The Callisto Protocol | PC
Nowy Dead space nadchodzi?
Witam po przeczytaniu na stronach wszelkich informacji o tym tytule (nowym projekcie) THE CALLISTO PROTOCOL od twórców zresztą już Weteranów chociażby jak seria DEAD SPACE , stwierdzam że ten nadchodzący tytuł moim skromnym zdaniem będzie nad wyjątkowy. Znaczy mam na myśli tutaj chociażby jak zaszczucie gracza przerażająca atmosfera ,mroczny klimat,coś jak połączenie dwóch tytułów (DEAD SPACE I ALIEN ISOLATION) i to wszystko wymieszać razem , z resztą sam Glen Schofield będącym teraz dyrektorem generalnym Striking Distance Studios podczas rozmowy o nadchodzącym tytule powiedział Chcemy, żeby The Callisto Protocol była jedną z najbardziej przerażających gier w historii. Chcemy, żeby wyznaczała nowe standardy w gatunku survival horror”. Oczywiście to są tylko założenia, ale jak cofniemy się wstecz i pamiętamy nadchodzący DEAD SPACE to również sam Glen Schofield wypowiadał się w superlatywach także na koniec ja osobiście wiem już teraz że na tej grze nie zawiodę się,( wiem kto nad tym projektem będzie czuwał) pomimo że nadchodzący tytuł dopiero 2022 i jeszcze zapewne będzie dużo informacji może samych zmian technicznych w grze zobaczymy,i oby tytułu nie przesuwali,będę gorąco śledził wszelakie nowe informacje. Ja oczywiście trzymam kciuki i trzymajcie się.
Najbardziej wyczekiwana przeze mnie gra drugiej połowy roku(niestety premiera na samą końcówkę :( ). Klimat Dead Space aż bije z ekranu, którego remake pojawi się w styczniu. Callisto Protocol będzie ogromnym konkurentem i myślę, że przebije mistrza! :D
Uwielbiam cała serię Dead Space, nawet 3 część jest kozacka dla mnie, a co dopiero 1 i 2
DS3 wyszedł prawie 10 lat temu, ostatni God of War niedawno..
Więc bardziej czekam na Calisto anizeli na Ragnarok
wygląda znakomicie mam nadzieje że lore będzie jeszcze lepiej zbudowane niż w dead space
w tym tygodniu prawdopodobnie kolejny pokaz z gameplaya z gry
https://twitter.com/i/status/1573400001547571200
Co totalnie nic nie znaczy przez taką firmę z Polski.
Ciekawe jak będzie wyglądać w porównani z DS.
Wygląda genialnie. To coś w stylu Dead Space. Nie mogę się doczekać. Z filmów wynika że będzie git hit!
Mimo, ze sporo czerpie z Dead Space, wyglada jak najbardziej swiezo :) mam nadzieje, ze fabula też da radę
Poki co Ragnarok rozczarował mnie, wiec jeszcze mocniej trzymam kciuki za Callisto
Uwielbiam Dead Space zwłaszcza jedynkę:) Nie mogę się Callisto zapowiada się znakomicie.
Ludzie skończcie z tym wszechobecnym hajpem dobra. To robi się już nudne. Doprawdy nie wiem czym się tutaj podniecać. Jest to nic innego jak klon Dead Space tylko, że gra z 2008 ciągle jest lepsza jako horror. Póki co nie zauważyłem w tej grze niczego odkrywczego i wyjątkowego. Żadnej mechaniki, dizjanu ani zachowań przeciwników, których nie widziałbym wcześniej już ze 100 razy. Z ostateczną opinią poczekam do finalnej wersji, ale na dzień dzisiejszy zapowiada się co najwyżej solidna, ale powtarzalna gra z przyzwoitą oprawą graficzną.
Horrory z kamerą TPP i tak nie straszą,.
Najlepsza atmosfera grozy jest w survival horror z statycznymi kamerami typu pierwsze części Silent Hill, Resident evil, Fatal Frame.
Dalej z kamerą FPP jak Call Of Cthulhu:Dark Corners Of The Earth, Penumbra: Black Plague, Amnesia - The Dark Descent, Outlast, początek Re 7.
Najsłabiej to działa przy TPP. Poza Forbidden Siren 1 i 2 nie udało się zrobić prawdziwej grozy przy widoku z trzeciej osoby. Dokonali Japończycy niemożliwego, bo zrobili chorą i porytą psychodelę podobną do tego co mamy w Silent Hill 2 i 3 w innym wymiarze.
No to Ty sobie czekaj do finalnej wersji, a innym się daj cieszyć i budować sobie hype.
Horrory z kamerą TPP i tak nie straszą,.
Najlepsza atmosfera grozy jest w survival horror z statycznymi kamerami typu pierwsze części Silent Hill, Resident evil, Fatal Frame.
Dalej z kamerą FPP jak Call Of Cthulhu:Dark Corners Of The Earth, Penumbra: Black Plague, Amnesia - The Dark Descent, Outlast, początek Re 7.
