Tequila Works
Hiszpańskie studio deweloperskie z siedzibą w Madrycie. Gry tego zespołu można znaleźć zarówno na komputerach osobistych, jak i na konsolach. Poza tym firma postawiła pierwsze kroki w branży wydawniczej.
Historia
Studio Tequila Works zostało założone w 2009 roku przez Raúla Rubio Munárriza i Luza Sancho Rodrígueza. Od tego momentu minęły niemal trzy lata, nim zespół dostarczył swoje debiutanckie dzieło. Mowa o grze Deadlight, która w sierpniu 2012 roku trafiła na Xboksa 360, a w październiku pojawiła się na komputerach osobistych. Tytuł spotkał się ze stosunkowo ciepłym przyjęciem ze strony graczy i recenzentów, dzięki czemu studio mogło rozpocząć przygotowania do stworzenia kolejnego projektu.
Nim jednak Rime, czyli następne dzieło Tequila Works, ujrzało światło dzienne, deweloperzy opracowali zremasterowaną wersję swojej debiutanckiej gry, która w czerwcu 2016 roku pojawiła się na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Rime z kolei trafiło do sprzedaży w maju 2017 roku, odnosząc sukces komercyjny i artystyczny. Warto odnotować, że pozycja początkowo miała zostać wydana przez firmę Sony Interactive Entertainment i pojawić się wyłącznie na konsolach PlayStation 4 oraz PlayStation Vita. W międzyczasie autorzy zakończyli jednak współpracę z japońskim gigantem, co pozwoliło im na wydanie tej produkcji na większej liczbie platform.
W 2017 roku Tequila Works postawiło pierwsze kroki w branży wydawniczej, pomagając brytyjskiemu Cavalier Game Studio w dokończeniu i wydaniu jego debiutanckiej gry, czyli The Sexy Brutale. Poza tym zespół nawiązał współpracę z firmą GameTrust, której owocem było The Invisible Hours stworzone z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej. W 2019 roku do sprzedaży trafiła kolejna VR-owa produkcja Tequila Works, czyli Groundhog Day: Like Father Like Son, będą kontynuacją filmu Dzień świstaka. Poza tym studio oddało w ręce graczy przygodową grę akcji, utrzymaną w konwencji survival horroru, pod tytułem Gylt.
W listopadzie 2021 roku poinformowano natomiast, że Tequila Works przygotuje projekt osadzony w uniwersum League of Legends. Mowa o przygodowej grze akcji, zatytułowanej Song of Nunu: A League of Legends Story. Najwyraźniej współpraca z tym zespołem przypadła do gustu chińskiemu Tencentowi (firmie-matce studia Riot Games, sprawującego pieczę nad marką League of Legends). W marcu 2022 roku azjatycki gigant ogłosił bowiem, że nabył większościowy pakiet udziałów w opisywanym studiu, stając się jego głównym inwestorem.