Najciekawsze materiały do: Gloria Victis
Wkrótce 11-letnia polska gra MMO przestanie istnieć, twórcy kończą działalność
wiadomość1 września 2023
Polskie studio Black Eye Games wkrótce przestanie istnieć. Oznacza to, że rozwijany przez nie MMORPG, Gloria Victis, również kończy swój żywot. Twórcy zaprosili fanów na finałowy sezon w grze.
Po blisko 7 latach polski MMORPG Gloria Victis opuści wczesny dostęp Steam [Aktualizacja: premiera]
wiadomość27 stycznia 2023
Po kilkunastu latach (w tym prawie 7 we Wczesnym dostępie Steama), polska gra MMO Gloria Victis wreszcie zadebiutuje w pełnej wersji na PC.
Nowości na Steam. W tym tygodniu czeka nas jedna z najważniejszych premier roku
wiadomość6 lutego 2023
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Hogwarts Legacy, Yggdra Union, Gloria Victis czy Midnight Scenes: From the Woods.
- Black Desert zarobił już ponad 300 milionów dolarów – Wieści MMO (17/09/2017) 2017.09.17
- Rewolucja w Marvel Heroes i ataki DDoS na Tibię – Wieści MMO (24/01/2017) 2017.01.24
- Gloria Victis - polskie MMORPG zadebiutuje dziś w Steam Early Access 2016.06.08
- Przegląd MMO (04/02/2015) – m.in. Black Desert, DC Universe Online, Guild Wars 2 2015.02.04
- Przegląd MMO (23/02/2014) – m.in. ArcheAge, Gloria Victis, World of Warcraft: Warlords of Draenor 2014.02.23
- Przegląd MMO (15/02/2014) – m.in. ArcheAge, Guild Wars 2, The Elder Scrolls Online 2014.02.15
- Co nowego w Royal Quest, The Elder Scrolls Online i World of Warcraft - Przegląd MMO (9/02/2014) 2014.02.09
Wspominamy gry MMORPG, które podbiły serca polskich graczy
artykuł11 października 2020
Nie tylko Twierdza czy Gothic są popularne w kraju nad Wisłą. Polskę udało się również podbić kilku tytułom sieciowym, które cieszą się u nas ogromną popularnością, a niekoniecznie są tak chwalone w innych zakątkach globu – i nie chodzi tylko o Tibię!
a ja powiem tak o grze już słyszałem przed naszym euro strzelam że 2010-2011 gra dalej jest w alpha ,koncept jest fajny i kibicowałem mu ale gra niema racji bytu już dzisiaj grafika jeszcze ujdzie ale to drewniane sterowanie już nie ,wiec jeżeli jest mowa o grze która ma przyciągnąć tysiące niestety ale o ile ona w ogóle wyjdzie w oficjalnym wydaniu w co wątpię to po pół roku będzie miała nie więcej niż 200 graczy no chyba że fabularnie pozamiata ale niewierze w to ...
Zanim cokolwiek kupisz warto sprawdzić czy w ogóle pójdzie, bo wymagania ma całkiem całkiem ciekawe. Warto wspomnieć że potrzebny jest win 64 no chyba, że ktoś odpalił na win 32.
Cena na cdp.pl 35 zł śmiech na sali z ciekawości nawet zakupić .
Jeszcze nie widziałam historycznej gry MMORPG, której akcja dzieje się w średniowieczu (przeważnie są to gry fantasy z krasnoludami, elfami) - zapowiada się ciekawie, można kupić.
Tylko ta grafa słaba na screenach, jak na te 4 RAM powinna wyglądać lepiej. Np. gra Alan Wake jest z 2014, wymaga 4 RAM i procesora dwurdzeniowego, a postacie wyglądają tam prawie jak żywe - natomiast tutaj gra z 2016, RAM 4 GB i procesor i-5, a grafika jakby z 2010 czy z 2011. Słabiutko. Teraz to robią takie gry (np. Mirror's Edge Catalist), gdzie postaci w grze nie odróżnisz od żywych - natomiast tutaj widać, że to tylko grafika komputerowa.
W Risen 2 była taka grafa, z tym, że gra była z 2009, a nie z 2016...
Wgniatacie Glorię w podłogę , nie wiedząc nic o jej początkach i trudach, dwójki Polaków którzy robią tą grę od dawna.
