Najciekawsze materiały do: Mount & Blade II: Bannerlord
Gram w Bannerlord i mam do twórców pytanie: co wyście robili przez 10 lat?!
gramy dalej2 kwietnia 2020
Światowa premiera 25 października 2022. Mount and Blade 2 trafił na Steama, to early access, ale jest. Można zapłacić i grać. Ja gram i wiecie co? Bawię się dokładnie tak samo jak w oryginale, przy czym kluczowe słowa to „dokładnie tak samo”. Co oni robili przez te 10 lat?
Mount & Blade II: Bannerlord - ButterLib v.22.9.10
modrozmiar pliku: 2,5 MB
ButterLib to modyfikacja do Mount & Blade II: Bannerlord, opracowana przez BUTR.
- Mount & Blade II: Bannerlord - mod Bannerlord Harmony v.2.3.3.207 - 2 MB
- Mount & Blade II: Bannerlord - mod Europe Campaign Map v.1.2.8.4 - 558,8 MB
- Mount & Blade II: Bannerlord - mod Improved Garrisons v.4.1.2.14 - 201,2 KB
- Mount & Blade II: Bannerlord - mod More Raiding - A Raiding and Mayhem Mod v.2.0.2 - 424,6 KB
- Mount & Blade II: Bannerlord - mod Achievement Un(bloc)ker v.1.0.4 - 376,1 KB
Mount and Blade 2 Bannerlord - poradnik do gry
poradnik do gry31 października 2022
Poradnik do Mount and Blade 2 Bannerlord to kompendium wiedzy na temat tej produkcji, łączącej elementy RPG, gry akcji i strategii. Dowiesz się tutaj, jak wykreować i rozwinąć swoją postać oraz jak walczyć. Nie zabrakło również zestawu najlepszych porad.
Recenzja gry Bannerlord - lepsza piaskownica niż RPG
recenzja gry25 października 2022
Światowa premiera 25 października 2022. Gra Mount & Blade 2: Bannerlord opuściła Early Access, lecz Early Access nie całkiem opuścił dzieło studia TaleWorlds Entertainment. Naprawiono multum rzeczy, a w grze można spędzić setki godzin, ale pełen potencjał tej produkcji pokażą dopiero mody.
Średniowieczna Europa w Bannerlord teraz z Lapończykami
wiadomość10 stycznia 2024
Wielki mod Europe Campaign Map do Mount & Blade II: Bannerlord otrzymał dużą aktualizację. Dodała ona m.in. królestwo Lapończyków z unikalną kulturą.
Bannerlord Online wygląda na najlepsze średniowieczne MMO, w jakie możecie teraz zagrać
wiadomość30 listopada 2023
Wspaniale rozwija się projekt Bannerlord Online. To ambitny mod, który przeobraża Mount & Blade 2 w grę MMORPG.
Starożytny Rzym w Bannerlord, to idealne połączenie
wiadomość14 września 2023
Wśród wielu modów do Mount & Blade II: Bannerlord jednym z najciekawszych jest Eagle Rising: Dawn of an Empire. Projekt prezentuje starożytną wersję krainy Calradia.
- Bannerlord podrożeje po raz kolejny, na liście krajów ponownie Polska 2023.09.12
- Bannerlord w świecie Warhammera, w to już się gra świetnie 2023.09.11
- Bannerlord dostanie drugi projekt z Gry o tron, tym razem na bazie serialu HBO 2023.08.24
- Pogoda, wojna i drwiny - Bannerlord czeka sporo zmian 2023.06.30
- Nowy projekt zmienia mapę i świat Bannerlorda w XIII-wieczną Europę 2023.05.01
- Przyszłość gier RPG jest teraz, AI ożywia postacie w Bannerlord 2023.03.20
- Bannerlord od dziś w Xbox Game Pass 2023.02.14
Najlepsze mody do Mount and Blade 2 Bannerlord
artykuł11 kwietnia 2023
Mount and Blade nigdy nie byłby tak popularną grą, gdyby nie mody. Bannerlord idzie tą samą drogą i już teraz można znaleźć w sieci trochę ciekawych modów. Oto ich przegląd.
Gra ma ogromny potencjał, wykonanie niestety słabe jeśli chodzi o mechanikę gry.
Nie opłacalna się gra :/ Więcej aktualizacji nie może byc oraz tych błędów boze...
