Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 października 2008, 14:55

autor: Jakub Kralka

Tomb Raider: Underworld - już graliśmy! - Strona 3

Z całą pewnością Tomb Raider Underworld będzie znakomitą rozrywką dla wszystkich tych, którzy uwielbiają po trzydzieści razy przeskakiwać nad jedną i tą samą przepaścią!

Dawno temu powiedziałem sobie, że jeśli jakaś gra zaskoczy mnie Mozartem w ścieżce dźwiękowej, to kupuję ją bez zastanowienia. Intrze Tomb Raider Underworld towarzyszy kapitalnie wkomponowana, podkręcona na typowo filmową muzykę, Lacrimosa ze słynnego Requiem. W końcu nadarzyła się więc okazja, by zweryfikować wierność własnym postanowieniom!

Wierzcie lub nie, takie sytuacje to dla Lary chleb powszedni..

W minioną sobotę w warszawskim Creme Club odbyła się konferencja poświęcona najnowszej grze ze słynnej serii traktującej o przygodach pięknej pani archeolog. Dzięki temu po prezentacji oficjalnych materiałów miałem możliwość rozmowy z Adamem Philipsem odpowiedzialnym za proces produkcji oraz z Konradem Rawińskim z Cenegi, który powiedział co nieco na temat polskiego wydania, udało mi się także odrobinę przetestować grę, bawiąc się przez jakiś czas demem Underworld. Jednak wszystkie te wrażenia przyćmiła Alison Carroll, modelka odgrywająca postać Lary Croft, która wprawiła w zachwyt wszystkich dziennikarzy, pokazując takie sztuczki, które do tej pory wydawały się jedynie całkowitą fikcją stworzoną na potrzeby gry.

Hormony (z bólem serca) odstawmy jednak na bok, koncentrując się na samej grze. Dziewiąta część kultowego Tomb Raidera przygotowana zostanie przez studio Crystal Dynamics, które całkiem zręcznie odbudowało podupadłą markę serii, dzięki naprawdę dobrym TR: Legend i TR: Anniversary. Adam jest pewien, że jego studio nie podzieli losów Core Design (pierwotnych ojców Lary), a trzecia część nie sprawi, że historia się powtórzy i gra zanotuje spadek formy. Pomóc ma w tym doświadczenie zdobyte przy produkcji dwóch poprzednich odsłon serii, polityka wybrania najlepszych elementów z każdej z nich (np. systemu adrenaliny), a odrzucenia tego, co najbardziej nie spodobało się graczom i recenzentom. Wszystko to wzbogacone zostanie pewną dozą zupełnych nowości.

W „ruchu” ta grafika jest jeszcze ładniejsza.

Tomb Raider Underworld fabularnie nawiązuje do Legendy, będąc swego rodzaju kontynuacją opowiedzianej tam historii. Gra przenosi nas w realia znane z mitologii Majów, jednakże w trakcie zabawy będziemy mieli okazję podróżować praktycznie po calutkim świecie, odwiedzając Tajlandię czy antypody. Tematem przewodnim jest kalendarz legendarnego plemienia, który ma wymiar nie tylko czysto archeologiczny. Któż bowiem z nas nie słyszał o mrocznej przepowiedni, jakoby koniec świata – według tegoż właśnie kalendarza – miał nastąpić w 2012 roku? Wiele wskazuje na to, że Lara Croft oprócz podróży po wszelkich możliwych kolebkach antycznych cywilizacji, przy okazji uratuje nam skórę.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.