Gra ma soczyście Gothicowo-Warbandowe podłoże , osadzone w realiach średniowiecza bez magii :]. Gra obecnie jest w fazie budowy wspólnie z graczami : , dzięki temu gra cały czas nabiera smaczku i całkiem dobrego rozpędu , od startu na steam-ie (załoga+). To też ciągnie za sobą jeszcze braki np. optymalizacji .. cóż trzeba zacisnąć zęby i dalej wspierać Polskie pomysły : Wiedźmina 1 też w 1 dzień nie napisano i nie za takie pieniądze jak Glorię.
"Wiedźmin pochłonął 19.1 mln złotych" dobrze jak gloria pochłonęła 200 tyś.
Irytują mnie takie projekty. Zamiast najpierw stworzyć jakąś wciągającą lecz prostą grę i rozbudować studio to twórcy od razu rzucają się na głęboką wodę i tworzą ambitne gry, które ich przerastają i umierają po miesiącu lub nawet nie mają okazji się narodzić.
Śledzę Glorie Victis od jakiegoś czasu, bardzo liczę na tą produkcje, ma potencjał, do tego jest to gra Polskiego studia. Jak wprowadza umiejętności aktywne (na razie dostępne są tylko pasywne) może kupię wczesny dostęp. Mogliby dać paski życia przeciwników NPC, albo wprowadzić określenia stanu zdrowia, jak ma to miejsce w przypadku graczy.
[link] koleś Raxle z yt robi codziennie live z gry i rozdaje darmowe klucze.
Jakby ktoś był zainteresowany to tutaj są ciekawe, tematyczne materiały Skunera z Glorii Victis po Polsku :)
[link]
Dla mnie najgorsza jest animacja postaci. To mnie niestety odrzuca. Grę kupiłem w ramach wsparcia.
Ktoś mógłby napisać jak wygląda system rozwoju postaci? Czy oprócz umiejętności są także atrybuty oraz jak wyglądają umiejętności (są to tylko bonusy czy zdolności, które jakoś widocznie zmieniają oblicze rozgrywki)
Gra Gloria Victis jest w wersji raczej nie w ALFA tylko PRO ALFA. Widać potencjał polskiej gry średniowiecznej, jednakże błędy pojawiają się ze stabilnością i optymalizacją gry. Nieważne jaki serwer się wybierze i jak się go skonfiguruje to i tak po 30 min grania wyrzuca do pulpitu. Kolejnym błędem są NPC którzy na początku gry walczą z powietrzem, a nie z strażnikami. Animacja wrogich NPC powinna być naprawiona. Ostatnim błędem są lokacje questów na mapie, obecnie brak ma mapie questów, które trzeba wykonać w 45 min (PROLOG). GLORIA VICTIS jest jeszcze budowana i ma błędy, ale to wszystko będzie naprawione pytanie tylko kiedy.
UWAGA: BŁĘDY TU OPISANE SĄ W PIERWSZYCH 30 min gry, dalej wyrzuca do pulpitu i trudno mimo lagów sprawdzić więcej. BYĆ MOŻE ŻE MAM PROCESOR AMD FX-8320E i 4 GB KARTĘ GRAFIKI i 32 GB RAM :D
Gra ma w sobie wielki potencjał.
Wyróżnia się z pośród obecnych gier MMO na rynku.
Oczywiscie jest jeszcze wiele niedociągnięć, ale nie należy zapominać, że jest to wersja Alfa. Systematycznie wypuszczane są aktualizacje,
Moja rozgrywka: [link]
Gra zdecydowanie nie skończona, toporna i słaba... ale ma w sobie to coś. System walki wymaga przyzwyczajenia i zdecydowanie nie jest skończony, ale jednak widać, że ma potencjał. Fajne jest to, że w 1 na 1 możesz spokojnie z dużo bardziej doświadczonym przeciwnikiem walczyć ponieważ liczą się umiejętności gracza w większym stopniu niż statystyki. Nie ma gigantycznych znaków zapytania nad postaciami, świat wydaje się nawet wiarygodny. Irytują respawny przeciwników możesz być w środku walki z potężnym przeciwnikiem a tu nagle pojawia się dwóch kolejnych wrogów ... polecam na pewno, ale raczej w jakiejś promocji.
Twórcy chcą zrobić grę, która będzie bardzo zbliżona do realiów średniowiecza, i tyczy się to również sposobu walki, ale niestety jest to bardzo toporne. W przyszłości ta gra ma być za darmo, ale kurde w metinie 2 było więcej dynamiki w walce a do Age of Conan ta gra nawet się nie umywa. Chyba że to dobry sposób na zarabianie kasy, dotacje wpływają a my czasami coś dorzucimy nowego na mapę. I tak to się ciągnie już parę lat.