Pograłem i przyznam że po zdobyciu 5poziomu rodu odechciewa się grac. Nie bardzo jest co robić. Większość zabawy to uganianie się za pojedynczymi lordami i wybijanie ich w bliźniaczo podobnych walkach. Można wykonać jakieś pojedyncze misję, ale wiele się nie różnią od poprzedniej części. Przynieś podaj pozamiataj. Miasta włączasz kolejkę i możesz zapomnieć albo przyjechać raz na jakiś czas uzupełnić skarbiec. Jedyną rzeczą przerywającą monotonię jest straszny brak przejrzystości. I nie wiem czemu ale ta powtarzalność w pierwsze części mniej wkurzała.
Witam,
Mam problem w grze z przełączeniem jednostek w tryb gotowości przed bitwą, potyczką tzn podświetla mi się tylko ikonka ,,resetuj ustawienie,, a jeżeli chodzi o ,, w gotowości'' to niestety nie co uniemożliwia rozpoczęcie bitwy ,na górze ekranu wyświetla się napis ,,Brak informacji'' , zazanczam ,że nie działo to się cały czas tylko od jakiegoś momentu ,teraz jak mam 100 ludzi i jak wczytuje zapisy z wczesniej to czasami mam na kilka walk opcje żeby zawalczyć a póżniej znowu to samo ,z góry dziękuje.
Gra jest nudna. Tak naprawdę frajdę sprawił mi tylko jeden moment: 200 kawalerii pod dowództwem i rozkaz szarża. I widok rozjechanej piechoty. Ale to był pojedynczy rozbłysk satysfakcji. Cała reszta to nuda a posiadanie królestwa jest męczące ale tylko to powoduje jako taki oddech od nużących i powtarzalnych walk (nasi wasale po jakimś czasie sami w trybie auto nieźle dają sobie rade na mapie). Niemniej - wróg wystawia co chwila armię 700. Robi to błyskawicznie (nawet jak już odbierzesz mu 75% posiadłości). Więc zmuszanie do rozegrania kolejnej wielkiej bitwy jest męczące. W ogóle to ta gra jest złożona z samych męczących elementów. Nie mam w niej satysfakcji. I mimo pewnych usprawnień i rozwoju jako całokształt oceniam jako krok wstecz w stosunku do Warbanda. Wtedy mimo istniejących wad gra miała w sobie ten balans, że zostawiała mi więcej miejsca na czystą satysfakcję. W Banerlordzie satysfakcja jest przygnieciona toną bezsensu, nudy, powtarzalności.
Czy ta gra ma wyjść na święty hyc kiedy będą w przyszłym roku owce strzyc ?
Hej, ciekawi mnie na ile Bannerlord może się jeszcze zmienić do czasu swojej premiery. Zastanawiam się czy kupić już teraz, czy też zaczekać do października. Może ktoś kto aktualnie ogrywa zechce podzielić się spostrzeżeniami:)
Twórcy zapowiedzeli podwyżki cen dla wybranych krajów z „powodów ekonomicznych".
Zmiana zacznie się 20 września i dotyczy Argentyny, Brazylii, Kazachstanu, Polski, Tajlandii oraz Turcji.
Obecnie jest promocja -10% także kto chce może brać teraz albo czekać parę lat...
Ciekawe czy faktycznie będzie można poczuć, że gramy w ukończony produkt? Czekam na to żeby 'pyknąć' od niemal 2 lat - mam nadzieję, że ta to już ten moment.
To raczej jedna z tych gier, których nigdy nie dokończą, ale i tak nie znajdzie się nic lepszego. Jedynie mniej i zarazem bardziej dokończona poprzednia część gry może konkurować. Ta seria gier jest jedyna w swojej konkurencji.
Poprzednia gra jest bardziej dokończona ponieważ nic mi bardziej nie sprawiło frajdy jak mody w stylistyce fantasy.
Jakby miał narzekać na stan early to głównie trochę może przesadzili z tymi końmi do rozwoju jednostek. Poza tym uwag nie miałem.
Dobre było ogólne uproszczenie, że żołnierze "sami" dbali o całość swojego sprzętu - usprawiedliwiało to trochę mniej lootu po bitwach. Teraz trzeba mocno pilnować te bardziej wypaśne konie i klikać w rozwój kawalerii - która jest najprzyjemniejsza do zabawy. Powolne dochodzenie piechoty wymaga trochę zbyt dużo cierpliwości.