Najsłabiej to działa przy TPP.
Opierasz sie na jakichs badaniach przeprowadzonych wsrod graczy czy to bardziej twoje preferencje jako gracza? Bo wiesz, ludzie maja rozne gusta...
To tak działa podejrzewam na prawie każdego kto ograł wszystkie horrory jakie powstały, bo identycznie postrzegają to osoby w realu i virtual z którymi długo rozmawiałem na ten temat, który widok najlepiej sprawdza się w horrorze. Wiele z tych osób jest maniakami survival horror i ten gatunek sobie upatrzyli jako ulubiony. Często padało z ich ust, że święta trójca horrorów z PS2 to SIlent Hill 2, Fatal Frame 2 i Forbbiden Siren 2.
Przy statycznych kamerach nie widać nic poza danym rzutem więc łatwo o zaskoczenie. Słynne sceny z krukami z Re2 1998 i Nocturne 1999, które wpadają przez szybę i mamy głośny huk zbijanego szkła każdego zaskakuje mocarnie za pierwszym razem (widziałem kilka osób na żywo jak osoby reagują na ten moment i zawsze mam ubaw jak to potrafi wystraszyć) czy miażdżąca atmosfera Silent Hiil 1-3, Re1 remake czy Fatal Frame 1-3, gdzie nagle coś wyskoczy z boku czego nie widać.
Z kolei przy FPP masz w większości przypadków nudne symulatory chodzenia. Wcale nie tak prostu zrobić porządny horror z pierwszej osoby. Podalem przykłady wyżej, gdzie to wyszło wybornie.
Przy TPP za dużo widać i trudniej o zaskoczenie gracza. Przy Re4 i Dead Space celowo umiejscowiono kamerę przy widoku z trzeciej osoby dość blisko za plecami (większość survival horror TPP ma dalej), by utrudnić choć troszkę rozgrywkę zawężając pole widzenia. Ale straszeniem to te gry, aż tak nie błyszczały co pokazuje Forbidden Siren 1 i 2 z widokiem TPP oraz najlepsze straszaki z statycznymi kamerami i FPP.
Walka wręcz QTE z każdym zwykłym przeciwnikiem spowoduje, że gra po jakimś czasie stanie się nudna także w najlepszym przypadku wyjdzie średniak, duży krok wstecz względem Dead Space z 2008 roku.
Sprecyzuje o co mi chodzi, w Callisto Protocol na każdym gameplayu walka wręcz wygląda tak, że przyklejasz się do przeciwnika według wyreżyserowane schematu i odpala się mini QTE gdzie nie masz w pewnym sensie kontroli nad zadawanymi ciosami.
Masz to np. tutaj od 4:40 i zobacz jak bohater odkleił się od przeciwnika po czym nastąpiła tak brzydka zmiana animacji, chociaż finalnie może to poprawią h ttps://www.youtube.com/watch?v=Afrg915C-x8
Tutaj masz to samo od 5:45 i ta sama niedopracowana zmiana perspektyw gdy zaczyna strzelać w przeciwnika h ttps://www.youtube.com/watch?v=ClA-GMWM4zo
Kto się zna to wie czemu poszli w taki gameplay.
Ekhem...
https://planetagracza.pl/the-callisto-protocol-animacje-mikroplatnosci-digital-deluxe-edition/
Choć ja osobiście jestem optymistyczny. Jeśli zrobią dobrą grę to niech sobie dodają płatne dodatki i Bóg z nimi. Nawet w formie abonamentu. Co innego jak do dobrej gry możemy dopłacić za więcej contentu, a co innego gdy musimy dopłacać żeby ta gra była dobra
Już są gameplaye nie wytrzymałem i obejrzałem ten 15 minutowy początek - jednym słowem WOW ! Ta będzie gra grudnia !
Pełnych wymagań dalej nie ma.
jak nie ma ? gra wychodzi też na pass geny więc i na ziemniaku będzie działać tylko w trochę niższych ustawieniach. Na PS5 jak oglądałem gameplay to co jakiś czas coś tam chrupnęło ale to 4K bez patch day one.
WYMAGANIA SYSTEMOWE
MINIMALNE:
Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
System operacyjny: Windows 10/11
Procesor: Intel® Core™ i5-8400 or AMD Ryzen™ 5 2600
Pamięć: 8 GB RAM
Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 or AMD Radeon™ RX 580
DirectX: Wersja 11
Miejsce na dysku: 75 GB dostępnej przestrzeni
ZALECANE:
Wymaga 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego
System operacyjny: Windows 10/11
Procesor: Intel® Core™ i7-8700 or AMD Ryzen™ 5 3600
Pamięć: 16 GB RAM
Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1070 or AMD Radeon™ RX 5700
DirectX: Wersja 12
Miejsce na dysku: 75 GB dostępnej przestrzeni
Dodatkowe uwagi: SSD recommended
Podobno gra mieć DLC z animacjami i poziomem trudność. Śmieć jeszcze zanim wyszedł. Wyśmieje każdego kto to kupi, zwłaszcza Alexa
To będzie nowa przyszła zawartość w dodanym DLC w następnym roku i będzie częścią przepustki sezonowej. Jakby ktoś śledził losy tej produkcji to byś wiedział że fani prosili aby w przyszłych dodatkach znalazły się takie rzeczy jak wyśrubowany poziom trudności + więcej pięknych animacji śmierci. Do dzisiaj każdy wspomina i uznaje za świetnie zrealizowane to w Dead Space. To była prośba fanów i zostanie dodane. Oczywiście można by powiedzieć można byłoby to dodać za darmo ale to pierwsza gra tego studia i chcą na swojej pracy zarobić a nie tworzyć darmowe treści. Przypominam też że krew do TotalWar niezmiennie dla każdej części to 5 euro.
