Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 lipca 2014, 15:30

autor: Amadeusz Cyganek

Czy FIFA World zmienia się na lepsze? Testujemy nową wersję darmowej FIF-y

Wracamy do gry FIFA World by sprawdzić, czy darmowa kopanka od EA poczyniła postępy, czy też status „wiecznej bety” to alibi dla braku sensownych poprawek i aktualizacji zawartości.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Co nowego w FIFA World?
  • panel wyzwań;
  • nowe paczki zawodników;
  • zmiany w ekranie transferów;
  • poprawki techniczne (rozszerzona obsługa kontrolera, działające zwody i szereg innych, mniejszych poprawek);
  • ulepszenia oprawy wizualnej (nowe modele zawodników i ich animacje, większe zróżnicowanie kibiców);
  • lepsza gra bramkarzy;
  • skuteczniejsza gra defensorów.

Choć walka pomiędzy dwoma najważniejszymi graczami na rynku piłkarskich symulatorów – FIF-ą i Pro Evolution Soccer – dopiero się zaczyna i nabiera rumieńców, to niejako w jej cieniu cały czas rozwija się i ewoluuje FIFA World: darmowa „piłka” prosto od Electronic Arts. Popularność tego tytułu stale rośnie, a twórcy regularnie aktualizują swoje dzieło o nową zawartość i poprawiają szereg błędów skutecznie odbierających przyjemność z zabawy. Po kilku miesiącach wracamy do tej produkcji by sprawdzić, co zmieniło się w grze i – przede wszystkim – czy są to ruchy, które możemy zapisać po stronie „plusów”.

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu tygodni twórcy regularnie raczyli nas kolejnymi poprawkami wpływającymi na różnorodne aspekty rozgrywki w FIFA World. Zacznijmy jednak od nowości, które rozwijają uprzednio znajdujące się w grze tryby rozgrywki. W tych prym z pewnością wiedzie sekcja wyzwań. Jest to nic więcej jak zestaw interaktywnych osiągnięć, które dzielą się na kilka podkategorii – odnoszą się one do poszczególnych zawodników, zdobyczy bramkowych w kolejnych modułach zabawy czy awansów do wyższych lig. Osobną kategorię stanowią tzw. wyzwania czasowe pojawiające się co kilka dni i dotyczące najciekawszych oraz najważniejszych wydarzeń w futbolowym światku – w ich ramach musimy np. powtórzyć wyczyn strzelecki jednego z zawodników czy też odtworzyć sytuację z wybranego przez twórców gry meczu.

Nagrodami za wypełnienie tych celów są trzy wartości: doświadczenie, monety i pakiety zawodników bądź kart specjalnych. Ich ilość rzecz jasna jest uzależniona od poziomu trudności danego wyzwania. Zgromadzone środki możemy wykorzystać na kupno nowych pakietów kart dostępnych w sklepiku. Od teraz nabędziemy trzy paczki podzielone ze względu na pozycje zawodników: napastników, pomocników oraz obrońców. Nowością jest również pojawienie się paczek narodowych, zawierających trzech zawodników o różnym stopniu jakości: złotym, srebrnym i brązowym. Co ważne, te pakiety będziemy mogli dostać jedynie podczas okresowych promocji i raczej nie zanosi się na to, by znalazły się w regularnej sprzedaży.

By zobaczyć, jak szybką ewolucję przechodzi ten tytuł, wystarczy sprawdzić numer aktualnej wersji gry – niedawno w sieci pojawiła się aktualizacja 6.4, z kolei w marcu – gdy pierwszy raz sprawdzaliśmy możliwości FIF-y World – korzystaliśmy z wersji z numerem 3.0.

Bohater finału mundialu również otrzymał swoje wyzwanie! - 2014-07-17
Bohater finału mundialu również otrzymał swoje wyzwanie!
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?