Uzyskałem wczesny dostęp kupując grę .... trzeba zrozumieć że bez siana .... nic nie da się zrobić, także gracze, gimbaza, oraz inni którzy pieką się że niby FTP ... a steam 19... EU nie dziwcie się ...!!! Tak gra ma niedoróbki jest toporna ale aktualizacje są robione nonstop przykład 11.12.17 , 20.12.17, 23.11.17 ... i wiele innych zamiast narzekać może warto docenić ... że ktoś pracuje w pocie czoła i robi wreszcie grę jakiej nam brakowało ... a której wielkie korpo śmiecie typu blizzard nie chcą nam dać... ps. sami takiej gry byście nie zrobili nawet 1 postaci nawet buta ... dodatkowym argumentem w obronie produkcji jest data pojawienia się .... gra nie upadła do teraz i się rozwija. Pozdrawiam !
Jeśli ktoś wie;
W większości to tylko PvP ?
PvP to daje tutaj sławę i zdobycie części eq przeciwnika?
I czy walka z graczem jest dozwolona od razu w każdym miejscu, czy są może areny do tego ?
Nie podoba mi się kierunek w którym zmierzają aktualizację... Zamiast naprawy tego co już jest tylko rozszerzenia mapy... "Mam złe przeczucia"
Hmmm... Przegrałem trochę w tą grę i powiem Wam, że jak na produkcję stworzoną przez garstkę ludzi, to jest spoko. Martwi mnie jednak toporność walk, słaba optymalizacja (na moim sprzęcie powinna śmigać na ultra bez problemu, a tymczasem z prawie wszystkim na low ciężko o wyciągnięcie 60fps czasami) i parę innych niedoróbek jak przedmioty wiszące w powietrzu itd. Nie wystawię na razie oceny, poczekam jeszcze trochę jak ją udoskonalą.
Gra idzie coraz w lepszą stronę. Twórcy starają się jak mogą, wyszła niedawno fajna aktualizacja poprawiająca całą synchronizację i gra stała się wreszcie (dla mnie) grywalna, więc dopiero teraz odkryłem jej sekrety.
W Glorię Victis można się bardzo fajnie wczuć, szczególnie kiedy grupą zbrojnych niespodziewanie uderzacie na jakiś zamek, a zdezorganizowany wróg w postaci prawdziwych graczy wpada w panikę :D
Gram na dosyc przecietnym laptopie i grafika nawet jako tako wyglada, a to juz w dzisiejszych czasach jest prawie nie spotykane! Gra mi sie ogolnie podoba. Piszą ludzie, ze jest toporna, to ciekawe jakie jest wymachiwanie toporem lub mieczem w pelnej zbroi - toporne wlasnie ;) Gra zmierza w kierunku "realizmu" i nie jest z tym zle wcale, nawet to tworcom wyszlo. Mam przegrane 5h i nie spotkalam jeszcze zywej duszy, gram sobie zwyczajnie jak w swyklego sandboxa po singlu typu Gothic. Jest fajnie, jest po polsku, misje ciekawe, eq fajne, walka mi pasuje. Gre zdecydowanie polecam! PVP bede szukac pozniej jak porzadnie rozwine postac.
Kolejna kasa wydana na kolejny chłam. Grałem już w rożne mmorpg ale ta jest ponad moją cierpliwość. Wkurzający system walki, jakieś dziwaczne odliczanie czasu do odrodzenia postaci i wyjścia z gry. Tylko 14 godzin grania i już niezaliczone dwa zadania mimo, że je wykonywałem po 3 razy wychodząc z gry i wchodząc ponownie. Szkoda czasu i prądu. Nie upiększy dla mnie tej gry nawet to, że jest po polsku. Dajcie znać za 10 lat czy coś poprawili.
Najlepszy Polski MMORPG, ale niestety sporo mu brakuje do potęg takich jak ESO czy GW2.
Mimo to i tak polecam bo jednak czuć ten klimacik średniowiecza, a gra się wyróżnia tym że nie ma tam magii.
Najlepszy Polski MMORPG, ale niestety sporo mu brakuje do potęg takich jak ESO czy GW2.
Mimo to i tak polecam bo jednak czuć ten klimacik średniowiecza, a gra się wyróżnia tym że nie ma tam magii.