HETRIX22 - ale to są rzeczy opcjonalne, mało kto w ogóle będzie grał w trybie permadeath czy też zrobi mu różnica dodatkowych kilka animacji. Ta opcja jest zarezerwowana dla tych którzy chcą, tak samo jak edycja kolekcjonerska która kosztuje 1200 PLN. Podstawowa wersja gry jest tania na tle rynku bo jest to gra opisana jako produkt AAAA a kosztuje 250 PLN czyli w obecnych czasach tyle co japoński g.. port os SE czy innych trolli z nintendo.
Będzie ulubione DENUVO !
Ale najgorsze to dodatkowe animacje śmierci PŁATNE w wersji DELUXE !
Jest nadzieja że gra się źle sprzeda szum na steam i bardzo dobrze !
ten szum to wynika z tego że ludzie umieją grać w gry a w XXI wieku nie umieją czytać ze zrozumieniem. Te nowe animacje śmierci (dodatkowe) do stworzenia w 2023 wymusili gracze i po tym co teraz się dzieje to prawdopodobnie ich nie będzie bo i po co ? Może jednak GS doda je za darmo w darmowym DLC ale to jest po prostu wymuszanie na zespole pracy za darmo. Denuvo nie szkodzi nikomu kto jest uczciwy / po miesiącu lub dwóch jak gra się sprzeda w okienku premierowym zostanie zdjęte.
Ok... zobaczymy jaka będzie zawartość na premierę, jak satysfakcjonująca to ok, ale jak biedna to zasłużą na podwójny bojkot
Poczekamy zobaczymy przede wszystkim jak z optymalizacją... po ostatnich produkcjach z Denuvo trzeba bardzo uważać.
a co to sie zadzialo sie?
jakis wyciek?
DMX - można grać na konsoli.
- Działa nieźle jest patch day one już do pobrania.
- Graficznie mimo że unreal engine głowy nie urywa wręcz można powiedzieć że miejscami tekstury to jakieś średniowiecze. Modele postaci są niezłe. HDR niezły ale że gram na dużym 85" 8K (na PS5 oczywiście w 4K) i naprawdę niezłym nagłośnieniem w mojej dziupli growej to mimo nieźle budowanej atmosfery A/V to jednak gra graficznie jak dla mnie niedomaga (na pewno na zasadzie walki z najładniejszymi pozycjami -> taki GoWR czy Horizon 2 to zupełnie inna absolutnie wyższa klasa)
- Klimat : tutaj niestety zawód mimo świetnej ścieżki dźwiękowej to jednak gra na tym etapie czyli Początek Epidemii / Ucieczka nie straszy. Może potem będzie lepiej (mam nadzieję) na pewno nie ma mowy o poziomie strachu (ale kiedy to było) z Dead Space czy już tym bardziej obcy izolacja. Możliwe że jest to spowodowane tym że na początku walczymy z przeciwnikami którzy przypominają ludzi (może potem będzie zupełnie inaczej)
- Walka : niezła szczególnie że oparta na walce wręcz uniki (lewo,prawo), blok (ten kto wymyślił blok na gałce do tyłu to zrobił to chyba specjalnie aby ludzi wkurzyć), kontra i łupanie. Jak się człowiek wprawi to idzie świetnie tylko no właśnie widzimy potwora i zamiast uciekać to lecimy mu spuścić łomot ;) Roboty lepiej wykonano bo te potrafią zabić od razu i trzeba je unikać.
- Efekty śmierci : dobrze nam znane z dead space / tutaj jest świetnie jak przegrywamy a wystarczą 3 ciosy to odrywane mamy ręce, nogi, odgryzaną głowę itd. Jest krwawo i rewelacyjnie.
Fabuła : od początku niezła i w sumie na tyle dobra że chce się poznać co będzie dalej.
Absolutnie gry nie oceniam bo nawet nie mogę przy tej ilości czasu ale początkowe spotkanie z Callisto to nie jest spotkanie jak z TLoU czy ME2 tutaj raczej będzie coraz lepiej (nie wierzę że gorzej).