Plusy:
+ satysfakcja po wygranej walce
+ dobry rozwój postaci
+ dużo przedmiotów
+ Twórcy popisali się z dokładnymi opisami wszystkiego - od NPC, po itemy
+ wciągająca rozgrywka od samego początku
Minusy:
- Przede wszystkim ogromna powtarzalność po podbiciu ok. 1/3 mapy
- Brak zakończenia
- Sojusze nic nie znaczą ale jak zaczyna się wojna z jednym państwem to dołączają przeciwko nam wszystkie pozostałe
- fatalny brak fabuły, questy powtarzalne i bez sensu dla bohatera
- słabo odczuwalny rozwój miast
- państwa się różnią jedynie wyglądem jednostek, w walce wszystkie są takie same
Generalnie można zagrać, ale tylko jedną kampanię (która się nie kończy bo nie ma end game)
Mam na starcie mieszane odczucia. Walka wygląda trochę komicznie bo to taka ustawka kiboli, a starcia trwają 5 sekund. Ja swoim łucznikiem strzelam 3 razy, a moja cała kompania wybita i leci na mnie 6 chłopa to uciekam i wybijam. No i tu się pojawia kolejny mankament czyli strzelam z łuku w twarz/głowę gdzie nawet wyskakuje komunikat, że trafiłem krytycznie po czym przeciwnik dalej na mnie szarżuje. W KCD z lipnego łuku mogliśmy załatwić ciężkozbrojnego rycerza jeśli trafiliśmy go idealnie w twarz.
Na mapie brakuje mi miast/wiosek czysto neutralnych żebyśmy mogli je podbić bez wypowiadania wojny większemu państwu.
Niby jestem na starcie i biegam za opryszkami bo tak naprawdę nie wiem co mam robić. Czy razem ze swoimi 5 cioma towarzyszami broni mamy wypowiedzieć wojnę państwu które lata koło mnie z 40+ wojakami. Więc dalej klepałem tych opryszków aż zacząłem ziewać.
Cześć, mam problem z dobrze znanym modem Realm of Thrones. Mianowice, mam wersje moda 3.6, instalacje zrobiłem zgodnie z instrukcja ale mod nie działa. W ustawieniach na steamie w beta próbowałem konfigurować gre do moge ale wciąż nie działa.. Mod ma wersje 1.8 a ja mam do wyboru : 1.7.1 albo 1.9. Czy ktoś może mi z tym pomóc ? Pozdrawiam
Generalnie jest pozytywnie nastawiony do Bannerlorda. Śledziłem dość długo informacje na temat tej gry (w tym devdiary twórców). Gra w dużym stopniu jest lepsza od Warbanda, ale brakuje jej paru rzeczy (w tym niestety z części rzeczy zrezygnowano w czasie jej tworzenia).
Zalety:
Grafika - dla mnie jest na plus. Jest wyraźny postęp w stosunku do Warbanda.
Dowodzenie żołnierzami - kolejna zmiana na plus w stosunku do archaicznego dowodzenia w Warbandzie.
Oblężenia miast i zamków
Większa skala bitew - więcej jednostek w bitwie
Frakcje - podobają mi się. Zwłaszcza Cesarstwo utrzymane w klimatach Bizancjum czy Vlandia stylizowana na Normanów z XI wieku.
Encyklopedia, która zawiera sporo informacji, w tym drzewka jednostek.
W końcu jest jakieś zarządzanie miastem.
Podoba mi się system buntu miast
Zaletą, choć może nie jakąś rewolucją, jest system starzenia się i możliwość posiadania potomstwa.
Małą zaletą jest to, że da się przejąć kontrolę nad istniejącym królestwem.
W końcu w grze są sztandary.
Wady:
Dyplomacja - brakuje możliwości zawierania traktatów o nieagresji czy sojuszy. Ponadto choć można zostać przywódcą istniejącego królestwa to tylko i wyłącznie będąc wybranym po śmierci poprzedniego władcy.
Brakuje mi systemu uzurpacji - czegoś może bardziej rozbudowanego niż pretendenci do tronu z pierwszej części i Warbanda.
Dla mnie wadą jest również brak obozów treningowych znanych z poprzednich części.
W pokazie z 2016 roku można było zobaczyć na mapie świata obozy pomniejszych frakcji, które umożliwiałyby rekrutacje ich unikatowych jednostek.
Pewne błędy - irytuje mnie zwłaszcza błąd sprawiający, że postacie na portretach maja czerwone gałki oczne.
