Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 kwietnia 2002, 12:21

autor: Krzysztof Żołyński

Kickoff 2002 - zapowiedź - Strona 2

Nowa odsłona starego hitu, Kickoff 2, znanego jeszcze z komputerów ATARI ST i Commodore 64. Kickoff 2002 to gra zręcznościowa w najlepszym wydaniu, pozwalająca graczowi samodzielnie pokierować drużyną piłkarską.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Ileż to razy grając w cudownie wyglądające współczesne gry z rozrzewnieniem wspominamy stare czasy, kiedy na biurku stał Commodore 64, albo Amiga. Jakie to były świetne komputerki, a ile wyśmienitych gier na nie wyszło. Cóż to skoro ich czasy dawno minęły i w dodatku bezpowrotnie.

A co powiecie na powrót z zaświatów? Oczywiście, że to możliwe. Powstanie, bowiem gra nawiązująca do starych tradycji i mająca w sobie wiele z atmosfery minionych lat. Wystarczy ją kupić, zainstalować i poczuć się jak kiedyś.

Co to za gra? Powiem tylko trzy słowa: Kick Off 2002. Myślę, że dla wielu z Was to zupełnie wystarczy i właśnie otwiera się klapka dająca dostęp do odpowiedniego miejsca w pamięci. Podejrzewam, że czytając poniższy tekst przy okazji odbędziecie coś w rodzaju podróży sentymentalnej. Spróbujmy w nią zabrać także ludzi, którym tytuł tej gry nie kojarzy się zupełnie z niczym. Mając ich na uwadze pozwolę sobie na odrobinę historii, a dopiero później przejdę do konkretów.

No to zaczynamy.

Wszystko zaczęło się na początku lat 90-tych, kiedy to dwóch ludzi skrzyknęło się i zrobiło znakomitą grę Kick Off 2, która została okrzyknięta mianem gry sportowej wszechczasów. Winowajcy, o których mowa to Dino Dini i Steve Screech.

Gra została opatrzona numerem 2, dlatego że Dino Dini miał wtedy na koncie pierwowzór tej produkcji, czyli Kick Off. Steve Screech dołączył do Dina później, a ich współpraca zaowocowała powstaniem Kick Off 2.

Lista gier związanych z piłką nożną, jakie stworzył Dino Dini jest naprawdę imponująca. Są to:

  • Kick Off, ANCO (Amiga, Commodore 64, ATARI ST)
  • Kick Off 2, ANCO (Amiga, Commodore 64, ATARI ST)
  • Player Manager, ANCO (Amiga, ATARI ST)
  • GOAL!, Virgin Interactive (Amiga, PC) (bez udziału Steva)
  • Dino Dini's soccer, Virgin Interactive (Megadrive, Genesis) (bez udziału Steva)

Mimo wielkich sukcesów, jakie odnosiły wymienione wyżej gry Dino cały czas miał świadomość błędów, popełnionych w czasie ich przygotowywania. Widać też, że wielkim sentymentem darzy Kick Off 2. Posłuchajcie, co mówił na ten temat: „Goal miał być ulepszoną wersją Kick Off 2. Oczywiście ta druga gra była o wiele bardziej popularna, ale nie znaczy to, że była pozbawiona wad. Wręcz przeciwnie miała wiele słabych punktów i błędów. Problem zawsze polega na tym, że czasami bardzo trudno usunąć błędy, a jednocześnie nie zepsuć innych rzeczy. W rezultacie najlepszym produktem, tak naprawdę jest ten, który spodoba się ludziom. Może Kick Off 2 osiągnął ten cel, ale trudno powiedzieć.”

Z kolei Steve Screech powiedział coś takiego: „Rzecz w tym, że Kick Off został zrobiony dla ludzi. Zawsze był i wciąż jest określany jako gra pozwalająca na niezapomniane przeżycia. Wstyd to mówić, ale czasy takich gier minęły, a współczesne produkcje to wspaniała grafika, istniejąca w zupełnym oderwaniu od grywalnośći.”

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.