Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 czerwca 2006, 11:42

autor: Jacek Hałas

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love - zapowiedź - Strona 3

Destroy All Humans! 2: Make War Not Love zapowiada się na dość udany sequel, który sympatykom pierwszej części powinien przypaść do gustu. Najważniejsza kwestia dotyczy oczywiście tego, czy liczba nowych elementów okaże się być wystarczająca.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Destroy All Humans! był jednym z najbardziej pomysłowych tytułów 2005 roku. Teoretycznie mogłoby się wydawać, iż sama zamiana głównej postaci nie powinna wiele zdziałać. Jakoś się tak jednak złożyło, iż w przeszłości nie mieliśmy do czynienia ze zbyt dużą ilością gier, w których moglibyśmy wcielić się w przedstawiciela pozaziemskiej cywilizacji. Tak na dobrą sprawę typowy gracz mógłby policzyć tego typu produkcje na palcach jednej ręki. Z godnych uwagi tytułów warto byłoby w tym miejscu przypomnieć sobie między innymi zwariowaną przygodówkę Stupid Invaders, doskonale znaną posiadaczom komputerów osobistych. Podstawowa różnica polegała jednak na tym, iż we wspomnianej przed chwilą grze sterowaliśmy istotami, które nie miały niecnych zamiarów w stosunku do mieszkańców naszej kochanej planety. Tytuł ten pojawił się tu jednak nieprzypadkowo. Stupid Invaders, podobnie jak Destroy All Humans!, obdarzeni zostali dość nietypowym poczuciem humoru. Wyczuwało się to niemal na każdym kroku. O ile jednak Stupid Invaders prezentowali styl zbliżony do wielu popularnych kreskówek czy też głupiutkich rodzinnych komedii, o tyle DAH! pod tym względem zdawał się oferować dowcipy czy scenki na zdecydowanie wyższym poziomie. Śmiem twierdzić, iż to właśnie dlatego wielu graczom (szczególnie tym starszym) tytuł ten bardzo przypadł do gustu.

Have a nice day!

Ci z Was, którzy nie mieli do czynienia z pierwszą częścią DAH!, mogą się teraz zastanawiać, dlaczego tytuł ten nie dołączył do grona największych hitów ubiegłego roku. Sam pomysł na realizację gry, jak już wspomniałem, był świetny. Końcowy produkt dla wielu osób okazał się być sporym rozczarowaniem. Gra ta tak na dobrą sprawę nie miała nic więcej do zaoferowania. Główny wątek starczał zaledwie na kilka godzin, zabawa dość szybko stawała się nużąca, a dodatkowe misje porażały swoją prostotą. DAH! najwyraźniej sprzedał się jednak w wystarczającej liczbie egzemplarzy, gdyż przed końcem tego roku będziemy mieli okazję zagrać w jego oficjalną kontynuację i to właśnie o niej postaram się Wam nieco więcej powiedzieć. Pierwsza część gry rozgrywała się w latach pięćdziesiątych. Tym razem przeniesieniemy się do znacznie ciekawszych, przynajmniej z mojego punktu widzenia, „szalonych lat sześćdziesiątych”. Zapowiadana kontynuacja będzie oczywiście nawiązywała do najważniejszych wydarzeń z tamtego okresu – Zimnej Wojny (już teraz mówi się, iż Rosjanie „odegrają” ważną rolę), czy też rewolucji seksualnej, do której w bardzo ciekawy sposób odwołuje się podtytuł omawianej gry. :-)

Warto jednocześnie dodać, iż w trakcie zabawy pokierujemy doskonale znanym z pierwszej części DAH! małym „ufoczkiem” – Crypto 137. Główny (anty)bohater tym razem będzie musiał sobie poradzić z zagrożeniem ze strony subkultury hipisowskiej, a konkretnie jednym z przywódców dzieci-kwiatów. W wyniku prowadzonych przez te osoby działań wysysanie mózgów niewinnych ludzi przestało być opłacalne, gdyż zaczął w nich zanikać bardzo pożądany przez Crypto element furońskiego DNA.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.