Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 października 2007, 09:32

autor: Michał Basta

Fracture - przed premierą

Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.

Przeczytaj recenzję Fracture - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole Xbox 360 oraz Playstation 3. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.

Zacznijmy jednak od tła fabularnego. W drugiej połowie XXII wieku Stany Zjednoczone nawiedziła ogromna powódź, która przyczyniła się do podzielenia kraju na dwie strefy. Na wschodzie powstał połączony z Europą Atlantic Alliance, skupiający się przede wszystkim na opracowywaniu i wykorzystywaniu najnowszych technologii. Z kolei na zachodzie znalazła się Republic of Pacific blisko związana z krajami azjatyckimi. Domeną państwa stała się inżynieria genetyczna próbująca stworzyć ulepszonego człowieka. Praktyki te były nie do przyjęcia dla Atlantic Alliance, co wywołało otwarty konflikt między dwoma państwami.

W grze wcielimy się w Masona Briggsa – żołnierza i specjalistę od najnowszych technologii wybuchowych, stojącego po stronie Atlantic Alliance. W trakcie przygody będziemy musieli stawić czoła cybernetycznym przeciwnikom z wrogiej Republic of Pacific.

Główną cechą wyróżniającą Fracture na tle innych gier akcji będzie możliwość dowolnej deformacji terenu, na którym przyjdzie nam walczyć. Przy pomocy specjalnych granatów będziemy w stanie w ciągu paru chwil zmienić wygląd całego otoczenia. Autorzy przygotowali w sumie cztery różne typy ładunków wybuchowych, powodujących zupełnie różne deformacje. Pierwszy z granatów umożliwi nam obniżenie terenu, co może pomóc w tworzeniu przydatnej ochrony przed ogniem przeciwnika. Drugi z ładunków będzie z kolei podłoże podwyższał.

Mason Briggs to kawał twardziela.

Dzięki temu będziemy w stanie szybko stworzyć coś w rodzaju ściany, chroniącej nas przed nieprzyjaciółmi, ale również umożliwiającej dotarcie do wyżej położnych miejsc. Eksplozja kolejnego granatu spowoduje wyrośnięcie czegoś w rodzaju bardzo wysokiej platformy. Jeśli rzucimy taki ładunek pod siebie to po paru chwilach znajdziemy się nad polem bitwy, skąd bez problemów uporamy się na przykład z ukrywającymi się przeciwnikami. Ostatnią z możliwości jest stworzenie specjalnego wiru wciągającego pod ziemię wszystkie okoliczne postacie oraz przedmioty.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.