Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2009, 08:59

autor: Jacek Hałas

Fuel - zapowiedź - Strona 3

Fuel, będący owocem czteroletnich prac Asobo Studios, ma łączyć w sobie otwartość świata Burnouta i Test Drive’a Unlimited z efektywnością jazdy w terenie typową dla Motorstorma i FlatOuta. Czy istnieją realne szanse na spełnienie tej obietnicy?

Przeczytaj recenzję Fuel - recenzja gry

Brytyjskie Codemasters po kilku latach lekkiego kryzysu (m.in. przeciętna seria IndyCar Racing) powoli powraca na fotel lidera w kategorii wydawcy gier o tematyce motoryzacyjnej. Firma w ostatnim czasie przystąpiła do budowania bardzo solidnego portfolio, dążąc do zaspokajania różnorakich upodobań sympatyków czterech kółek. Rajdowcy mają więc serię Dirt, osoby preferujące walkę na odcinkach asfaltowych doskonały GRID, a fani królowej sportów motorowych już wkrótce zaczną wszystkim udowadniać, że kierowcy biało-niebieskiego bolidu powinni częściej stawać na podium. Podczas zeszłorocznych targów Games Convention zapowiedziano poszerzenie tego grona o obiecujący produkt pod tytułem Fuel. Dziś, po kilku miesiącach intensywnych prac deweloperskich, możemy podzielić się z Wami nowymi szczegółami na temat tej gry, a także zastanowić, czy faktycznie będzie ona na tyle rewolucyjna, na ile obiecują to jej twórcy.

Zaawansowane efekty pogodowe będą jedną z ciekawszych cech przemawiających za kupnem Fuel. Ważną atrakcją będzie też swoboda przemierzania świata gry.

W Fuel rozgrywka ma toczyć się wokół tytułowego paliwa, występującego w znacznym niedoborze. Według przedstawionych przez grę realiów skutkiem globalnego ocieplenia są drastyczne zmiany klimatyczne, które przekształciły naszą ukochaną planetę w mało przyjazne środowisko. Niemal cała ludzkość wyginęła, a w nowej rzeczywistości garstka ocalałych przystępuje do serii wyścigów z zamiarem poszerzenia zapasów cennego surowca. W trakcie zabawy wcielimy się w wykreowaną przez siebie postać kierowcy (dostępna będzie opcja zmiany wyglądu), biorąc udział w zawodach, w których główną wygraną nie są pieniądze ani prestiż, lecz właśnie paliwo.

Jedną z głównych atrakcji Fuel ma być ogromna swoboda działania, porównywalna chociażby z tym co oferowało Test Drive Unlimited. W zapowiadanej grzewięcej czasu spędzimy na pokonywaniu bezdroży, choć nie zabraknie także gęstej sieci autostrad. Z racji tego, że jej akcja ma rozgrywać się na terenach wzorowanych na obszarze Stanów Zjednoczonych, można być pewnym, że drogi będą utrzymane w co najmniej dobrym stanie i że ich szerokość będzie odpowiednio proporcjonalna do wielkości sprzedawanych tam pojazdów. Zresztą w grze ma pojawić się wiele zabytków i lokacji charakterystycznych dla USA, takich jak Wielki Kanion, park przyrodniczy Yellowstone czy most Golden Gate z San Francisco.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?

Przed premierą

Star Citizen to bardzo obiecujący projekt - zebrał w końcu w formie crowdfundingu 95 milionów dolarów. Na jakim etapie są prace? Czy zawirowania wokół tytułu odbiją się na jakości gry?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.