autor: Maciej Kurowiak
Ojciec chrzestny II - GC 2008 - Strona 2
Na targach Games Convention w Lipsku zaprezentowano drugą grę z serii Ojciec Chrzestny. Mieliśmy okazję ją zobaczyć - oto nasze wrażenia!
Przeczytaj recenzję Ojciec chrzestny II - recenzja gry
Trudno wyobrazić sobie bardziej kultową mafijną sagę niż Ojciec Chrzestny. Znakomita filmowa adaptacja powieści Mario Puzo, należy dziś do kanonu mocnego kina, dlatego też każda próba przeniesienia jej do świata gier wideo wzbudzała spore zainteresowanie i nadzieje. Wydany dwa lata temu Godfather: The Game wywołał raczej mieszane uczucia. Gra była krytykowana za zbyt rozbudowany aspekt zręcznościowy i pominięcie prawdziwej działalności mafijnej, jaką przecież są nie tylko haracze czy morderstwa, ale też pranie brudnych pieniędzy i rozległe interesy. Jak na jednym z pokazów stwierdził Joel Wade, producent drugiej części gry, autorzy nie byli zadowoleni z takiego rozwiązania i zabierając się za sequel, postanowili skupić się właśnie na zaprezentowaniu prawdziwej wojny potężnych mafijnych rodzin.
Gra jest luźno powiązana z fabułą drugiej części kultowej sagi. Wiadomo, że główny bohater – Dominic jest protegowanym Michaela Corleone. Już od pierwszych chwil prezentacji, widać, że gra nie będzie bezmyślną strzelaniną, a aspekt strategiczny rzeczywiście ma odgrywać istotną rolę. Na mapie miasta figuruje wiele stref wpływów, które możemy przejmować i co najważniejsze – utrzymać. Nawet jeśli przywłaszczymy sobie czyjś interes, to nic nie jest dane nam na zawsze. Inne rodziny mają cały czas podejmować próby rozszerzenia swoich wpływów. Będziemy więc non stop trzymani w atmosferze niekończącej się wojny.
Do podbicia otrzymamy trzy miasta – Miami, Nowy Jork i Hawanę. Jako że do niczego nie dojdziemy w pojedynkę, przez cały czas będziemy organizować grupę rozmaitych capo. Ludzie, których przyjdzie nam przeciągać na naszą stronę, będą posiadać różnorodne umiejętności. Podobnie rzecz ma się mieć z przejętymi interesami, które przyniosą liczne korzyści, nie tylko finansowe.