Wspominając o frakcjach troszkę rozczarowała mnie Sturgia. Wg Taleworlds miała ona nawiązywać do Rusi Kijowskiej , ale w grze głównie przypomina ona Waregów.
Świetnie się gra przez pierwsze 15h. Turnieje rycerskie, podróże po miastach, budowanie postaci, handlowanie, zdobycie pierwszego miasta.
Później zaczynają się bolączki:
- gra ma absurdalnie wiele mechanik, które tłumaczy w fatalny sposób.
Mechanika wierności - ale mi to uprzykrzyło życie, bo wybrałem złą kulturę na starcie. Wybierzcie taką, przeciwko której chcecie walczyć.
Rozwój taktyki, medyka, inżyniera i kwatermistrza. Dopiero po 15h zorientowałem się, że aby rozwijać te umiejki, nie możesz przypisać do nich żadnego towarzysza.
Dopiero po sporym czasie zacząłem rozumieć, jakie umiejętności są potrzebne u towarzyszy.
Jak zarabiać na sklepach dowiedziałem się z poradnika w internecie.
Małżeństwo polega tylko na tym, by wybrać sobie partnerkę z dobrymi perkami. I tyle.
Paradoksalnie nie opłaca się budować wieży oblężniczych i taranów, bo szybciej dostaniesz się na mury po drabinach.
Levelowanie postaci jest bardzo powolne, a prawie wszystkie umiejki są na swój sposób użyteczne.
Late game to pasmo niekończących się potyczek i wojen. Rozbijesz przeciwnika? W kilka dni odbuduje armię. Weźmiesz jeńców? Królestwo podpisze traktat pokojowy na kilka dni i automatycznie zostaną wypuszczeni. Potrzebujesz wsparcia w okupowanym mieście? Nie możesz wezwać armii, bo wszystkie jednostki są na drugim końcu mapy. Chciałbyś podpisać konkretny dekret? Masz 0 poparcia. Chciałbyś podróżować po mapie i zająć się handlem lub rozwijać postać? Nic z tego, wróg puka do bram.
Rety, nie wiem, jak taka świetna gra może być zarazem tak frustrująca. Jak dla mnie pierwsze 15h to 9/10, pozostała rozgrywka to 4/10
I co fani? Dostaliście to o co błagaliście? No jest kontynuacja, lepsze to jakby wogle nie było prawda? Ale dalej będziecie narzekać prawda? To wasz charakter.
Stworzyli dla was kontynuacje gry, którą kochacie, ale itak narzekacie.
Mogli olać wszystko i nie robić nic, to nie byłoby tematu.
I co fani? Dostaliście to o co błagaliście?
Generalnie to kawał dobrej gry i jestem zadowolony. :) 197,3h pograłem, grałem od czasów covidka i early access i z racji obowiązków w życiu zrobiłem sobie przerwę, czekając aż wydadzą pełny produkt i może powstaną fajne .. MODY, bo to na to głownie liczę kupując tę grę.
Teraz trochę chorowałem i pograłem w Warbanda z modem Phantasy Calradia (polecam), ale już się dość cięzko wraca po latach, bo Warband jest po prostu ograniczony. W kółko podbija się zamki i miasta, albo drabiny, albo wieża i to jeszcze nie zależy od nas, jeno jaki zamek/miasto ma layout. Wszystko to powtarzalne i nudne, po sprzedawaniu żelastwa, więźniów i posiadaniu z 10 warsztatów tkackich już się zbiło fortunę.
Z racji jak Bannerlord rozwinął tak wiele rzeczy i nie ma takiej samej konkurencyjnej gry, to szczerze nie wiem, czy jest aż tylu niezadowolonych graczy jak sobie tu niektórzy myślną w pierwszym starciu z taką grą, pograli 15h i marudzą. Można zginąć i ustawić, żeby postacie z imionami ginęły, można nie ginąć. Można umrzeć ze starości i właśnie po to ta żona i dzieci. Dodany influence i dyplomacja, AI używa jakichś taktyk w koncu, próbuje okrążyć i szarżować konikami.
