Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 października 2006, 10:27

autor: Jacek Hałas

Anno 1701 - zapowiedź - Strona 3

Do premiery Anno 1701 pozostało niewiele czasu, premiera zapowiada jest bowiem na koniec października. Gra zapowiada się nadzwyczaj dobrze.

Przeczytaj recenzję Anno 1701 - recenzja gry

Produkowane u naszych zachodnich sąsiadów kolejne odsłony sagi Anno darzę naprawdę ogromną sympatią. Przeważnie jest tak, iż wydawane w dość regularnych odstępach czasu strategie ekonomiczne niespecjalnie przypadają mi do gustu. Obcowanie z produktami ze wspomnianej wyżej serii zawsze sprawiało mi jednak dużą przyjemność. Przemawiał za tym między innymi stonowany charakter rozgrywki, a także przemyślany system zależności, rządzących zakładanymi przez nas koloniami. Nie bez znaczenia był również fakt, iż intensywny rozwój militarny zepchnięto zdecydowanie na dalszy plan. Było to szczególnie widoczne w pierwszej części serii, czyli Anno 1602. Sequel (a raczej prequel) zaoferował już bowiem etapy, w których musieliśmy się skoncentrować wyłącznie na prowadzeniu działań wojennych.

Podobnie jak w wielu innych strategiach, nie do końca zachowane zostaną proporcje pomiędzy wielkością budynków, a zamieszkujących świat gry ludzików.

Na ogłoszenie rozpoczęcia prac nad kolejną odsłoną sagi musieliśmy poczekać kilka dobrych lat. Anno 1503 ukazał się bowiem pod koniec 2002 roku. Pomimo tego, iż gra ta doczekała się oficjalnego dodatku, wiele osób o serii tej mogło już całkowicie zapomnieć. Z obietnicy wydania trzeciej części sagi powinniśmy się jednak cieszyć. Wygląda bowiem na to, że zaoferuje ona wszystkie te elementy, które przesądziły o ogromnym sukcesie poprzednich odsłon serii. Jednocześnie finalny produkt zostanie w znaczący sposób odświeżony, głównie za sprawą wyśmienicie zapowiadającej się oprawy wizualnej. Można więc stwierdzić, iż seria ta zdaje się rozwijać w zbliżony sposób do RollerCoaster Tycoona. Mieliśmy już bowiem do czynienia z dwiema rozbudowanymi strategiami, rozgrywanymi w dwuwymiarowym środowisku. Trzecia część zaoferuje już jednak pełne 3D.

Jak już wyżej wspomniałem, wymiana silnika graficznego bez dwóch zdań będzie jedną z najpoważniejszych zmian, których po nowej odsłonie serii Anno będziemy się mogli spodziewać. Dobrze byłoby już teraz przedstawić kilka faktów, które powinny wydać się Wam bardzo interesujące. W przeciwieństwie do poprzednich części, w których ograniczeni byliśmy do rzutu izometrycznego, tym razem będziemy mogli dowolnie sterować kamerą, czy też dokonywać efektownych przybliżeń obrazu. Trzeba przyznać, iż wykreowany przez niemieckich programistów świat prezentuje się bardzo obiecująco. Na szczególną uwagę zasługują oczywiście przepięknie wykonane wyspy, na których będziemy mogli zakładać kolejne kolonie. To samo tyczy się stawianych w trakcie zabawy budynków, które na chwilę obecną sprawiają wrażenie wykonanych w bardzo szczegółowy sposób.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?