Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

No Gravity Games / Fat Dog Games

Firma wydawca

Polska firma działająca na rynku od 2014 roku – przez pierwsze trzy lata Fat Dog Games zajmowało się tworzeniem na zlecenie gier i aplikacji mobilnych oraz internetowych, zaś w 2017 roku zmieniło swój profil działalności, koncentrując się na wspieraniu niezależnych deweloperów w wydawaniu produkcji ich autorstwa. Siedziba Fat Dog Games znajduje się w Warszawie, a firmą kierują: Dariusz Skrzypkowski (Chief Executive Officer), Aleksander Sierżęga (Chief Experience Officer) oraz Łukasz Skrzypkowski (Chief Operating Officer).

Historia

Historia Fat Dog Games zaczyna się w 2014 roku. Wówczas to firma rozpoczęła swoją działalność jako studio deweloperskie tworzące na zlecenie gry i aplikacje internetowe oraz mobilne.

Zmiana profilu działalności

W kwietniu 2017 roku zespół został przejęty przez spółkę SITE S.A., co w ostatecznym rozrachunku doprowadziło do zmiany strategii działania i rozszerzenia działalności o wydawanie obiecujących gier niezależnych. Od tej pory firma miała zapewniać deweloperom, którzy zdecydowali się na współpracę, nie tylko wsparcie finansowe, PR-owe i marketingowe, lecz również rozmaite szkolenia. Jako ciekawostkę należy dodać, że w oficjalnych informacjach prasowych Fat Dog Games określało się mianem „konkurencji dla PlayWay’a”.

Skromne początki

Pierwszymi produkcjami wydanymi przez Fat Dog Games było Inner Voices opracowane przez ekipę Sigma Games (klasyczny survival horror inspirowany twórczością H.P. Lovecrafta, Stephena Kinga i Edgara Allana Poe) oraz Nonograms Prophecy (gra logiczna, która zadebiutowała na urządzeniach mobilnych).

Na premierę kolejnego tytułu wydanego przez Fat Dog Games gracze musieli czekać do października tego samego roku – wówczas to na platformie Steam pojawiło się Indygo, czyli mieszanka klasycznej gry przygodowej i tzw. „symulatora chodzenia”. W grudniu z kolei do sprzedaży trafił Professional Offroad Transport Simulator stworzony przez niezależny zespół dev4play.

Przełom na horyzoncie, czyli rok 2018

Pomimo że wśród gier dostarczonych przez Fat Dog Games w 2017 roku próżno było szukać wielkich hitów, plany wydawnicze na rok 2018 napawały optymizmem. Na liście można było bowiem znaleźć Apparition (kolejny survival horror; tym razem gracze wcielali się w badacza zjawisk paranormalnych), War Builder League (multiplayerowa produkcja, w której gracze przejmowali kontrolę nad własnoręcznie skonstruowanymi robotami bojowymi) czy Body of Evidence od polskiego studia Empyrean (w którym mogliśmy się wcielić w człowieka pozbywającego się dowodów popełnianych przez innych zbrodni). Spore nadzieje autorzy wiązali również z The Chronicles of Nyanya, czyli oryginalnym RPG-iem, w którym główne role grały koty. Na osobną wzmiankę zasługiwały między innymi: Sand is the Soul, czyli ciekawa pozycja będąca swego rodzaju wariacją na temat Bloodborne oraz serii Dark Souls; Mountain Climbing Simulator, w którym gracze mogli wspinać się na szczyty gór; a także Dream Alone – oryginalna platformówka wzbogacona o elementy horroru. Uwagę zwracały też Motorbike Garage Mechanic Simulator (które można postrzegać jako swoistą odpowiedź na konkurencyjne Car Mechanic Simulator), Futurust (klasyczna przygodówka typu point-and-click w steampunkowym świecie, opracowana przez niezależne Error Games Studio) i Exorder (strategia turowa autorstwa Solid9 Studio, inspirowana takimi produkcjami, jak Advance Wars oraz cykl XCOM).

Pod koniec 2017 roku można było więc wysnuć wniosek, że firma Fat Dog Games najlepsze czasy ma wciąż przed sobą.