Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Dead Island Riptide Przed premierą

Przed premierą 12 września 2012, 14:23

autor: Szymon Liebert

Dead Island Riptide - powracamy na Martwą Wyspę

Widzieliśmy w akcji Dead Island: Riptide, czyli spin-off, który postara się poprawić niedociągnięcia podstawowej wersji produkcji Techlandu i pokaże dalsze losy jej bohaterów. Czego mogą spodziewać się fani eksterminowania zombie?

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Dead Island: Riptide - powtórka z zombie apokalipsy

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dead Island sprzedało się równie dobrze lub być może nawet lepiej od Wiedźmina. To daje do myślenia. Seria tworzona przez wrocławski Techland ma szansę stać się potęgą. Marką, po którą sięgną fani mordowania zombie z całego świata. Żeby tak się jednak stało, potrzebujemy dowodu, że pierwowzór nie był tylko „wypadkiem” przy pracy.

Wracamy na archipelag Banoi. Wiosła w dłoń.

Zapowiedziane niedawno Dead Island: Riptide niekoniecznie jest tu dobrym przykładem, bo – jak tłumaczyli deweloperzy podczas pokazu gry w Warszawie – to tylko spin-off. Mimo to gra udowodni, czy Techland wie, dokąd zmierza jego – być może – najważniejszy twór od lat. W najbliższym czasie droga prowadzi z powrotem w ten sam zakątek świata, tyle że na kolejną wyspę opanowaną przez zombie. Lubimy wracać do podobnych miejsc – czy i tym razem będzie tak samo?

Powrót na wyspę

W Riptide poznamy dalsze losy bohaterów z podstawowej gry, którym w końcówce, tu olbrzymi spoiler, udało się wydostać z Banoi, wyspy opanowanej przez turystów i tubylców zamienionych w zombie. Pech chciał, że infekcja powodująca takie zmiany trafiła także na statek, którym podróżowała nasza czwórka. Z tego powodu wszyscy wylądowali na kolejnej wyspie z archipelagu śmierci, aby jeszcze raz wbijać kołki w głowy przeciwników. I to tyle, ile wiemy o fabule w tym momencie, bo pytani o szczegóły deweloperzy nabierają wody w usta. Padło jednak zapewnienie, że „na pewno będą nowe wątki wyjaśniające genezę wirusa”.

Skoro o fabule wiemy niewiele, oczywiste jest, że producenci skupili się na rozgrywce. Prezentacja już nienowa, bo pokazywana zachodnim dziennikarzom na gamescomie, dotyczyła fragmentu z połowy kampanii, w którym Logan i Purna szukają wraku helikoptera. Przemierzając dżunglę bohaterowie szybko trafili na zombie. W Riptide starcia nadal mają być dynamiczne, szybkie i najczęściej bezpośrednie. Obijanie nadgniłych eksludzi czym popadnie, rzucanie w nich posiadaną bronią, odcinanie kończyn – to wszystko będzie na porządku dziennym. Stuningowane, podkręcone i jeszcze bardziej satysfakcjonujące niż w części pierwszej.

Czym jest Dead Island?

Dead Island to jest taki pulp, gra akcji przede wszystkim. Postacie są przestylizowane, jest dużo zabijania, odcinania różnych rzeczy. Setting też jest trochę komiksowy. I wszystko to dzieje się w otwartym świecie, który można eksplorować. To nie jest dramat, to nie jest tak naprawdę survival, to nie jest horror. Jest to klimat, pulpowe podejście do tematyki zombie.” – twierdzi Jacek Brzeziński, producent gry.

Broń palna zyska na znaczeniu, ale wciąż nie będzie dominować.

Obrona fortu

Dwójka bohaterów dotarła do helikoptera i – tu nowość – wyrwała z niego olbrzymie miniguny. Niosąc je, postacie były powolne i podatne na ataki nieumarłych, ospale podnoszących się z bagien. W takich sytuacjach przydadzą się pozostali członkowie drużyny, którzy ułatwią transport cennej broni. „Kooperacja będzie najważniejsza” – zapewniali Piotr Szymański i Jacek Brzeziński, producenci prowadzący pokaz. Jeśli nie mamy takiego wsparcia, możemy przywalić zombiakowi minigunem i dokończyć go w tradycyjny sposób, na przykład kopniakiem z wyskoku. Pomocą w transporcie i w ogóle w poruszaniu się po bagnach są motorówki. Ta alternatywa dla samochodów z „jedynki” doskonale radzi sobie z mieleniem zombie, ale nie jest wszechmocna. Czasami trzeba będzie więc wyjść z łodzi, aby pozbyć się przeciwników.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.