Jeszcze jedno na PS5 czasem chrupie / dawno nie widziałem efektu tego na PS5 właściwie chyba w ogóle nie widziałem zdarza się to sporadycznie ale na pewno klatki lecą mocno w dól przy większym zamieszaniu.
A potem przyleciał smok ...
co mogę jeszcze napisać :
nie podoba mi się też że z przeciwników wypada zdrowie boost (kredyty mogą) a jednocześnie co jakiś czas możemy znaleźć zastrzyk zdrowia który fajnie buduje klimat bo jego podanie w szyję trwa jakieś 5-6 sekund i tutaj mogą cię oczywiście przeciwnicy atakować ale co z tego jeśli go nie potrzebujesz bo co chwile wypada boost zdrowia który podnosi zdrowie instant (bez sensu to zrobili)
inwentory jak w dead space otwarte więc jak przeglądamy coś to oczywiście też nas mogą zaatakować. Gra jest właściwie w mocnym stopniu z clonowanym dead space (co jest i plusem i minusem). Zostało tupanie nogą aby zmiażdżyć przeciwnika bo może coś wypadnie jak przeciwnik pada ze scryptu gry to tupanie nic nic nie daje więc wszyscy będą tupać każde zwłoki (trochę komediowo)
podoba mi się za to setting gry i przede wszystkim czuje się wyprowadzane ciosy / to jest świetnie zrealizowane.
Jak było można przewidzieć są już wpisy odnośnie wersji PC:
"Unknown and Mysterious Stuttering and Lags are present in the Game,the Team is Working Hard to find the cause"
ciekawe czemu...
No nie wiem na tych wyciekach, które widziałem postacie wygladaja absolutnie fantastycznie, niemal jak fotorealistyczne
Pod tym wzgledem mialem wrazenie, ze to nowa jakosc
Samo otoczenie wygladało bardzo dobrze, porównywalnie do gier Sony
Wyszedł patch 1.02 może trochę poprawi utrzymanie się fpsow bo momentami jak Boga kocham nie da się grać. Przypomniały mi się nawet czasy PS3.
Co do grafiki może na pc w 8k urwie głowę na ps5 tekstury to czasy mass effecta 3. Dziwnie to czasem wygląda dopracowane modele + inne elementy a tuż obok tekstura jeden prostokąt ;) klimat z czasem co raz lepszy bo i atmosfera się zagęszcza aczkolwiek poza kilkoma momentami to bardziej świetny akcyjniak horror niż survival horror.
Chyba ktoś z zielonym przesadził...
https://orbispatches.com/CUSA27374
dobrze że devi pracują bo w niektórych momentach to klatki lecą do 10-15 normalnie jak pokaz slajdów jak za dawnych lat (PS5)
jeszcze jeden film z walki / walka akurat jest zrealizowana kapitalnie poza blokiem, w ogóle nie da się za bardzo trafić z nim, uniki nie mają okna czasowego więc spokojnie bierzemy albo lewo albo prawo zależnie z jakiej strony nadchodzi atak i to zrobione jest super.
Chyba oglądamy zupełnie inny filmik. Walka wręcz jest żenująca - jest to poziom sprzed dekady, gdzie przeciwnik przy wyprowadzeniu ciosu jest wprowadzany w zamkniętą animację, tj. pozycjonuje/ustawia się tak, żeby animacja zawsze wyglądała tak samo.
micin3 - nie ważne, ważne że świetnie się w to gra. Walki są w zasadzie praktycznie cały czas wręcz bo przeciwnicy b. szybko dochodzą. Broń palna jest tylko spowalniaczem. Fakt że uniki są lewo, prawo ale nie mają timingu i jak się wprawisz to fajnie się nie tylko w to gra co fajnie się to prezentuje. Walka jest zrealizowana akurat rewelacyjnie czuć moc broni szczególnie wyprowadzane ciosy. Na minus w zasadzie rzeczy które wymieniłem 2 dni temu.
czuc moc broni a wywalenie magazynka i urwaniu komus tym glowy nic w zasadzie nie dalo jak widac na filmiku. takie to do gearsofwar strasznie podobne ze swojej topornosci przez ten system unikow i walki w zwarciu. gunplay tez podobnie lezy i kwiczy. kolejna gra w ktrej celowanie jest calkowicie opcjonalne albo nawet niemile widziane.
Co do tekstur to moze wyjdzie jakis patch, albo wersja na konsole bedzie biedna w stosunku do PC?
Nie chce mi się wierzyc, zeby nawet na PC były słabe tekstury, dac wieksza rozdzielczosc tekstur to nie jest jakis wyczyn chyba
walka akurat jest zrealizowana kapitalnie
Zobaczyłem pierwszą potyczkę i wyłączyłem bo tak słabo to wygląda. Typ strzela potworowi w łeb kilka razy i nic bo on dalej stoi. Normalnie fenomen.
Oglądnijcie sobie pierwszą minutę na filmiku wrzuconym przez Alexa wyżej. Tragedia.
no strasznie to slabe. zamiast typowych headshotow powinni zrobic klasyczne czule punkty. przy takiej stylistyce przeciwnikow az sie o to prosi i dalkoby spora frajde z gunplayu dla ogarnietych.
