autor: Michał Bobrowski
The Sims 3 - GC 2008
Nasze pierwsze wrażenia po kontakcie z The Sims 3 są bardzo dobre. Fani będą zachwyceni a przeciwników i tak nic nie przekona...
Przeczytaj recenzję The Sims 3 - recenzja gry na PC
Artykuł powstał na bazie wersji PC.
Przyznaję się bez bicia – jeszcze całkiem niedawno na swoim domowym komputerze miałem zainstalowane The Sims 2 wraz z pięcioma dodatkami. I to nie tylko zainstalowane – w simowym świecie upłynęła mi niejedna godzina spędzona przed ekranem komputera! Fakt, że jest to zjawisko raczej niezbyt często spotykane wśród etatowych pracowników GRY-OnLine spowodował, że w sposób naturalny to właśnie mnie przypadł obowiązek odwiedzenia prezentacji kolejnej odsłony gry, której wydawca w kwietniu tego roku oficjalnie świętował sprzedaż na poziomie, bagatelka, 100 milionów egzemplarzy.
Jak zapewne część z Was odnotowała – jedną z istotnych informacji ujawnionych podczas konferencji Electronic Arts w pierwszym dniu targów Games Convention była właśnie konkretna data premiery The Sims 3. Przypomnę dla porządku, że na sklepowe półki gra trafi 20 lutego przyszłego roku.
Wszystkie najważniejsze cechy nowej części Simsów zostały już ujawnione i nie ma sensu powtarzać ich ponownie. Zainteresowanych, którzy mimo wszystko jeszcze nie mieli okazji ich poznać, zachęcam do rzucenia okiem na naszą zapowiedź przygotowaną przez inną redakcyjną miłośniczkę Simsów, czyli Major Doktor Upiorną. Poniżej skupię się natomiast na analizie tego, co zobaczyłem na ekranie w trakcie pierwszego kontaktu z rzeczywistym gameplayem tej gry.
Strona wizualna – już pierwszy trailer pokazywał, że w stosunku do dwójeczki zmiany w tej materii będą co najwyżej ewolucyjne. Prezentacja tylko potwierdziła tę tezę. Nadal będziemy mieć do czynienia ze stylem graficznym zapoczątkowanym w drugiej części. To, co jednak od razu dało się zauważyć, to fakt, że nasze domostwa czy inne obiekty (sklepy, szkoły, parki) nie będą wyłącznie zamkniętymi parcelami. Każdy z obiektów jest widoczny bez dodatkowego dogrywania kolejnej lokacji. Oddalając widok, możemy obserwować całe miasteczko z zaznaczonymi aktualnymi lokalizacjami znajomych czy obiektów w jakiś sposób interesujących wybranego Sima.