No nie przesadzajcie, ze to az taki lipny twór, bo że wyszła gra z Early Access, to nie znaczy, ze przestala być rozwijana. Wręcz przeciwnie, patche są dość często, raz przez godzinę wgrywałem mody, żeby wszystko sobie dopasować pod siebie, a tu steam mnie uraczył samosądem i zaktualizował mi grę. ;')
Gra na początku jest naprawdę dobra. Wiele możliwości na prowadzenie rozgrywki... Naprawdę wiele. Finisz fabuły niestety rozwala immersję w drobny iment:
- cesarstwu pozostają 4 miasta i srednio 3k siły
- po zawarciu pokoju z 2 z 3 innych frakcji cesarstwo nagle dostaje boosta
- armię po 800-1200 powstają w dwa dni po 2-4 na raz
- AI kompa ma 200% AI sojuszników 50%
- cesarstwo odzyskuje 6 zamków i 2 miasta
- czuje jakbym zmarnował kilkanaście godzin gry...
Początek gry 8/10
Koniec gry 6/10 z mocna dawką frustracji...
zamysl gry jest ok, ale poprawilbym mechanike i kilka innych rzeczy. ogolnie spoko gra na wieczorny relaksik. wlasnie dzieki tej grze i mybestgenius mam ochote i sile na granie
Albo się tę serię lubi, albo nie. Chyba, ze ma sie tak jak ja - tak trochę lubie ;) Warband grałem dużo i bylo spoczko. Ogniem i Mieczem był jak dla mnie po prostu slaby. W Bannerlord zacząłem grać bez większych oczekiwań, spędziłem w niej jakies 20-25h. I chyba mi wystarczy. Gra nie jest zła, ale mam wrażenie, że mniej grywalna od Warband, choć nie jestem w stanie powiedzieć, co na to wpływa. Poniżej parę plusów które znalazłem w grze. I trochę minusów w sumie też ;)
Plusy
- Emocjonujące bitwy (te duże)
- Satysfakcjonujące walki "wręcz"
- Fajne wrażenie dowodzeniem dużym oddziałem zbrojnym
- Możliwość stworzenia własnego Państwa...
- ...albo bycia wasalem i posiadania własnych zamków, miast czy wiosek
- urozmaicenie w postaci kowalstwa, tworzenia karawan czy posiadania warsztatów
- Sporo różnego wyposażenia
- Całkiem udany (jak na tak dość prosty konstrukcyjnie tytuł) rozwój postaci
- Klimat "od 0 do bohatera"
Minusy
- Czasami nie za bardzo jest co robić i potrafi zawiewać nudą
- Całkowicie pretekstowa fabuła, która równie dobrze mogłaby nie istnieć
- Wolno się rozkręca a na samym początku wielu rzeczy trzeba się domyślać, bo niezbyt tu wytłumaczono co i jak
- Słaba grafika, słabe animacje, słabe i niepełne dźwięki
- Koszmarne dialogi
- Losowe i bardzo powtarzalne zadania poboczne
- Możliwość ataku na kryjówki przestępców tylko w nocy - czasem mało co widać
Generalnie gra ma sporo minusów i w przypadku "poważniejszego" tytułu ocena byłaby znacznie niższa. Ale nikt się chyba po Bannerlord nie spodziewał, że będzie to tytuł AAA. Mimo wielu wad gra daje to, do czego gry zostały stworzone, a więc sporo frajdy, przynajmniej przez pewien czas. To jednak wystarczy, żebym nie wykluczał, że jeszcze kiedyś do niej wrócę. Trochę naciągane 7/10.
Długo wyczekiwana kontynuacja serii, przyszło nam czekać aż 12 lat. Gra jest swego rodzaju prekursorem danego gatunku. Gra się przyjemnie ale ilość błędów czy braku logiki potrafi zmęczyć, mimo to gra jest warta zagrania.
Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć gameplay z gry zapraszam na kanał YouTube Około Kulturowo. Rozgrywka przedstawiona jest na Xbox Serie
Mam pytanie. Jak można zostać królem istniejącego królestwa? Wiem jak stworzyć własne królestwo, ale nie wiem jak można przejąć koronę w już istniejącym.