Jest to do sprawdzenia ale chyba jak jest kilka przeciwników i z jednym walczymy wręcz to inni czekają z boku i patrzą ponieważ nie da się w tym systemie walki walczyć z więcej niż jednym przeciwnikiem.
Swoja droga ktoś wie czy wersja PS4 bedzie miała darmowy update do PS5?
W media expert nawet sie nie da kupic wersji na PS5 ;o
System walki nie powala, ale w sumie to trzeba samemu sprawdzic, zeby moc ocenic.
Z konkurencyjnego serwisu:
W skrócie: The Callisto Protocol nie posiada darmowej aktualizacji.
System walki w tej grze to tragedia. Wygląda jak pierwszy Dead Space z ulepszoną grafiką. Materiały reklamowe wyglądały oczywiście znacznie lepiej od samej rozgrywki. Zaczyna to zalatywać kiczem po woli. Martwią mnie zbagowane elementy rozgrywki tylko na 3 minutowym gameplay'u jest tego trochę a co dopiero w całej grze. Widać na niedopracowaną wersję na konsole. A na PC ma jeszcze dojść Denuvo. Nie wróżę sukcesu.
Dead Space miał fajny system walki, ale nie walki wręcz - tam było tylko machnięcie z łapy/kopnięcie leżącego. W Callisto jest dodany system walki z bliska, z użyciem różnych broni/pałek, ale jak na filmiku wrzuconym przez Alexa, jest po prostu żenujący niestety.
Też mi się to strzelanie tak średnio podoba na tym filmiku. W Dead Space to chociaż kończyny się odstrzeliwało i maszkary padały, a tu strzela strzela i zabić nie może.
Dzięki Alex za materiały. Co do nich to mam dwa podstawowe ale. Po pierwsze walka strasznie toporna i bardzo to mi się nie podoba. Grałem we wszystkie Dead Space i odnoszę dużo lepsze wrażenie od tego tutaj. Nawet animacje walki w takim bublu rozdawanym za darmo na EGS jak Evil Dead wyglądają znacznie lepiej. Oczywiście te gry nie maja ze sobą nic wspólnego ale chodzi mi wyłącznie o walkę i animacje wyprowadzania ciosów. No i niestety te tekstury nie wyglądają najlepiej szczególnie na PS5 raczej jak z PS4. Nie wiadomo jak to będzie na PC ale tutaj to niestety nie zachwyca. Nie wiem jak z klimatem gry. Jak dla mnie takie 6/10.
embargo spada w dzien premiery... troche martwiacy sygnal, bo liczylem na to, ze jezeli reklamuja gre jako AAAA to zrobią to jak Sony i embargo zleci dzisiaj/jutro, czyli dobre kilka dni przed premiera.
Czyżby obawiali się niezbyt pochlebnych recenzji ?
Czekałem na ten tytuł i zaczynam mieć obawy.
Na steam można zwrócić tytuł jeżeli się nie przekroczyło dwóch godzin grania, więc można zaryzykować zakup.
Spokojnie gra jest bardzo dobra. Ma swoje wady ale która nie ma ale daje tyle radości i frustracji jak mało która. Czekam na wersje PC ale ten unlock to zapewne będzie w piątek rano (niestety). Za to na PS5 działa dobrze z padem. Są momenty naprawdę niezłe w ogóle gra jest moim zdaniem co najmniej na poziomie pierwszego Dead Space (jak przypomnę sobie tamte czasy). Początek jest w sumie najsłabszy jeśli chodzi o horror potem to już jazda bez trzymanki. Przy tych bolączkach jakie gra niestety ma to na więcej niż 8/10 raczej nie liczcie w recenzjach co właściwie też i nic nie znaczy ważne aby wam się podobała.
Nie no pierwszy Dead Space w swoim czasie byl mega hitem
Srednia ocen 89/100, a gracze oceniali nawet wyzej ;)
Chociaz w 2008 to byla maaaaasa fajnych gier
Dobrze pamietam koncowkce roku
- Call of Duty World At War
- Brothers in Arms Hells Highway
- Mirrors Edge
- Left 4 Dead
- Gears of War 2
- Resistance 2
- Tomb Raider Underworld
- Fable 2
- Dead Space
- Fallout 3
- Stalker Czyste Niebo
- Crysis Warhead
- Far Cry 2
Tak to byla sama jesień, w obecnych czasach tylu gier AAA nie ma przez cały rok xD
To tak swoją drogą.. Ehh to byly czasy :(
W zalecanych GTX 1070 wygląda podejrzanie. Dziś na tym GPU co najwyżej można pograć w 1080 Wysokie ustawienia z FSR 2.0 lub max Medium bez FSR. Oby optymalizacja byłą tak dobra jak na to wskazują wymagania sprzętowe.
Banik na YT i usunięty film?
