Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 lipca 2014, 13:00

autor: Przemysław Zamęcki

Czego oczekujemy od Rise of the Tomb Raider? Marzymy o nowych przygodach Lary Croft - Strona 3

Mało kto spodziewał się tak udanego restartu marki Tomb Raider. Gra z 2013 roku okazała się strzałem w dziesiątkę a wkrótce na nasze komputery i konsole trafi Rise of the Tomb Raider. Czego realnie oczekujemy od kolejnych przygód pięknej pani archeolog?

Ubiegłoroczny powrót Tomb Raidera wywołał sporo kontrowersji w świecie fanów serii. Niewielu z nich spodziewało się aż takiego odejścia od ram rozgrywki wytyczonych w poprzednich częściach, zdecydowanie bardziej skupiających się na eksploracji tajemniczych świątyń i rozwiązywaniu zagadek środowiskowych. Mroczny klimat osamotnienia zastąpiło raczej dziesiątkowanie przeciwników, nie mających większych szans w starciu ze studentką archeologii, która za pomocą czekana, łuku i broni palnej siała spustoszenie na wyspie Yamatai. Przy tym wszystkim nie wolno jednak pomijać znakomicie ukazanych emocji targających Larą, wielu trafionych pomysłów związanych z mechaniką rozgrywki oraz świetnej technologii, która tchnęła życie w fantastyczny świat przedstawiony i ożywiła kucyk głównej bohaterki.

Zapowiedziane na targach E3 2014 Rise of the Tomb Raider ma ostatecznie ukształtować charakter Lary. Czy będziemy świadkami, jak młoda dziewczyna odnajduje prawdziwe powołanie? Mając w pamięci dokonania głównej bohaterki na japońskiej wysepce i poprzednie części serii, proponuję kilka – moim zdaniem – interesujących pomysłów, które ekipa deweloperska mogłaby wziąć pod rozwagę.

Czego oczekujemy Rise of the Tomb Raider? - ilustracja #2

Spryt i zręczność ponad siłę

Śmiało można napisać, że część skradankowa ubiegłorocznego Tomb Raidera była wykonana w sposób co najmniej dobry. Lara jest dziewczyną drobnej postury i nikt nie powinien oczekiwać od niej, że stawi czoła groźnym przeciwnikom w bezpośrednim starciu wręcz. Niestety, również walka twarzą w twarz była w „jedynce” na porządku dziennym. Życzyłbym sobie więc, aby eliminacja wrażych sił w większym stopniu odbywała się dzięki szybkości i sprytowi bohaterki niż waleniu w łeb czekanem. Do bezpośredniej konfrontacji niech lepiej Lara używa reszty przenoszonego arsenału ze szczególnym uwzględnieniem trzymanych jednocześnie w obu dłoniach pistoletów. Stare porzekadło głosi: co dwie Beretty, to nie jedna.

Czego oczekujemy Rise of the Tomb Raider? - ilustracja #3

Byłoby także miło, gdyby choć trochę zwiększono liczbę sposobów cichej eliminacji wrogów – choćby poprzez lepsze wykorzystanie obiektów występujących w świecie gry. Wiem, że wybuchowe beczki są nieśmiertelnym sposobem na duże fajerwerki, ale chciałbym także, aby wyobraźnia twórców sięgała dalej. Rozmieszczanie pułapek w strategicznie wybranych miejscach? Działania dywersyjne odwracające uwagę wrogów? Jestem za!

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.