Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 13 października 2004, 11:11

autor: Daniel Sodkiewicz

The Settlers: Dziedzictwo Królów - zapowiedź - Strona 3

Podczas tegorocznych targów gier komputerowych w Lipsku – Games Convention 2004 – „The Settlers: Heritage of Kings” zdobyli pierwsze miejsce w kategorii najlepszej gry na peceta, ale tego, czy gra zdoła zyskać grono wielbicieli, dowiemy się po premierze.

Od redakcji: Piąta część kultowej już serii „The Settlers” znacząco odbiega od poprzednich nie tylko pod względem grafiki, ale również przyjętych rozwiązań. Miłośnicy bajkowych osadników drżą o zachowanie klimatu, czciciele elektronicznego bożka wiwatują, ilekroć zaawansowana grafika 3D zdobywa nowe pola. Podczas tegorocznych targów gier komputerowych w Lipsku – Games Convention 2004 – „The Settlers: Heritage of Kings” zdobyli pierwsze miejsce w kategorii najlepszej gry na peceta, ale tego, czy gra zdoła zyskać liczne grono wielbicieli, dowiemy się jak zwykle dopiero po premierze...

Źle się w światku komputerów dzieje, oj źle. Coraz trudniej pośród natłoku nowych produktów wyłowić jest te najsmakowitsze kąski. Co więcej, gdy już znajdziemy taką perełkę, okazuje się, iż mimo potencjału drzemiącego w grze, tak naprawdę nie ma ona w sobie tego specyficznego magnesu, który przyciągałby nas na długie godziny przed monitor komputera i nie pozwolił spać przez kilka dni i kilkanaście nocy. Zapewne nie odkryję tutaj Ameryki wnioskując, iż taki stan rzeczy jest spowodowany zbyt mocną komercjalizacją przemysłu komputerowego, który przybiera obecnie postać skomplikowanej fabryki tworzącej masowo i co gorsza szablonowo nowe artykuły z dziedziny multimediów. Możliwe, iż robię z igły widły, niemniej jednak do takowych wniosków skłoniły mnie dostępne wzmianki na temat opisywanej tutaj gry. Czym zapowiedź najnowszej części The Settlers zasłużyła sobie na taki pesymistyczny wstęp? Otóż, mimo moich najszczerszych chęci i prób wyselekcjonowania z informacyjnego chaosu najlepszych zapowiedzi na temat The Settlers 5, wraz z odkrywaniem kolejnych szczegółów dotyczących nadchodzących Osadników popadałem w stan depresyjno-melancholijny.

The Settlers I – data premiery: 1993.

Wnioski, jakie wyciągnąłem tyczą się jednak tej rzeszy graczy, którzy tęsknią za pierwszymi odsłonami serii The Settlers i żywią urazę do twórców ich kolejnych części, którzy spaprali robotę tworząc kolejno III i IV odsłonę Osadników. Na całą sprawę patrzą inaczej Ci gracze, którym seria The Settlers (od I do IV) nie przypadła do gustu, m.in. przez jej „wygórowany” stopień trudności – tak, tak, tacy ludzie też istnieją, o nich w dalszej części artykułu. Oglądnie się wstecz nic jednak nie da, teraz wszystkie oczy powinny być zwrócone na The Settlers: Heritage of Kings, piątą już z kolei grę o małych osadnikach, która albo uratuje dobre imię serii, albo doszczętnie pogrąży marzenia graczy o odrodzeniu się fenomenu Settlersów.

Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę
Age of Darkness to strategia, którą kocham i nienawidzę

Przed premierą

Na rynku pojawił się Dark Souls gier RTS – mowa o Age of Darkness: Final Stand. Produkcja ta sprawiła, że popadłem w otchłań szaleństwa i rozpaczy. Zapraszam do lektury, jeżeli chcecie się dowiedzieć dlaczego.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.