Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 września 2014, 14:15

autor: Luc

Dead Island 2 - twórcy gry Spec Ops tworzą martwą wyspę w Kalifornii - Strona 2

Nadchodzące miesiące to istne spełnienie marzeń dla fanów gier z zombiakami w roli głównej. Jednym z kilku gorących tytułów, który trafi w tym czasie do sklepów jest kolejna odsłona serii Dead Island. Czy będzie miała szanse w starciu z Dying Light?

DEAD ISLAND 2 W SKRÓCIE:
  • FPS, w którym mierzymy się z nieskończonymi ilościami zombie;
  • Brak tradycyjnej kampanii z jasno zarysowanym początkiem i końcem;
  • Ośmioosobowe drużyny;
  • Ogromne możliwości modyfikacji broni;
  • 4 zróżnicowane klasy do wyboru;
  • Duży nacisk na grę sieciową;
  • Gra wykorzysta silnik Unreal Engine 4.

Pomimo swoich wad, pierwsze Dead Island było grą co najmniej przyzwoitą. Po pamiętnym zwiastunie wszyscy zainteresowani spodziewali się wprawdzie tytułu kładącego nacisk na emocje i ciężki klimat, a otrzymaliśmy coś zgoła innego, mimo to wokół produkcji polskiego studia Techland zebrała się pokaźna grupa oddanych fanów. Otwarty świat, tysiące zombie do posiekania, modyfikowalne bronie i masa elementów rodem z RPG to być może nie najbardziej ambitna kombinacja, jednak na tyle strawna, iż chętnych do jej spróbowania było zaskakująco dużo. To (plus niezła sprzedaż) musiało doprowadzić do powstania sequela.

Kontynuacja, opatrzona podtytułem Riptide, nie oferowała absolutnie niczego nowego, ale wciąż potrafiła skutecznie przykuć fanów do ekranu, a to wystarczyło, aby uznać ją za udaną. Niecały rok później ogłoszono z kolei, iż pełnoprawna „dwójka” także się tworzy… tym razem jednak już bez udziału Techlandu. Seria trafiła w ręce zespołu Yager, odpowiedzialnego wcześniej za m.in. Spec Ops: The Line. I choć luźna gra o zombie wydawała się kompletnie nie pasować do dotychczasowych osiągnięć studia, to właśnie im Deep Silver powierzył jedną ze swoich najlepiej rozpoznawalnych marek. Jak sobie z nią poradzą?

Akcja „dwójki” ponownie zaoferuje nam wakacyjne klimaty. Tym razem jednak, zamiast przemierzać niebezpieczne tereny tropikalnej wyspy, udamy się do upalnej Kalifornii. Słoneczny raj na ziemi, ze swoimi bajecznym widokami i idealną pogodą, na pierwszy rzut oka wygląda jak najlepsze miejsce na zasłużony odpoczynek, gdyby nie jeden drobny szczegół. Zombie. I to dziesiątki tysięcy. Epidemia przemieniająca wszystkich na około w bezmózgie bestie dowędrowała w tajemniczy sposób na teren Stanów Zjednoczonych, a to oczywiście oznacza poważne kłopoty. Sytuacja szybko wymknęła się spod kontroli i władze podjęły decyzję o objęciu zachodniej części kraju kwarantanną (czyniąc z Kalifornii „odosobnioną wyspę”), skazując jednocześnie tysiące nadal zdrowych ludzi na pastwę losu.

Twórcy przyznali, iż pierwotnej wersji Dead Island 2 miało być poważnym tytułem, nawiązującym do słynnego trailera pierwszej części. Za takim rozwiązaniem przemawiało przede wszystkim doświadczenie przy pracach nad historią w Spec Ops: The Line. Jednak w momencie, w którym zaczęto testować tryb kooperacji, uznano, że zbyt ciężka atmosfera nie sprawdzi się w planowanej konwencji i ostatecznie postawiono na pełną humoru, swobodną rozgrywkę.

W amerykańskim dyskoncie najwyraźniej trwa właśnie wyjątkowo atrakcyjna promocja. Spójrzcie na te tłumy!

Jednym z nich będzie oczywiście nasz bohater. Należąc najprawdopodobniej do wąskiej grupy osób całkowicie odpornych na śmiertelnego wirusa, stosunkowo szybko aklimatyzuje się w nowych warunkach i postanawia maksymalnie wykorzystać sytuację – na swoją korzyść. Resztę tej historii przyjdzie graczom… wymyślić samodzielnie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.