Anno 1701 - zapowiedź - Strona 3
Do premiery Anno 1701 pozostało niewiele czasu, premiera zapowiada jest bowiem na koniec października. Gra zapowiada się nadzwyczaj dobrze.
Przeczytaj recenzję Anno 1701 - recenzja gry
Produkowane u naszych zachodnich sąsiadów kolejne odsłony sagi Anno darzę naprawdę ogromną sympatią. Przeważnie jest tak, iż wydawane w dość regularnych odstępach czasu strategie ekonomiczne niespecjalnie przypadają mi do gustu. Obcowanie z produktami ze wspomnianej wyżej serii zawsze sprawiało mi jednak dużą przyjemność. Przemawiał za tym między innymi stonowany charakter rozgrywki, a także przemyślany system zależności, rządzących zakładanymi przez nas koloniami. Nie bez znaczenia był również fakt, iż intensywny rozwój militarny zepchnięto zdecydowanie na dalszy plan. Było to szczególnie widoczne w pierwszej części serii, czyli Anno 1602. Sequel (a raczej prequel) zaoferował już bowiem etapy, w których musieliśmy się skoncentrować wyłącznie na prowadzeniu działań wojennych.
Na ogłoszenie rozpoczęcia prac nad kolejną odsłoną sagi musieliśmy poczekać kilka dobrych lat. Anno 1503 ukazał się bowiem pod koniec 2002 roku. Pomimo tego, iż gra ta doczekała się oficjalnego dodatku, wiele osób o serii tej mogło już całkowicie zapomnieć. Z obietnicy wydania trzeciej części sagi powinniśmy się jednak cieszyć. Wygląda bowiem na to, że zaoferuje ona wszystkie te elementy, które przesądziły o ogromnym sukcesie poprzednich odsłon serii. Jednocześnie finalny produkt zostanie w znaczący sposób odświeżony, głównie za sprawą wyśmienicie zapowiadającej się oprawy wizualnej. Można więc stwierdzić, iż seria ta zdaje się rozwijać w zbliżony sposób do RollerCoaster Tycoona. Mieliśmy już bowiem do czynienia z dwiema rozbudowanymi strategiami, rozgrywanymi w dwuwymiarowym środowisku. Trzecia część zaoferuje już jednak pełne 3D.
Jak już wyżej wspomniałem, wymiana silnika graficznego bez dwóch zdań będzie jedną z najpoważniejszych zmian, których po nowej odsłonie serii Anno będziemy się mogli spodziewać. Dobrze byłoby już teraz przedstawić kilka faktów, które powinny wydać się Wam bardzo interesujące. W przeciwieństwie do poprzednich części, w których ograniczeni byliśmy do rzutu izometrycznego, tym razem będziemy mogli dowolnie sterować kamerą, czy też dokonywać efektownych przybliżeń obrazu. Trzeba przyznać, iż wykreowany przez niemieckich programistów świat prezentuje się bardzo obiecująco. Na szczególną uwagę zasługują oczywiście przepięknie wykonane wyspy, na których będziemy mogli zakładać kolejne kolonie. To samo tyczy się stawianych w trakcie zabawy budynków, które na chwilę obecną sprawiają wrażenie wykonanych w bardzo szczegółowy sposób.