EA Sport Big
Firma producent
EA Sports Big to marka wykorzystywana przez koncern Electronic Arts w latach 2000-2008 do promocji swoich gier sportowych. W odróżnieniu od swego starszego (i funkcjonującego do dziś) odpowiednika EA Sports, koncentrującego się przede wszystkim na grach symulacyjnych, marka EA Sports Big wykorzystywana była w przypadku gier o znacznie bardziej zręcznościowym charakterze, w tym głównie produkcji poświęconych snowboardowi, ulicznej koszykówce czy ulicznej piłce nożnej. Podobnie jak w przypadku gier EA Sports, za większość produkcji firmowanych marką EA Sports Big odpowiadało studio EA Canada (wcześniej Distinctive Software) z siedzibą w Burnaby (Kolumbia Brytyjska).
Historia
Marka EA Sports Big wykreowana została w roku 2000 celem promowania wyprodukowanych przez studia koncernu Electronic Arts gier sportowych o bardziej zręcznościowym charakterze, będących swoistą odpowiedzią na rozwijane przez firmę Midway Games serie NBA Jam czy NBA Ballers. Pomysłodawcą marki był Steven Rechtschaffner, późniejszy producent wykonawczy takich gier jak SSX, SSX Tricky, SSX 3 oraz NBA Street Vol. 2. W animacji EA Sports Big, pojawiającej się przy uruchamianiu firmowanych marką gier, wykorzystano zaś głos Rahzela M. Browna – znanego beatboksera i byłego członka legendarnej hip-hopowej formacji The Roots.
W latach 2000-2008 marka EA Sports Big wykorzystana została w takich seriach, jak SSX, FIFA Street, NBA Street czy NFL Street, a także w pojedynczych produkcjach (np. Sled Storm, Freekstyle czy Def Jam Vendetta). W roku 2008 zaprzestano używania nazwy EA Sports Big, a kolejne odsłony zapoczątkowanych już serii, takich jak FIFA Street czy SSX, firmowane były już marką EA Sports.