autor: Amadeusz Cyganek
Czy FIFA World zmienia się na lepsze? Testujemy nową wersję darmowej FIF-y - Strona 2
Wracamy do gry FIFA World by sprawdzić, czy darmowa kopanka od EA poczyniła postępy, czy też status „wiecznej bety” to alibi dla braku sensownych poprawek i aktualizacji zawartości.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
- panel wyzwań;
- nowe paczki zawodników;
- zmiany w ekranie transferów;
- poprawki techniczne (rozszerzona obsługa kontrolera, działające zwody i szereg innych, mniejszych poprawek);
- ulepszenia oprawy wizualnej (nowe modele zawodników i ich animacje, większe zróżnicowanie kibiców);
- lepsza gra bramkarzy;
- skuteczniejsza gra defensorów.
Choć walka pomiędzy dwoma najważniejszymi graczami na rynku piłkarskich symulatorów – FIF-ą i Pro Evolution Soccer – dopiero się zaczyna i nabiera rumieńców, to niejako w jej cieniu cały czas rozwija się i ewoluuje FIFA World: darmowa „piłka” prosto od Electronic Arts. Popularność tego tytułu stale rośnie, a twórcy regularnie aktualizują swoje dzieło o nową zawartość i poprawiają szereg błędów skutecznie odbierających przyjemność z zabawy. Po kilku miesiącach wracamy do tej produkcji by sprawdzić, co zmieniło się w grze i – przede wszystkim – czy są to ruchy, które możemy zapisać po stronie „plusów”.
Na przestrzeni ostatnich kilkunastu tygodni twórcy regularnie raczyli nas kolejnymi poprawkami wpływającymi na różnorodne aspekty rozgrywki w FIFA World. Zacznijmy jednak od nowości, które rozwijają uprzednio znajdujące się w grze tryby rozgrywki. W tych prym z pewnością wiedzie sekcja wyzwań. Jest to nic więcej jak zestaw interaktywnych osiągnięć, które dzielą się na kilka podkategorii – odnoszą się one do poszczególnych zawodników, zdobyczy bramkowych w kolejnych modułach zabawy czy awansów do wyższych lig. Osobną kategorię stanowią tzw. wyzwania czasowe pojawiające się co kilka dni i dotyczące najciekawszych oraz najważniejszych wydarzeń w futbolowym światku – w ich ramach musimy np. powtórzyć wyczyn strzelecki jednego z zawodników czy też odtworzyć sytuację z wybranego przez twórców gry meczu.
Nagrodami za wypełnienie tych celów są trzy wartości: doświadczenie, monety i pakiety zawodników bądź kart specjalnych. Ich ilość rzecz jasna jest uzależniona od poziomu trudności danego wyzwania. Zgromadzone środki możemy wykorzystać na kupno nowych pakietów kart dostępnych w sklepiku. Od teraz nabędziemy trzy paczki podzielone ze względu na pozycje zawodników: napastników, pomocników oraz obrońców. Nowością jest również pojawienie się paczek narodowych, zawierających trzech zawodników o różnym stopniu jakości: złotym, srebrnym i brązowym. Co ważne, te pakiety będziemy mogli dostać jedynie podczas okresowych promocji i raczej nie zanosi się na to, by znalazły się w regularnej sprzedaży.
By zobaczyć, jak szybką ewolucję przechodzi ten tytuł, wystarczy sprawdzić numer aktualnej wersji gry – niedawno w sieci pojawiła się aktualizacja 6.4, z kolei w marcu – gdy pierwszy raz sprawdzaliśmy możliwości FIF-y World – korzystaliśmy z wersji z numerem 3.0.