Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 czerwca 2007, 07:59

autor: Michał Basta

World in Conflict - testujemy przed premierą - Strona 2

World in Conflict ma duże szanse na zawojowanie segmentu gier strategicznych. Wprawdzie na razie nie wiadomo jeszcze jak ma wyglądać tryb dla pojedynczego gracza, ale multiplayer prezentuje się ciekawie i przede wszystkim nowatorsko.

Przeczytaj recenzję World in Conflict - recenzja gry

World in Conflict narobił wiele szumu na długo przed oficjalną premierą. Fani gier strategicznych już od czasu pierwszych wiadomości na temat produkcji tworzonej przez ludzi z Massive Entertainment, którzy mają na koncie świetną serię Ground Control, ostro zacierali ręce i z każdym dniem próbowali dotrzeć do nowych informacji. Pierwsze screeny i trailery wywołały dosłownie euforię, przesłoniętą nieco krytycznymi głosami na temat wymagań gry. Na początku czerwca ruszyły zamknięte testy, które pozwalają odpowiedzieć chociaż na część pytań związanych z World in Conflict. Zatem zaczynajmy.

Po dwóch stronach barykady

Początkowo byłem trochę zdezorientowany, ponieważ beta oferowała jedynie tryb gry wieloosobowej, pomijając przy tym zupełnie jakikolwiek trening, który mógłby chociaż trochę przybliżyć zasady panujące na polu bitwy. Na szczęście okazało się, że nie taki diabeł straszny. Po wbiciu się na jeden z długiej listy dostępnych serwerów, należy wybrać jedną z dwóch walczących stron (Amerykanie lub Rosjanie, chociaż można wybrać także rolę obserwatora), po czym ląduje się w samym centrum toczącej się batalii.

Cisza przed burzą.

Pierwszą rzeczą, o jaką należy zadbać po dotarciu na pole bitwy, jest zaopatrzenie się w jednostki. W przeciwieństwie do wielu gier strategicznych musimy jednak zdecydować się na wąską specjalizację i już na starcie określić, czy chcemy kierować piechotą, wsparciem, jednostkami pancernymi czy też lotnictwem. Kiedy przebrniemy już przez ten wybór, chwilę potem czeka na nas kolejny, a mianowicie wskazanie wojsk, jakimi pokierujemy. Każda ze specjalizacji charakteryzuje się niepowtarzalnymi i bardzo zróżnicowanymi oddziałami, oferującymi sporo zagrań taktycznych. Dla przykładu w piechocie dostępni są zwykli żołnierze, ale oprócz nich możemy zainwestować także w ludzi uzbrojonych w broń przeciwlotniczą, przeciwpancerną oraz snajperów. Dział wsparcia oferuje z kolei pojazdy inżynieryjne, mogące naprawiać uszkodzone jednostki sojusznicze, a także artylerię bliskiego i dalekiego zasięgu.

W lotnictwie mamy do czynienia z ciężkimi i lekkimi śmigłowcami bojowymi, ale nie brakuje również helikopterów zwiadowczych. Jednostki pancerne to z kolei wszelkiej maści czołgi, pojazdy opancerzone itp. Twórcy chcieli w miarę realistycznie odtworzyć całą otoczkę związaną z militariami, przez co wszystkie jednostki bazują na rzeczywistych odpowiednikach. Dzięki temu możemy pokierować między innymi: amerykańskimi wyrzutniami rakiet M270 MLRS, czołgami Abrams oraz śmigłowcami Apache. Rosjanie dysponują natomiast pancerniakami T-80 oraz charakterystycznymi ciężkimi helikopterami Hind. Inna sprawa, że do gry, głównie ze względu na zbalansowanie rozgrywki, zostały przeniesione tylko modele, natomiast same parametry są już wyimaginowane i oddziały w jednej armii są odpowiednikami strony przeciwnej.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?