Wojna potrafi być bardzo kosztowna. Tak powinno być w każdej grze tego typu.
Minusy:
- Gra na jedną dłuższą rozgrywkę. Później nudy.
- Tryb sieciowy mógłby zmienić powyższy minus ale twórcy stwierdzili, że gra go nie potrzebuje. Byli w błędzie.
- Brak dyplomacji. Ot "Wypowiedz wojnę" lub "Bądźmy sojusznikami". Wsio. Nawet Civ 5 jest bardziej rozbudowany.
- Surowce wcale nie są niewyczerpalne. Z budynkiem z kamienia są niekończone. Obrobiony kamień można dość szybko zdobyć.
- Karawany (sprzedawcy zasobów) ułatwiają grę. Po jaką cholerę mam wypowiadać wojnę o żelazo czy kamień skoro mogę je kupić za pieniądze? Taniej, skuteczniej, prościej...
Nie mam zamiaru więcej w to grać. Szybko nuży. Mimo iż uważam, że Civilization 5 jest najbardziej "upośledzoną" grą serii, to i tak jest bardziej ciekawa niż Jon Shafer's At the Gates. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę tylko rozgrywkę z debilnym AI z Civ5\6.
Szkoda.