autor: Artur Falkowski
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - przedpremierowy test - Strona 4
Chociaż opisywana przez nas wersja zawiera jedynie niewielki wycinek możliwości końcowego produktu, widać już, że zwolennicy taktycznych strzelanin online powinni być wniebowzięci.
Przeczytaj recenzję Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - recenzja gry
Gra Ghost Recon Advanced Warfighter w wersji na X360 odniosła wielki sukces i wygląda na to, że wydana rok później kontynuacja podąży śladami poprzedniczki. Nieco inaczej sprawa wygląda z noszącą tę samą nazwę produkcją stworzoną na PC. Ubisoft ze znanych tylko sobie powodów postanowił, że komputerowa odsłona serii powinna być przygotowana całkowicie od nowa z myślą o docelowej platformie sprzętowej. Zadanie powierzono deweloperowi, który nie miał nic wspólnego z konsolową wersją gry, szwedzkiemu studiu GRIN. W rezultacie otrzymaliśmy niezłą produkcję, która jednak znacznie odstawała od reprezentowanego przez konsolowego odpowiednika poziomu. Trudno przewidzieć, jak będzie w przypadku kolejnej części, za którą stoi ten sam zespół. Ghost Recon Advanced Warfighter 2 na X360 okazał się świetną produkcją – pozostaje mieć nadzieję, że pecetowcy dostaną produkt co najmniej tej samej klasy.
Chociaż za wcześnie jeszcze, by oceniać tryb fabularny gry i orzekać, jak sprawdziły się obietnice twórców o znacznym ulepszeniu sztucznej inteligencji przeciwników i ogólnej poprawie taktycznego aspektu rozgrywki (zarządzanie drużyną), to już możemy co nieco powiedzieć o zabawie w multiplayer, którą mogliśmy przetestować w ramach wersji beta. Udostępniony nam program nie oszałamiał liczbą opcji – oferował zaledwie jedną lokację oraz rozgrywkę w trybie drużynowego deathmatchu i nastawionym na bardziej taktyczne działania trybie Recon versus Assault. Przyznacie sami, że to niewiele, otrzymaliśmy jednak przedsmak tego, co będzie nas czekało w finalnej wersji gry.
Akcja nowego GRAW-a przeniesie nas w niedaleką przyszłość, do Meksyku, gdzie paramilitarna grupa buntowników próbuje dokonać przewrotu. Wcielimy się w rolę wyposażonych w najnowsze osiągnięcia techniki żołnierzy amerykańskich oddziałów specjalnych, określanych mianem Duchów, których zadaniem będzie stłumienie buntu bez wywoływania międzynarodowego konfliktu. Oczywiście wspomniany zarys fabuły będzie miał większe znaczenie w trybie kampanii dla jednego gracza, jednak jest on również pretekstem do rozgrywek multiplayer. Gracze będą mogli w nich wcielić się w rolę Amerykanów albo meksykańskich buntowników. Oczywiście ich wzajemne cele będą się wzajemnie wykluczały.