Zdążyłem obejrzeć i średnio to się prezentuje. System walki wręcz wygląda przeciętnie...
Oh jezu, jak ty Alex dajesz 8/10 to gra musi być dla przeciętnego zjadacza chleba absolutnie niegrywalna.
Sam czekam oczywiście czekam na piątek, bo nawet jak średniak to i tak nie mam w co grać.
To Alex już wystawił ocenę?
Plague tale 2 ocenił dość chłodno jak dobrze pamiętam, Modern Warfare 2 także, a ibiebgry się generalnie bardzo dobrze przyjęły
Metacritic niby prognozuje oceny koło 8mki, chociaż nie wiem skąd oni to biorą
Ragnarok miał chyba mocne 8, a wiadomo ile ma.. blisko maksimum
Już chciałem pisać że 7.5 to przecież dobra ocena a spojrzałem na jego profili a tam 95% ocen to 9-10/10 XD
Jak wyjdzie day1 patch to ocena pójdzie w górę do 10/10. Proste.
Wow..
Zaliczone :) ok. 20 godzin (moim zdaniem wynik solidny) ale sprawdzałem co się da i umierałem często -> moja ocena 9.5/10 - dla mnie gra jest świetna. Recenzje pewnie będą w okolicach 8/10 tak obstawiam ale bawiłem się przy CP jak dawno temu przy Dead Space właściwie teraz brakuje mi tego remake jak cholera. Na początku gra mało straszy ale potem jest to naprawdę solidny horror. Na pewno jest to gra grudnia, raczej niczego lepszego w grudniu nie dostaniecie.
spoiler start
tak albo drugą część, zostajesz sam ale przeżywasz i c.d.n
spoiler stop
Jaki poziom trudności ? Normalny ? Jeżeli zmieniałeś, to polecasz zmienić na wyższy, czy normalny zapewnia odpowiednie doznania ?
Grałem na zwykłym i momentami i tak jest strasznie frustrująco tzn. umieramy po jednym błędzie a walka z chmarą. Na PC wybiorę poziom najwyższy jest za to osiagnięcia jak ktoś chce wbić calka "The Protocol is About Life" Moim zdaniem domyślny jak na pierwszy raz i tak jest ciężki (ale to zależy kto co lubi). Jak na normalnym umierasz na 2-3 hity to zapewne na najtrudniejszym będzie to jeden hit.
Wysoko oceniłeś Alex. To na najwyższym poziomie trudności będziesz miał ostrą przejażdżkę i przybędzie ci siwych włosków :)
Też mam zamiar ograć na Pc w weekend, ale chyba na Normal. Liczę, że gra zapewni podobną frajdę jak Dead Space 1 i 2 :)
Grałeś na ps5 z tego co widziałem, jakieś szczególne wykorzystanie pada dual sense ? Coś ciekawego z triggerami wymyślili ? zastanawiam się czy kupić na series x czy na ps5 :)
Vieri1989 - ja bym brał na PS5 m.in. dla pada / DS jest wspierany ale dla mnie to już jakby naturalne w grach PS5 i nie zwracam za bardzo na to uwagi.
Dzięki Odin za spoiler odnośnie zakończenia. Odechciało mi się grać a byłem hiper napalony na tą grę. Mam jednak nadzieję, że urwany zakończenie to przez wersję przedpremierową i premierowa jednak będzie miała cały end game.
Z drugiej strony jak to wywnioskowałeś Odin że jest urwane? Musiałbyś oglądać przynajmniej cały ostatni level albo po prostu wywnioskowałeś tak tylko na samym filmiku koncowym.
Przecież nigdzie nie masz newsa, że jest urwane zakończenie. Skąd Ty to w ogóle wziąłeś? Ty bez kitu: w tym roku była to jedna z najbardziej oczekiwanych przeze mnie gier a przez jeden Twój wpis cały mój urok i chęć grania poszła w piździec. Ja cały czas jednak liczę na to, że takie zakończenie, o którym mówicie to wersja przedpremierowa i zakończenie faktycznie jest całościowe
spoiler start
(np gość ucieka (z laską ?) w długą)
spoiler stop
. Inaczej kompletnie mi się nie chce w to. grać
Wsparcie może oznaczać mody graficzne, dodatki DLC nie związane z fabułą, czy inne mody związane z uniwersum gry, a Ty perfidnie napisałeś ,"urwane zakończenie" a sposób w jaki to napisał Alex wręcz wybił się spoza tagu spoiler i nie musiałem odsłaniać spojlera by widzieć, co on pisze. Tak to bym nawet nie zwrócił na to uwagi :P Dla przykładu Uncharted 4 miał premierę 6 lat temu i ma wsparcie do dzisiaj i jakoś nie urwali tam zakończenia.
