autor: Michał Bobrowski
The Sims 2: Własny Biznes - przed premierą - Strona 2
11 stycznia, w warszawskim klubie Foksal 19 Electronic Arts Polska zorganizowała konferencję, na której oficjalnie został zaprezentowany najnowszy dodatek do The Sims 2, czyli Własny biznes. Oto czego się o nim dowiedzieliśmy.
Przeczytaj recenzję The Sims 2: Własny Biznes - recenzja gry
W minioną środę, w warszawskim klubie Foksal 19 Electronic Arts Polska zorganizowała konferencję, na której oficjalnie został zaprezentowany najnowszy dodatek do The Sims 2, czyli Własny biznes.
O fenomenie The Sims napisano już wiele, wystarczy więc przypomnieć, że cechą charakterystyczną serii jest fakt, że wśród graczy wywołuje ona skrajne opinie – jedni ją kochają (zwłaszcza Ci młodsi), u innych na hasło „The Sims” pojawia się piana na ustach. Z punktu widzenia wydawcy gry dużo ważniejszy jest jednak fakt, że produkty wydane pod tą marką praktycznie za każdym razem lądują na top-listach sprzedaży w każdym kraju, w jakim wylądują na półkach sklepowych. Nic dziwnego, że posiadając przysłowiową kurę znoszącą złote jaja, Electronic Arts umiejętnie podtrzymuje zainteresowanie serią, przygotowując mniej więcej co pół roku kolejny dodatek. W zeszłym roku simowie zdobywali wykształcenie na uniwersytecie oraz prowadzili bardzo aktywne nocne życie. Pierwsza połowa tego roku upłynie natomiast na otwieraniu własnych biznesów.
Podczas środowej prezentacji główne skrzypce jak i rolę prelegenta pełnił Don Laabs – osoba pełniąca w Electronic Arts funkcję producenta odpowiedzialnego za grę The Sims 2. To właśnie on, korzystając z wcześniej stworzonej postaci, na konkretnych przykładach przedstawił najważniejsze nowinki, z jakimi miłośnicy simów spotkają się we Własnym biznesie.
Wirtualnym bohaterem konferencji była Patti – właścicielka sklepu i warsztatu z zabawkami. Śledząc jej codzienną pracę mogliśmy zapoznać się ze zmianami w interfejsie, stworzonymi specjalnie na potrzeby nowego dodatku. Oczywiście sklep z zabawkami to tylko jeden z licznych segmentów, w których gracze mogą się sprawdzić. Generalnie można podzielić je na: sklepy detaliczne, punkty usługowe oraz miejsca, które możemy określić jako związane z rozrywką (np. kręgielnia czy klub nocny).
Warto zaznaczyć, że posiadacze wcześniejszych dodatków będą mogli wykorzystać unikalne elementy z nimi związane. Przykładowo – jako, że Nocne życie wprowadziło samochody – we Własnym biznesie nasz sim będzie miał możliwość otwarcia salonu samochodowego. Procentować będzie również wcześniejsze doświadczenie naszego sima zdobyte np. w dodatku Na uniwersytecie – dzięki niemu znacznie szybciej będzie on zdobywał nowe umiejętności handlowe.