autor: Krzysztof Żołyński
Kickoff 2002 - zapowiedź - Strona 4
Nowa odsłona starego hitu, Kickoff 2, znanego jeszcze z komputerów ATARI ST i Commodore 64. Kickoff 2002 to gra zręcznościowa w najlepszym wydaniu, pozwalająca graczowi samodzielnie pokierować drużyną piłkarską.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Ileż to razy grając w cudownie wyglądające współczesne gry z rozrzewnieniem wspominamy stare czasy, kiedy na biurku stał Commodore 64, albo Amiga. Jakie to były świetne komputerki, a ile wyśmienitych gier na nie wyszło. Cóż to skoro ich czasy dawno minęły i w dodatku bezpowrotnie.
A co powiecie na powrót z zaświatów? Oczywiście, że to możliwe. Powstanie, bowiem gra nawiązująca do starych tradycji i mająca w sobie wiele z atmosfery minionych lat. Wystarczy ją kupić, zainstalować i poczuć się jak kiedyś.
Co to za gra? Powiem tylko trzy słowa: Kick Off 2002. Myślę, że dla wielu z Was to zupełnie wystarczy i właśnie otwiera się klapka dająca dostęp do odpowiedniego miejsca w pamięci. Podejrzewam, że czytając poniższy tekst przy okazji odbędziecie coś w rodzaju podróży sentymentalnej. Spróbujmy w nią zabrać także ludzi, którym tytuł tej gry nie kojarzy się zupełnie z niczym. Mając ich na uwadze pozwolę sobie na odrobinę historii, a dopiero później przejdę do konkretów.
No to zaczynamy.
Wszystko zaczęło się na początku lat 90-tych, kiedy to dwóch ludzi skrzyknęło się i zrobiło znakomitą grę Kick Off 2, która została okrzyknięta mianem gry sportowej wszechczasów. Winowajcy, o których mowa to Dino Dini i Steve Screech.
Gra została opatrzona numerem 2, dlatego że Dino Dini miał wtedy na koncie pierwowzór tej produkcji, czyli Kick Off. Steve Screech dołączył do Dina później, a ich współpraca zaowocowała powstaniem Kick Off 2.
Lista gier związanych z piłką nożną, jakie stworzył Dino Dini jest naprawdę imponująca. Są to:
- Kick Off, ANCO (Amiga, Commodore 64, ATARI ST)
- Kick Off 2, ANCO (Amiga, Commodore 64, ATARI ST)
- Player Manager, ANCO (Amiga, ATARI ST)
- GOAL!, Virgin Interactive (Amiga, PC) (bez udziału Steva)
- Dino Dini's soccer, Virgin Interactive (Megadrive, Genesis) (bez udziału Steva)
Mimo wielkich sukcesów, jakie odnosiły wymienione wyżej gry Dino cały czas miał świadomość błędów, popełnionych w czasie ich przygotowywania. Widać też, że wielkim sentymentem darzy Kick Off 2. Posłuchajcie, co mówił na ten temat: „Goal miał być ulepszoną wersją Kick Off 2. Oczywiście ta druga gra była o wiele bardziej popularna, ale nie znaczy to, że była pozbawiona wad. Wręcz przeciwnie miała wiele słabych punktów i błędów. Problem zawsze polega na tym, że czasami bardzo trudno usunąć błędy, a jednocześnie nie zepsuć innych rzeczy. W rezultacie najlepszym produktem, tak naprawdę jest ten, który spodoba się ludziom. Może Kick Off 2 osiągnął ten cel, ale trudno powiedzieć.”
Z kolei Steve Screech powiedział coś takiego: „Rzecz w tym, że Kick Off został zrobiony dla ludzi. Zawsze był i wciąż jest określany jako gra pozwalająca na niezapomniane przeżycia. Wstyd to mówić, ale czasy takich gier minęły, a współczesne produkcje to wspaniała grafika, istniejąca w zupełnym oderwaniu od grywalnośći.”