Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 lipca 2005, 11:19

autor: Piotr Deja

KAL-Online - zapowiedź

Dawno, dawno temu, w mitycznej krainie dalekiego wschodu rozpętała się straszliwa wojna. Z jednej strony stanęło dobre królestwo pod przywództwem króla Ha-Nin, z drugiej – hordy przerażających demonów, na czele których stanął złowrogi Ban-Go.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Dawno, dawno temu, w mitycznej krainie dalekiego wschodu rozpętała się straszliwa wojna. Siedemdziesiąta czwarta już, a ta właśnie miała zapaść mieszkańcom w pamięć na bardzo długo. Z jednej strony dobre królestwo pod przywództwem króla Ha-Nin, z drugiej – hordy przerażających demonów, na czele których stanął złowrogi Ban-Go. Jak wojna się zakończyła? Czy zło zalało mrokiem fantastyczną krainę, czy może dobro zwyciężyło? Tu mit się kończy, a zaczyna się tworzona właśnie przez firmę Inix Soft gra z gatunku MMORPG – KAL-Online.

KAL-Online („kal” oznacza miecz, słowa „online” chyba nie trzeba tłumaczyć) będzie grą osadzoną w świecie mitów wschodu, skierowaną przede wszystkim do dorosłych graczy płci męskiej. Jeśli interesują Was orientalne klimaty oraz mity i opowieści dalekiego wschodu, to warto się grą zainteresować, bowiem uzyskała ona nagrodę od ministerstwa kultury i turystyki za scenariusz i nawiązania do mitów. Przekonajmy się zatem, jak wygląda historia gry.

Każda kraina MMORPG ma własną mapę.

Przez trzy tysiące trzysta lat ludzie Hwan panowali nad światem. Założone przez króla Guhbalkkhana państwo o nazwie Naraeha rozciągało się na przestrzeni dwunastu tysięcy mil pomiędzy północą i południem, i pięciu tysięcy pomiędzy wschodem i zachodem. Gdy czternasty król ludu Hwan, Ha-Nin, zaczynał swe panowanie, kraj wyniszczony był wojnami domowymi, bratobójczymi walkami i długą suszą. Do tego Naraeha była nieustannie atakowana przez sąsiednie plemiona, które złamały pakt o nieagresji. Głównymi przeciwnikami były plemiona Tow i Hwasan. To drugie poszło na pierwszy ogień – rozzłoszczony król Ha-Nin zebrał całe swoje wojsko i pokonał Hwasan w wielkiej bitwie pod Dangsang. Hwasan poddało się, lecz Tow pozostało nieugięte i wojna toczyła się dalej. Jednak pomimo niemal dwukrotnej przewagi liczebnej, plemię Tow nie zdołało pokonać doświadczonego taktyka, jakim był król Ha-Nin. W końcu wojna zakończyła się, a państwo Naraeha rozkwitło. Zaczęto używać stali do produkcji broni, pobudowano tunele, drogi... Jednak pokój nie mógł trwać wiecznie. Nie wszystkim władcom podobały się rządy Umysłu Jasnego Nieba, czyli króla Ha-Nina. Ambitny wódz plemienia Seotae, Ban-Go, zaatakował Naraehę, a rozpętana na nowo wojna trwała dziesięć lat. Jednak Bango nie zdołał pokonać Ha-Nina i musiał uciekać na północ.

Na tym historia się nie kończy, bowiem Bango na północnych pustkowiach spotkał króla demonów, który stracił ciało w Kanionie Martwych. Zawarł z nim pakt, aby zemścić się na Ha-Ninie. Teraz Bango, jako król demonów, zaatakował królestwo Hwan z podwójną siłą, a ludzkość doświadczyła wojny, jaka nigdy wcześniej nie zdarzyła się w historii.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?