Redman2 - nie jest urwane na zasadzie że grasz i oO już koniec jest po prostu ....
spoiler start
otwarte do dalszej kontynuacji fabuły np. w Callisto Protocol 2. Ostatni moment to jak zostajesz sam otoczony a Dani odlatuje z próbką. Właściwie można by już tutaj skończyć że zostajesz zabity i umierasz ale potem masz scenę że cały pokryty krwią przeżyłeś
spoiler stop
Mimo wszystko liczę bardzo po cichu, że to jednak wersja przedpremierowa tak ma i będzie jakiś brakujący level, który to rozwiąże. Z drugiej strony takie zakończenie jeszcze byłoby do przemyślenia i jeśli już ma się tak skończyć, to że rozwiążą to w DLC, które wyjdzie w ciągu maks 3 miesięcy, a nie w drugiej części, która wyjdzie za x lat
Tamten niestety usunęli i będą usuwać więc kto chce ten zdąży zobaczyć tutaj inny
Klimatyczne, ale filmu brak.
No, ale w grudniu nic więcej nie wychodzi, więc gra grudnia to żaden wyczyn xd
Powiedz lepiej jak z fabuła? Postacie są ciekawe? Jakieś szokujące zwroty akcji?
Pierwsza recenzja to 10/10 czy tam 5/5
Od oceny Alexa spokojnie można odjąć 2 punkty, biorąc pod uwagę fakt, że nie pieje jak zazwyczaj, że to jest gra dekady (conajmniej GOTY) to można spokojnie założyć, że szykuje się średniak.
Jego skala to po prostu
- słaba gra
- srednia gra
- dobra gra
Plaga mu się srednio podobala, wiec roznie to bywa
Swoja droga ja osobiscie uwazam, ze skala 1-10, powinna byc zastapiona przez 1-5 ewentualnie moze 1-6
Wowczas uzywaloby się niemal całej skali oceny, jedynie 1-6 mało co by dostało
Nie zapomniałeś o czwartej skali? Jest jeszcze metryczka arcydzieła u Aleksa, która daje jakieś 90% gier, które ogrywa.
Najważniejsze, że nie ma denuvo, chodź pierwotnie miał być
Chodzić to możesz do sklepu po masło.
Brak wpisu na steamie ? A przynajmniej nie mogłem go znaleźć naciskając ctrl + f
To ci zaskoczenie. Hydro nie potrafi czytać ze zrozumieniem!
To ci zaskoczenie. Wujek jak zwykle nie wie, o co chodzi i pier...i kocoboły, byleby komuś dopiec i jak zwykle nie wyszło
Właśnie, że wyszło. Biorąc pod uwagę, że spiąłeś pośladki i mi odpisałeś na ten post. A mogłeś zignorować.
Nie wiem o co chodzi? Wiem tyle, że nie potrafisz używać wyszukiwarki albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, po czym rozprowadzasz informacje, że gra nie posiada Denuvo. Śmieszny jesteś, Hydro. Nic nowego zresztą. xDD
Raczej nie.
Ktoś wie, czy gra będzie odblokowana jutro o północy, czy rzeczywiście trzeba czekać do godziny 9:00?
Nie kłam 83,42gb do pobrania na Steamie.
nie myl wymaganego miejsca z ilością do pobrania, mam sporo gier gdzie wymagane miejsce wynosi 50gb a pobiera niecałe 20gb a reszte wypakowuje
Praktycznie sony zrobiło tą grę. Ale jest niestety nieudolnie wykonana można poczytać komentarze ludzi z PS5:
A co na PC to zobaczymy w piątek. REMEMBER NEVER PREORER !
No niestety usunęli i tym razem aczkolwiek zostało już niecałe 10 godzin do premiery. Właściwie kto chciał to i obejrzał a kto nie chciał to będzie sam odkrywał.
Już jest wysyp z całej gry na YouTube poszli po całości
mi zajęło zdecydowanie więcej bo ok. 20 godzin / powiem tak moim zdaniem gra jest dłuższa ok. 30% od obcy izolacja abyście mieli porównanie. Więc to zależy jak kto gra :)
nie ma gra jest liniowa od początku do końca może coś tam da się zboczyć jak mówili twórcy ale generalnie jest to gra na jeden raz + maksowanie. Tylko zabicie ostatniego bossa w grze na najtrudniejszym (nie widzę jakoś siebie w tej roli) :)
maksowanie to znaczy granie od nowa lub od save / bo nie ma wyboru rozdziałów
spoiler start
których jest 8, do zebranie są też data logi w formie audio albo z implantów / generalnie jest szansa na wbicie calaka w sumie z drugim przejściem, moim zdaniem najtrudniej będzie z finałowym bossem na tym poziomie poza tym wszystko jest liniowe więc no niestety taki układ ma ta gra
spoiler stop
Dziwi mnie, że ten temat tak nisko spadł. Trzeba go podbić, zwłaszcza, że świat gamingowy żyje teraz tylko tą grą. Inne gry u większości graczy interesujących się współczesnymi grami spadły na dalszy plan.
