Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Polyslash

Firma polski producent wydawca

Polskie niezależne studio deweloperskie z siedzibą w Krakowie. Zespół koncentruje się na tworzeniu gier przeznaczonych na komputery osobiste, a jego szeregi zasilają osoby, które wcześniej pracowały między innymi w firmach Reality Pump, Bloober Team oraz The Farm 51.

Historia

Phantaruk, czyli skromne początki

Historia studia Polyslash rozpoczęła się oficjalnie w 2015 roku, kiedy to firma została założona przez Dawida Ciślaka i Patryka Polewaka. Prace nad jej debiutanckim projektem rozpoczęły się jednak znacznie wcześniej – początkowo pierwsza produkcja krakowskich deweloperów była tworzona po godzinach, jednak z czasem ewoluowała, co zmusiło ich do rozszerzenia działalności i zatrudnienia większej liczby osób.

Ową enigmatyczną pozycją był Phantaruk, czyli gra przygodowa utrzymana w konwencji survival horroru, inspirowana klasykami pokroju System Shocka 2, Dooma 3 oraz serii Dead Space. Tytuł działał w oparciu o technologię Unity 5, co pozwoliło autorom na uzyskanie przyzwoitej jakości oprawy przy stosunkowo niewielkim nakładzie środków. W marcu 2015 roku produkcja pomyślnie przeszła przez Steam Greenlight, by ostatecznie zadebiutować półtora roku później; na potrzeby jej wydania zespół nawiązał współpracę z polską firmą PlayWay.

Filarem rozgrywki w Phantaruk była eksploracja opustoszałego statku kosmicznego, którego korytarze przemierzała tytułowa bestia. W ostatecznym rozrachunku tytuł odniósł umiarkowany sukces.

Rosnące ambicje twórców i We.the Revolution

Wydawać by się mogło, że doświadczenie zdobyte przy produkcji Phantaruka zaowocuje w następnej kolejności stworzeniem survival horroru na wyższym poziomie. Jak się okazuje – nic bardziej mylnego. Rozpoczynając pracę nad kolejnym projektem, autorzy postanowili bowiem zwrócić się w stronę detektywistycznych przygodówek. Akcja opracowanego przez nich We.the Revolution toczyła się w czasach rewolucji francuskiej – gracze wcielali się w niej w sędziego Trybunału Rewolucyjnego, który musiał nie tylko przesłuchiwać strony i wydawać werdykty, lecz także podejmować rozmaite decyzje, zarówno determinujące przebieg jego kariery, jak i takie, od których zależał los jego własnej rodziny i przyjaciół. Założenia stojące za rozgrywką prezentowały się niezwykle ambitnie – nad poczynaniami graczy czuwał specjalny system budowania intryg, dzięki któremu dokonywane przez nich wybory znajdowały odzwierciedlenie w układzie sił panującym w XVIII-wiecznym Paryżu. Bez wątpienia mocną stroną gry była również unikalna oprawa graficzna utrzymana w stylistyce inspirowanej kubizmem. We. the Revolution odniosło znacznie większy sukces artystyczny i komercyjny, niż miało to miejsce w przypadku Phantaruka. Nic zatem dziwnego, że choć tytuł zadebiutował wyłącznie na komputerach osobistych (w marcu 2019 roku), niedługo później (bo w czerwcu) trafił również na PlayStation 4, Xboksa One oraz Nintendo Switch.

Symulatorowy tort

Następnie studio Polyslash wykonało jeszcze jeden dość nieoczywisty manewr. Po opracowaniu survival horroru i gry przygodowej zespół postanowił bowiem zwrócić się w kierunku symulatorów. I to od razu z przytupem, zapowiadając nie jedną, lecz dwie pozycje tego typu. Pierwszą z nich był Mech Mechanic Simulator, w którym jak sugerował tytuł, gracze mieli wcielić się w mechaników naprawiających wielkie kroczące maszyny. Drugim symulatorem w portfolio Polyslash był natomiast Alchemist Simulator; warto jednak dodać, że omawiany zespół zajął się jego wydaniem, natomiast jego autorami byli członkowie ekipy Art Games Studio. W tym przypadku tematyka również była oczywista – jako alchemicy gracze mieli w tej produkcji nie tylko przygotowywać kolejne mikstury, lecz także udoskonalać swoje laboratoria.


Wydawcy gier Polyslash

Wydawcy gier wyprodukowanych przez Polyslash:


Klabater

PlayWay

Console Labs S.A.

Współpracujący z Polyslash producenci gier

Lista producentów gier wydawanych przez Polyslash


Act Zero