Hexworks
Firma producent
Należące do polskiej firmy CI Games studio deweloperskie, istniejące od 2020 roku. Pierwszym dziełem tworzących je zespołów (z Barcelony i Bukaresztu) była gra The Lords of the Fallen, czyli reboot marki Lords of the Fallen.
Historia
O powstaniu HexWorks dowiedzieliśmy się we wrześniu 2020 roku. Studio założone przez firmę CI Games składało się z dwóch zespołów, których siedziby mieściły się w Barcelonie i Bukareszcie. Ekipę tworzyli doświadczeni deweloperzy z różnych krajów Europy i Stanów Zjednoczonych.
Nowo utworzonemu studiu przydzielono iście bojowe zadanie – miało ono bowiem opracować od podstaw drugą grę spod szyldu Lords of The Fallen, powstającą w bólach od od 2014 roku. Twórcy postanowili wyrzucić do kosza koncepcje stworzone przez zespoły, które wcześniej pracowały nad tym projektem, i zacząć proces produkcji całkowicie od nowa.
O tym, jaki kształt ostatecznie przybrało „Lords of the Fallen 2”, dowiedzieliśmy się w sierpniu 2022 roku, podczas targów gamescom. Wówczas to zaprezentowano pierwszy zwiastun tego projektu, a także podzielono się pierwszymi konkretami na jego temat. Jak się okazało, autorzy postawili na stworzenie pełnoprawnego rebootu marki, który ochrzczono mianem The Lords of the Fallen. Na tle pierwowzoru produkcja miała się wyróżniać znacznie mroczniejszym klimatem, szybszą i bardziej wymagającą walką, a także bogatszą narracją. Całość miała przy tym działać w oparciu o technologię Unreal Engine. Co ciekawe, ostatecznie omawiana produkcja zyskała nowy-stary tytuł. Pod nazwą Lords of the Fallen trafiła ona do sprzedaży w październiku 2023 roku.
Tytuł doczekał się jedynie „mieszanych” recenzji na platformie Steam; branżowe media przyjęły go cieplej, o czym świadczyła średnia ocen, która według serwisu Metacritic mieściła się w przedziale 71-75/100 (w zależności od platformy). Winę za taki stan rzeczy ponosiły między innymi trapiące ją problemy techniczne, które zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami miały być spowodowane przez pospieszną przesiadkę na technologię Unreal Engine 5. Autorzy jednak szybko zabrali się do pracy nad łatkami dla swojego dzieła, toteż z czasem jego stan techniczny uległ znacznej poprawie. Mimo komplikacji, omawiana gra zdołała odnieść sukces komercyjny; po tygodniu od jej debiutu firma CI Games pochwaliła się, że znalazła ona milion nabywców.