U mnie gra cały czas coś robi, ściąga pliki, kończy, potem pobiera znowu ileś GB, potem coś aktualizuje z season passem, następnie nic a teraz rozpakowywuje pliki :p
użytkownicy steam i ich problemy ;)
znajdź błąd :)
Zoddo posiada The Callisto Protocol 9 min temu
Having the same issues and I also run a 4090, funny that this games FSR 2.0 does literally nothing and when you enable Ray tracing you get like 50 FPS or something mostly. Why didn't this game come out supporting DLSS???
psyche posiada The Callisto Protocol W tej chwili
Same, run this stutterfest crap on my 13900k and 4090. FSR2 doesnt do ¦¦¦¦ in terms of performance, I rather have that garbage turned off. Probably need a game ready driver too since my card is mostly peaked at 90% usage.
ODIN przecież wiesz że miłośnicy steam to w większości dzbany ;) po tym co ci ludzie tam wypisują to powinni mieć tylko dostęp do konsoli ich przerasta wielokrotnie umiejętność ustawienia gry pod własny złom. To samo było przy Cyberpunku i Wiedźminie / niestety. Większość ma komputery o sprawności zieminiaka ale nagle wszyscy ci sami mają 4090 i problemy z grą. Niektórzy z 2060 zastanawiają się czemu muszą wyłączyć RT i czemu nie działa dobrze w 4K ?;) Gra niestety pewnie zostanie przez takich głupoli właśnie w ten sposób zarżnięta co nie zmienia faktu że to b. dobra gra na wiele godzin gry. Jak im się nie podoba granie na PCtach to mogą sobie kupić na PS5. Na PS5 też nieźle rwało szczególnie przy wiatrakach czy obróbce drewna ale dałem radę skończyć. Na PS5 dodatkowo masz tryb wydajności ale dla takich ślepców jak ja on nie istnieje ;)
76/100 xd poziom Dead Space, ale 3 części, jak już zobaczyłem 8/10 ppe to widziałem, że szału nie będzie
Mi się trójka i tak bardzo podobała, może to być też case Days Gone czyli niedoceniona gra
Moje klimaty więc na pewno mi podejdzie
Dobrze, że zamówiłem wersję ps5
RTX4090 I ogromny stuttering - FPSy nie są w stanie dobić do 60, spadają nawet do 30. Nie warte grania obecnie, poleciał refund, cegiełka w postaci negatywnej recenzji dołożona, czyli w tym miesiącu tylko Midnight Suns jest do ogrania.
Już pędzę obniżać detale, bo devsi nie radzą sobie z optymalizacja. Poza tym, jak napisalem, refund już poleciał, kupi się jak naprawią.
Na 3080 to samo co u" micin3".
Pobawię się jeszcze ustawieniami
Przecież Alex napisał że musisz mieć minimum RTX 4099 żeby móc w to pograć, a nie na jakimś ziemniaku za 3000zł (ironicznie).
Ja się nie bawiłem ustawieniami - stuttering miałem taki sam niezależnie od presetu. A mam RTX4090 - i tak spadki do 30. Mają coś ewidentnie nie tak z optymalizacja, na reddit padły teorie o shaderach.
Ale optymalizacja leży i kwiczy, skarżą się w sumie wszyscy co mają NVIDIĘ (nie wiedziałem jeszcze postów osób z AMD), od RTX2XXX do najnowszych.
HETRIX22 - nie grałem jeszcze na PC bo mam duże zaległości a callisto skończyłem ale potem sobie sam sprawdzę, zakładam że problem to głównie to ze ludzie włączają FSR na kartach Nvidii i dodatkowo w opcjach NV control panel mają zdublowane dla VS. Poza tym zapewne za moment wyjdą też nowe sterowniki od NV które zablokują te combo. Niemniej to tylko moje przypuszczenie bo większość użytkowników PC ustawia wszystko w prawo i ma działać. Jeśli jest problem z SH to jest to wina synchronizacji i tutaj bym szukał problemu a nie w optymalizacji jak gra dobija do ponad 200 fpsów bez rt i 100 z rt.
Tylko ze Alexie FSR działa również na kartach Nvidii. Jak zwykle bronisz bubla, bo się nahajpowałeś przed premierą.
siera97 - oczywiście że działa nigdzie nie pisałem że nie działa. Grę skończyłem uważam ją za bardzo dobrą ale nie arcydzieło jakim jest m.in. God of War Ragnarok.
Napisałeś, że jest problemem. To ze gra ma wysokie maksymalne klatki, nie oznacza, ze jest dobrze zoptymalizowana. Dropy właśnie najlepiej świadczą o słabej optymalizacji.
A pisałem wcześniej że najprawdopodobniej kolejny bubel z Denuvo po Gotham Knights. Sami developerzy dawali sygnał że optymalizacja leży. Trzeba mieć nadzieję że to usprawnią albo wywalą D. Gotham Knights do tej pory wywalone.
Włączyłem benchmark dostępny w grze bo zagram dopiero po pracy i na 3060ti jest stuttering tak jak ludzie piszą (RT off).
Przecież ta gra w rekomendowanych podaje 1070 więc WTF.