Torn Banner Studios
Niezależne kanadyjskie studio deweloperskie z siedzibą w Toronto. Torn Banner Studios tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, a międzynarodową sławę zdobyło za sprawą serii Chivalry.
Historia
Zespół Torn Banner Studios oficjalnie rozpoczął działalność jako studio deweloperskie w 2010 roku. Ekipa działała jedna już wcześniej, a w 2007 roku wypuściła Age of Chivalry, czyli modyfikację do gry Half-Life 2. Mod będący tak zwaną totalną konwersją cieszył się wielką popularnością, co popchnęło stojących za nim deweloperów do uczynienia z pracy nad grami wideo swojego sposobu na życie.
Założona w 2010 roku firma z Toronto, na której czele stanął Steve Piggott, szybko przystąpiła do tworzenia swojego debiutanckiego projektu. Była nim wypuszczona dwa lata później gra Chivalry: Medieval Warfare, czyli multiplayerowa gra akcji, która wykorzystywała i znacznie rozbudowywała koncepcję opracowaną na potrzeby Age of Chivalry. Produkcja, która powstała między innymi dzięki zakończonej sukcesem kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter, zadebiutowała na komputerach osobistych i odniosła sukces artystyczny oraz komercyjny. W 2013 roku tytuł doczekał się rozszerzenia – Chivalry: Deadliest Warrior – a na przestrzeni kolejnych lat pojawił się również na konsolach siódmej i ósmej generacji.
W 2016 roku Torn Banner Studios stworzyło poboczny projekt – grę zaangażowaną pod tytułem NeverMine. Produkcja została wydana przez firmę Sega, w ramach kolekcji Help: The Game, z której dochód został przekazany organizacji charytatywnej War Child.
W 2017 roku zespół postanowił nieco pokombinować z formą i przenieść rozwiązania znane z Chivalry: Medieval Warfare na poletko fantasy. Gra Mirage: Arcane Warfare przeszła jednak bez większego echa, toteż wsparcie dla niej zakończyło się zaledwie rok po jej premierze.
W 2021 roku na sklepowych półkach pojawiła się pełnoprawna druga część serii Chivalry, zatytułowana po prostu Chivalry 2. Produkcja, która trafiła na komputery osobiste oraz konsole ósmej i dziewiątej generacji, odniosła upragniony sukces komercyjny, a także cieszyła się „bardzo pozytywnymi” recenzjami na platformie Steam. Branżowe media były dla niej nieco mniej łaskawe, o czym świadczyły średnie przyznanych jej ocen, które według serwisu Metacritic mieściły się w przedziale 66-82/100 (w zależności od platformy).