Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 lutego 2007, 12:45

autor: Artur Falkowski

Jade Empire: Edycja Specjalna - przed premierą - Strona 3

Po wielu miesiącach oczekiwań posiadacze komputerów PC również będą mogli wkroczyć do Jade Empire. Jako nagrodę za cierpliwość otrzymają szereg ulepszeń i modyfikacji, którym poddano pierwotną produkcję.

Przeczytaj recenzję Jade Empire - recenzja gry

Niemal dwa lata temu, wiosną 2005 roku na konsolę Xbox ukazała się gra Jade Empire. Była to produkcja zasłużonej dla gatunku komputerowych RPG firmy BioWare, znanej choćby z takich tytułów jak Baldur’s Gate czy Star Wars: Knights of the Old Republic. Obie te produkcje były wyjątkowe pod względem fabuły i rozrywki, jednakże wtórne, jeżeli chodzi o świat, w którym została osadzona akcja. Charakteryzowały się pieczołowitym oddaniem realiów uniwersum znanego z podręczników do RPG (Forgotten Realms) czy też z całego szeregu produktów zainspirowanych filmowymi Gwiezdnymi Wojnami.

Twórcom z BioWare nie do końca uśmiechało się ciągłe wykorzystywanie gotowych światów. Dlatego też postanowili zaryzykować i zrobić coś nowego – wykreować krainę, która w niczym nie będzie przypominała typowej post-tolkienowskiej fantasy. W poszukiwaniu inspiracji zwrócono się na Daleki Wschód, skąd pełnymi garściami zaczerpnięto mity, legendy i kulturę, tworząc swoisty amalgamat, w którym bogowie stąpają pomiędzy zwykłymi śmiertelnikami, sztuki walki i ich filozofia wpływają na życie mieszkańców, a cesarz jest jednością z rządzoną przez niego krainą. Tak właśnie narodziło się Nefrytowe Imperium.

Klimat Dalekiego Wschodu czuć w niemal każdym elemencie otoczenia.

Po wielu miesiącach oczekiwań posiadacze komputerów PC również będą mogli wkroczyć do tej magicznej krainy. To jednak nie wszystko. Jako nagrodę za cierpliwość otrzymają szereg ulepszeń i modyfikacji, którym poddano pierwotną produkcję. Jednocześnie jednak wciąż liczyć mogą na ten sam klimat i przygodę, które podbiły serca graczy na całym świecie. Już pod koniec lutego (w Europie w marcu) będzie można wypróbować grę Jade Empire: Special Edition.

Jak sugeruje sam podtytuł, zmiany poczynione przez twórców nie okażą czysto kosmetyczne, a produkcja nie będzie nieprzemyślanym portem z konsoli. Zamiast tego postarano się uwzględnić z jednej strony opinie fanów oryginalnej wersji, z drugiej zaś dostosować rozgrywkę do potrzeb komputerowego gracza.

Wersja na konsole potrafiła zachwycić swoją oprawą graficzną. Lokacje urzekały szczegółami, a ciepła kolorystyka potęgowała wrażenie obecności w baśniowej krainie. Niestety, nieubłagany czas i gnający na łeb na szyję postęp technologiczny sprawiły, że to, co przed dwoma laty uchodziło za ładne, w obecnej sytuacji mogłoby wydać się przestarzałe, a co za tym idzie – brzydkie. Twórcy jednak byli świadomi tego faktu, dlatego też gros pracy włożono w ulepszenie wizualnej oprawy produkcji. Zwiększono rozdzielczość do 1600x1200 pikseli, a niektóre tekstury stworzono od początku. W tym celu zatrudniono nawet artystów grafików pracujących przy pierwotnej wersji gry. Dodano również sporo efektów świetlnych, których nie było w konsolowej wersji, a także bardziej zaawansowane odzwierciedlenie dymu i ognia. Niestety, modele postaci nie uległy zbyt wielkim ulepszeniom i wyglądają nieco kanciasto.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?