O tej grze jest zbyt cicho w growych mediach, szczególnie wśród polskich. Polskie MMORPG rozwijane przez niewielkie studio Indie od ostatniego czasu mocno pchnie projekt do przodu. Gram od Maja tego roku i gra zmieniła się... Nie, ona polepszyła się bardzo. Choć zawartości jako tako wprowadzili niewiele, to od Maja wprowadzili sporo pomniejszych - choć nie tylko - elementów np. rozwinęli działanie koni, mocno poprawiono optymalizację gry, dodali forty, zagospodarowali pewne puste miejsca na mapie oraz pracują nad jej powiększeniem/uzupełnieniem. Pracują nad nowym kodem sieciowym, chcą wprowadzić instancje dla poszczególnych eventów, aby odciążyć główny serwer. Ostatnio rozwijają "Character development" czyli rozwój postaci, coś na wzór Albionu, lecz z znacznie mniejszym grindem z elementem skirimowym, czyli walcząc w danej zbroi, zdobywa się do niego doświadczenie, levelowanie np. danej części pancerze daje niewielkie bonusy jak mniejsze niszczenie się, bądź zwiększona wartość obronna. Sam proces levelowania jest bardzo szybki, więc szybko nowy gracz będzie miał dostęp do top tierowych przedmiotów, choć ich zdobycie już tanie nie jest. Gra regularnie dostaje aktualizacje, devy są mocno aktywni na ich discordzie i można z nimi podyskutować o grze, o mechanikach, o zmianach jakie gracze by chcieli wprowadzić. Ostatnio zrobili czystkę wśród toksycznych weteranów gry i od razu gra - przynajmniej w nacji Sangmar - stała się przyjemniejsza :)
Gra ma swoje bolączki, które są zaniedbywane i nie są naprawiane, lecz wierze, że to dlatego, że chcieli wprowadzić wcześniej wspomniany rozwój postaci nad którym pracowali z dobre 2 miesiące, gdzie w między czasie wprowadzali pomniejsze rzeczy, tygodniowe poprawki błędów oraz hotfixy i to pomimo dwóch katastroficznych rzeczy, jakie to studio spotkało. Najpierw spłonęła serwerownia parę miesięcy temu w której gromadzono pliki z gry, a jakiś czas temu ich biuro zostało zalane. Pomimo tego Ci ludzie regularnie dostarczają aktualizacje do gry <3
Gra jest grywalna i daje sporo frajdy - ja od Maja przegrałem prawie 1200h. Gra wciąga swoim klimat i - bądź co bądź - nie powtarzalnymi bitwami o zamki, których inne gry nie mają. Gra jest mocno społecznościowa, gdzie wraz z ludźmi z Gildii i z nacji próbuj się wynieść swoją nację na piedestał, choć są i Gildie, które negatywnie wpływają na rozwój nacji.
Gra ma wysoki próg wejścia, momentami może być frustrująca dla osób, które nigdy wcześniej nie stawiały na rywalizację z innymi graczami, lecz esencją tej gry są ciągłe bitwy z innymi. Nowy gracz im szybciej dołączy do Gildii tym lepiej. Weterani pomagają nowy. Gloria wymaga pewnego zaangażowania od gracza, wymaga systematyczności i zaparcia aby ciągle się polepszać w walkach PvP.
Mógłbym tak pisać jeszcze długo i jednym z powodów dla którego piszę to wszystko jest to, że tworzę stronę dla początkujących graczy Glorii, strona jest w ciągłym rozwoju, na chwilę obecną są stworzone 34 podstrony o mechanikach występujących w grze, znaleźć można poradniki do klas postaci takich jak Medyk, Tank, Tarczowniki i jeszcze kilka zostanie stworzonych. Zainteresowanych zapraszam tutaj https://gloriavictis-poradniki.cba.pl
a drugi powód to trwająca tydzień przecena o -60% na steam https://store.steampowered.com/app/327070/Gloria_Victis_Medieval_MMORPG/
Do gry dołączają nowi gracze i widać to po gildie w której jestem. W ostatnim czasie przyjęliśmy 7 nowych graczy :D
Jak w GV wygląda kwestia gry nienastawionej na PVP? Zbieractwo, crafting, osiągnięcia, jakieś tam własne domy?
Grafika jak w latach 95 aż się łezka w oku kręci
Wczesny dostęp 9czerwca2016
premiera światowa 7lutego2023
Gra przestanie działać 31października2023
Wieczna beta, nuda, zmarnowany potencjał i pieniążki.