Niestety jestem rozczarowany. 12 lat po premierze poprzedniej części a to nadal jest ta sama gra z ładniejszą grafiką i tylko kilkoma nowymi mechanikami. Na początku bawiłem się świetnie ale po ok 20-30 godzinach wkradła się nuda. Jest po prostu za mało ciekawych aktywności. Jest dosłownie tylko kilka misji fabularnych, reszta pobocznych jest taka sama jak w poprzedniej części: zanieś list, pozbądź sie bandytów, eskortuj karawane... I tak w kółko, czysty grind. Jest za mało opcji rozwoju kariery. Jasne, możesz posiadać ziemie, zamki, handlować, wykuwać broń,wynająć karawane, kupić warsztat. Ale brakuje tu mikrozarzadzania, kupisz karawane czy warsztat i wszystko samo się kręci a ty nie masz nic do roboty. Po grze w dzisiejszych czasach spodziewałbym sie dodatkowych aktywności pobocznych. Kilka przykładów które mogłyby sie tam znaleźć: bitwy morskie, kariera pirata, budowanie wioski/zamku od zera (stawianie budynków, mikrozarzadzanie ekonomią wioski), prowadzenie własnej karczmy, dekorowanie/meblowanie zamku, urządzanie bankietów w zamkach, rozwijanie warsztatów (gdybyśmy mogli faktycznie wejść do tego warsztatu, kupować nowe narzedzia, dekoracje itd).. Według mnie zmarnowany potencjał. Wiem, że ludzie tworzą mody ale ja gram na Xboxie więc nie mam do nich dostępu, a poza tym oceniam gre taka jaką jest.
Gra zaczyna się w zasadzie jako rycerz, później prowadzi własną grupę złożona z paru wojów, których musimy sami zrekrutować i wyżywić, przez coraz większą grupę aż do armii i to z prawdziwego zdarzenia... w zasadzie ciężko o tytuł który oddaje klimat tak dobrze... a zabawa na armii się nie kończy. Problem w tym że ten ambitny tytuł powalił na kolana tworów, którzy nie ogarnęli bugów i maja problem z rozpisania fabuły w sensowny sposób. Grając w grę można poczuć całkiem niezły system walki pojedynczego żołnierza, dowodzić grupa, a potem poczuć chaos i potęgę prawdziwej bitwy rożnych armii... gra pozwala rozwijać wojowników, zmieniać im klasy a sama postać główna i przyboczni lub przyboczne/żona mogą wyposażyć się w nowszą broń i pancerz.... lepszego konia/wielbłąda. Właśnie, należy wspomnieć że wybór nacji ma wpływ na drzewko awansu wojaków decyzje polityczne, miejsce startu i ewentualne stronnictwo.Ostatecznie można grać jako wasal lub król... ale tu zaczyna się problem... bo przy tak wielkiej puli zmiennych gra zaczyna się bugować, na przykład proces założenia księstwa nie zawsze się udaje, blokując jakikolwiek postęp w grze... błędów można by wymienić więcej, a najbardziej frustrujące jest to że najczęściej wychodzą one dopiero w późniejszym etapie rozgrywki, gdy uświadamiamy sobie że gra jest stracona i trzeba zacząć na nowo... Skoro jest tak źle to dlaczego w ogóle tak długo o tym pisze? Ponieważ wierze że warto dać temu tytułowi szanse, gra się w niego wspaniale, (przynajmniej do puki się nie wywali... )ale czasu spędzonego na polu bitwy nie zapomnicie , dlatego wierze że przy odrobinie dobrej woli i cierpliwości ten tytuł możne Was naprawdę pozytywnie zaskoczyć.
Gdzie można znaleźć glewie? Jak do tej pory po kilkudziesięciu godzinach gry nie udało mi się trafić na tę broń.
kiedyś zagrałem pare godzin i odinstalowałem bo mi sie sterowanie i cos tam jeszcze nie spodobało
NA SZCZESIE wróciłem i mam już ponad 50h i jestem zachwycony, zaczynamy jako najemnik w 10osobowej grupie, potem mamy własne karawany, warsztaty, zbirów a po paru dniach gry mamy zamki i prowadzimy epickie bitwy <3
Dawno się tak nie zawiodłem na grze. Długo czekałem na ten tytuł. Kreator postaci, pierwsze działania - 2h z głowy, ale kurczę nic się nie dzieje. Pomyślałem "no dobra, zaraz się rozkręci" - cytując klasyka. po następnych kilku godzinach nic się nie zmieniło. Ciągle tylko łażenie, niesatysfakcjonujące walki i wszechogarniająca nuda. No więc wynudzony jak mops odinstalowałem po niecałych 10 godzinach. Słyszałem głosy, że gra rozkręca się z czasem. Ale przepraszam - jak gra nie potrafiła mnie wciągnąć przez kilka godzin to coś jest jednak nie halo. Nie mam tyle czasu na granie. Niektórzy wbrew pozorom mają jeszcze życie poza gamingiem :P I jeśli uraziłem weteranów tej gry to sorry, ta gra po prostu nie jest dla mnie. To jest moja subiektywna opinia.